וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורם של נאשמי פרשת "שופטים באדום"

עדי שמחוביץ'

22.6.2009 / 10:15

ביהמ”ש דחה את ערעורם של יוחנן צ’יבוטרו, אבי חודדה, אלי כהן ותחסין בריק, שנשלחו למאסר. עונשו של שופט הכדורגל מירובסקי בוטל

נועם אשל

צילום, עריכת וידאו וקריינות: נועם אשל

ערעורם של גיבורי פרשת "שופטים באדום" - יוחנן צ'יבוטרו, אבי חודדה, אלי כהן, תחסין בריק וחיים מירובסקי - נדחה היום (שני) על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב. המעורבים יחלו לרצות עונש מאסר בחודש הבא. ערעוריהם של תחסין, כהן וצ'יבוטרו נדחו והם קיבלו עונש של שלוש שנות מאסר בפועל. הערעור על הכרעת הדין של חודדה נדחה, אך תקופת המאסר קוצרה מ-27 חודשים ל-20 חודשים, כשיתר רכיבי הענישה נותרו בעינם; הכרעת דינו של שופט הכדורגל לשעבר מירובסקי נדחתה אף היא אך בית הדין בראשות השופטת דבורה ברלינר ביטל את העונש שעמד על שישה חודשי מאסר בפועל.

כזכור, עניינה של הפרשה היא בשופטי כדורגל שקיבלו שוחד להטיית תוצאות משחקי כדורגל בהם שפטו, מידי מהמרים, נותני השוחד, שביקשו להטות את תוצאת המשחקים לתוצאה המתאימה להימור שנטלו. על המעורבים בפרשה הוטלו עונשי מאסר בפועל וקנסות כספיים, ובית המשפט דחה את טענות באי כוחם בדבר ההסכם שנחתם עם עד המדינה, שופט הכדורגל משה אטיאס, מהימנותו והמכלול הראייתי נגד הנאשמים. בית המשפט הגדיר את עדותו של אטיאס כ"אבן הראשה, הבסיס והמסד עליה נשענת המדינה בטענותיה", והוסיף לאחר הדיון על מעורבותו בפרשה כעד מדינה כי "לא הוצגו בפנינו 'עובדות ממשיות' המצביעות על כך ששגה בית-משפט קמא בקביעותיו בנושא זה. במהלך הדיון הארוך והמפורט בפנינו לא עלה בידי הסניגורים להצביע על סתירה מהותית וכיוצא באלה שנעלמה מעיני בית המשפט, ולפיכך – לא זהו התיק שבו תתערב ערכאת הערעור. משכך תישאר בעינה הקביעה כי עדותו של אטיאס ראויה לשמש כשלד הראיות בכל אישום ואישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully