וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף סידר למען עובדי סינמטק ירושלים

6.7.2009 / 16:28

ערב פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ובצלו של מאבק עובדי הסינמטק בירושלים, כ-200 יוצרי קולנוע חתמו על עצומת תמיכה בעובדים

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע ייפתח חגיגית בירושלים בסוף השבוע הקרוב, אך את הפסטיבל הנחשב מלווה מאבק ממושך של עובדי סינמטק ירושלים כנגד הנהלת הסינמטק, למען השגת הסכמי עבודה בין הצדדים. כעת נודע לוואלה! תרבות על קיומה של עצומת תמיכה בעובדי סינמטק ירושלים שקמה מצד יוצרים בקולנוע הישראלי. על העצומה, שנוסחה המדוייק מפורט בהמשך, חתומים כ- 200 אנשי קולנוע מובילים, יוצרים, מפיקים ועוד, כמו דוד אופק, אמיר הראל, אבי מוגרבי , יוסף סידר, איתן גרין, תמר מרום ודרור שאול.

ועד עובדי סינמטק ירושלים הגיב בהכרת תודה על צעד התמיכה. "מחווה זו, המעידה על מחוייבות ואומץ לב, מעוררת בכולנו תקווה כי אירוע התרבות הקולנועי החשוב בישראל עדיין לא איבד מתוקפו", נכתב מטעם הועד.

בשעות אלו נערכות ישיבות בין הצדדים על מנת ולנסות להגיע לפיתרון עוד בטרם יחל פסטיבל הקולנוע בעיר ועל כן לא ניתן להשיג את תגובתו של מנכ"ל סינמטק ירושלים, אילן דה פריז.

בחודש שעבר בית הדין לענייני עבודה הותיר את חופש השביתה לעובדי הסינמטק ואילו דה פריז, הביע את תקוותו כי העובדים לא יממשו את זכותם במהלך ימי הפסטיבל. "אני מקווה שהעובדים לא ישתמשו בפסטיבל ולא יחזיקו אותו כבן ערובה", אמר אז דה פריז. "אנחנו ממשיכים את המשא ומתן ואין שום הבדל כי אנחנו פועלים לגמרי בצורה חיובית ובתום לב".

נוסח העצומה המלא

"אנו, יוצרים ואנשי קולנוע ישראלים, מביעים את צערנו העמוק על העמדה בה בחרה הנהלת סינמטק ירושלים לנקוט כלפי עובדיה, לנוכח מאבקם הלגיטימי על זכויותיהם הבסיסיות.
אנו מביעים גם צער שההנהלה בחרה לומר בפומבי כי יש לנו, ליוצרים סיבה לחשוש מעובדי הסינמטק וממאבקם ומבקשים להבהיר כי לא כך הוא הדבר.

אנו זוכרים ומזכירים כי הקרנת סרטנו לקהל אינה רק הצגה של עבודתנו. לכל הקרנה יש מקרין, בכל אולם יש סדרן, ויש גם מי שמנקה את האולמות בתום ההקרנות. אנשים אלו הם שותפים שקטים להצגת עבודתנו בפני הקהל ולנו כיוצרים יש אחריות כלפיהם.

פסטיבל הקולנוע של ירושלים קשור בקשר הדוק עם היצירה הקולנועית הישראלית, כשכזה הוא מייצג ומעודד סובלנות, אנושיות, ושאיפה להגינות ולשוויון בין בני האדם בחברה.

כאנשי קולנוע המאמינים בערכים אלו, אנו חשים אי נעימות שלא לומר בושה כלפי מצב בו אנו מציגים את סרטנו, או משתתפים בפסטיבל כאורחים, כאשר אנו יודעים כי אנשים העובדים עבורנו ימים כלילות אינם זוכים לתנאי העסקה הוגנים ואף לא לאוזן קשבת מההנהלה בעניין זה. קשה לא פחות המחשבה שזמן מה לאחר שתסתיים חגיגת הקולנוע הזו חלקם לפחות עלולים למצוא עצמם מובטלים.

אנו קוראים להנהלת הסינמטק לכבד לא רק את הסרטים היחודיים והאורחים הישראלים והבין לאומיים, חשובים ככל שיהיו אלא גם צוות העובדים שלה. הוותיקים שבאנשי סינמטק ירושלים מלווים במסירות אותנו היוצרים כבר שנים רבות והם, לא פחות מההנהלה, ליבו של הסינמטק.

אנו היוצרים איננו רואים בצוות עובדי הסינמטק איום ואנו מנצלים את ההזדמנות להודות להם על שנים של תמיכה בעבודתנו.

אנו מקווים שבזמן שנותר עד פתיחת הפסטיבל תצליח ההנהלה למצוא דרך לקיים מו"מ המושתת על אמון הדדי ורצון טוב, ולהביא לקיומו של הפסטיבל כאירוע תרבות חופשי והוגן כפי שהוא אמור להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully