וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ההיי-טק שהוסבו להוראה עדיין מחכים למשרד החינוך

אור קשתי

2.7.2009 / 8:08

ארבעה חודשים אחרי ההשקה המתוקשרת של התוכנית להסבת אנשי היי-טק להוראה, עתידם של המורים לעתיד לא ברור

רק לפני כארבעה חודשים היו האקדמאים ואנשי ההייטק המשתתפים בקורס ההסבה המזורז להוראת האנגלית במוקד ההתעניינות של משרד החינוך; בשבועות האחרונים, לעומת זאת, הם מנסים לשווא לקבל תשובות לשאלות בסיסיות בקשר לתנאי עבודתם והעסקתם. לטענת הסטודנטים המשתתפים בתוכנית, משרד החינוך מתחמק ממתן מענה לשאלות בסיסיות הנוגעות לשנת הלימודים הקרובה על שכרם, היקף העסקתם ועוד.

כ-100 סטודנטים משתתפים בפרויקט ההכשרה, המשותף למשרד החינוך, האוצר ולשירות התעסוקה, שנועד

למשוך למערכת החינוך בעלי ניסיון שפוטרו ממקום עבודתם, בעיקר בענף ההיי-טק. התוכנית, שזכתה לקמפיין פרסומי נרחב, מהווה יישום ראשון של תוכניות דומות, שיופעלו גם במקצועות אחרים. "רוב הסטודנטים הצטרפו לתוכנית הייחודית מתוך רצון להתגייס ולעזור למערכת החינוך, אבל נראה שמשרד החינוך שכח אותנו ומתחמק מלענות על השאלות", אמר חיים קלג, נציג קבוצת הסטודנטים הלומדת במכללת בית ברל. סטודנטים נוספים, הלומדים בתוכנית בסמינר הקיבוצים, מעלים טענות דומות.

תוכנית ההכשרה המזורזת שנחשפה ב"הארץ" לפני כמה חודשים, כוללת חצי שנה של לימודים אינטנסיוויים.

בתחילת שנת הלימודים הקרובה, ב-1 בספטמבר, אמורים הסטודנטים להתחיל וללמד בבתי הספר, תוך כדי תהליך הכשרתם. הסטודנטים נהנים מתנאים יוצאי דופן: פטור משכר לימוד, מלגת קיום במשך חודשי ההכשרה ומשכורת התחלתית גבוהה (הנאמדת בכ-8,500-9,000 שקלים), אשר נועדה למשוך בעלי ניסיון שפוטרו ממקומות עבודתם, בעיקר בענף ההיי-טק. תמורת הטבות אלה, נדרשים הסטודנטים להתחייב לעבוד שלוש שנים במערכת החינוך.

לדברי קלג, "רבים מאתנו בחרו להצטרף לתוכנית מתוך הרגשה של שליחות חברתית, אבל זה גם בזכות תנאי השכר וההעסקה המיוחדים, שגובשו כדי לשמר אותנו במערכת החינוך. מאז שהחלה תוכנית ההסבה, נשארנו עם שאלות רבות פתוחות, אבל משרד החינוך גורר אותנו כבר כמעט שלושה חודשים".

במכתב למנהל אגף כוח אדם במשרד החינוך, ציון שבת, מבקשים הסטודנטים, בין השאר, לוודא כי שכרם המובטח, המבוסס על הבטחת המשרד להעסיקם במשרה מלאה, לא ייפגע אם יועסקו בסופו של דבר רק בהיקף חלקי, כפי שנמסר להם בימים האחרונים; לברר מה יהיה בגורל המורים שישובצו בבתי ספר שבהם לא מופעלת רפורמת ?אופק חדש', המהווה בסיס לשכרם; לוודא כי אישורי הוותק בעבודות קודמות אכן יכובדו; ועוד.

לדברי קלג, כמחצית מתוך כ-35 הסטודנטים הלומדים במכללה מאיימים לעזוב את התוכנית בזמן הקרוב, אם לא יקבלו מענה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "בעקבות פניות של סטודנטים בעניין תנאי העסקתם, נפגשו איתם נציגי המשרד כדי לתת להם מענה. נציגי האגפים השונים במשרד אף הבטיחו לעמוד עמם בקשר ולעדכנם באשר לסוגיות שעדיין נותרו פתוחות, כמו עניין הוותק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully