וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סינמטק ירושלים יוכלו לשבות

עינב שיף

25.6.2009 / 18:14

בית הדין לענייני עבודה הפך את החלטת בית הדין האזורי וביטל את צווי המניעה לשביתה נגד עובדי הסינמטק

בית הדין הארצי לעבודה ביטל הערב (ה') את צווי המניעה שניתנו לעובדי סינמטק ירושלים, ובכך הפך נשיא בית הדין לעבודה, סטיב אדלר, את החלטת שופטת בית הדין האזורי של ירושלים, אורנית אגסי, והתיר לעובדים לנקוט בעיצומים ואף לשבות, אם המשא ומתן בין הצדדים יעלה על שרטון.

"אנחנו צריכים לכנס את העובדים, להצביע על הצעדים הבאים", אמר הערב נבות ברנע מעמותת "כוח לעובדים", המייצגת את עובדי הסינמטק. "האופציה לשבות תלויה בהתקדמות המשא ומתן, הרצון לשבות אף פעם לא עמד בראש מעייננו. אנחנו כבר עובדים על הפסטיבל הזה הרבה זמן, גם תחת צווי המניעה, אז עבדנו מאד קשה, הרבה יותר קשה ממה שצווי המניעה דרשו ממני. אנחנו עושים את זה כי הפסטיבל שלנו".

עם זאת מוסיף נבות: "חשובים לנו תנאי ההעסקה שלנו. הפצרנו בהנהלה לקיים איתנו משא ומתן במשך זמן רב. אני מאד מצטער שהגענו למקום הזה, אבל אני שמח שבית הדין הסיר את צווי המניעה כי קיום פסטיבל ירושלים תחת אמצעי מניעה הוא כתם. למעשה, יש עדיין כתם על הפסטיבל כי ניסו לקיים אותו בצורה הזו. לגבי הימים הקרובים, אני מאד רוצה להאמין שהפסטיבל יתקיים והוא יהיה מוצלח מאד".

"בית המשפט מצפה מאיתנו להמשיך את בית הדין האזורי ולקיים משא ומתן אינטנסיבי", אמר הערב מנכ"ל הסינמטק, אילן דה פריז. "אני לא אוהב צווים, אני לא אוהב שמישהו עובד תחת צווים. אני מקווה שהעובדים לא ישתמשו בפסטיבל ולא יחזיקו אותו כבן ערובה. אנחנו ממשיכים את המשא ומתן ואין שום הבדל כי אנחנו פועלים לגמרי בצורה חיובית ובתום לב".

פסטיבל ירושלים עתיד להיפתח ב-9 ביולי. באם לא יושג הסכם, צפויים העובדים לשבש את פעילות הפסטיבל ואולי אף להביא לביטולו. דרישתם של העובדים היא לחתום עם הנהלת הסינמטק על חוזה עבודה קיבוצי, אשר ישפר את תנאי ההעסקה במקום, לאחר הקיצוצים השונים שנעשו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully