וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון - את מפחידה אותי

רועי כ"ץ

21.6.2009 / 16:28

גילוי הלב הנדיר של שרי אריסון צריך להדאיג כל אחד, ובראש ובראשונה את בנק ישראל. רועי כ"ץ לא בטוח שמי ש"שומעת קולות" ובעלת "כושר ניבוי" צריכה לשלוט לו בחשבון

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בוודאי יושב כעת בחדרו עם ידיים על הראש, ומסרב להאמין. לקראת סיום הקדנציה פישר כבר התרגל לצ'פחות המיוזעות, למערכת הפוליטית הרקובה ואפילו לחומוס בירושלים. אבל נדמה שדבר לא הכין את הפרופסור למופע של שרי אריסון. מי לא היה משלם כדי להיות זבוב על הקיר, באותן דקות בהן צפה פישר באשת העסקים החשובה והמשפיעה במדינה, מספרת על יכולות התקשור שלה, כיצד היא חוזה דברים לפני התרחשותם ומקבלת מסרים בזמן השינה מיישויות מופשטות.

מבלי להיכנס לפסיכולוגיה בגרוש, יש משהו מעורר חמלה באריסון. קל ללעוג לה, אבל קשה לשנוא מישהי, שלמרות ההון הרב שברשותה ונסיונות בלתי פוסקים במשך שנים, לא מצליחה לזכות באהבת הציבור ולכל הפחות לשכנע אותו בטוהר כוונותיה ולהכיר בכישוריה. השינוי אולי מתחיל מבפנים, אבל אריסון סובלת בעיקר מדימוי חיצוני ירוד. מהלך הפיטורים המאסיבי בבנק הפועלים לפני כשלוש שנים, העמידה לצד בעלה דאז שהורשע בעבירות מין, וכעת קרב הראש בראש שניהלה עם בנק ישראל יצקו יחד את אחת הפרסונות הנלעגות בציבוריות הישראלית. אריסון, אם תרצו, היא המלך מידאס ברוורס. אישה עשירה שמצליחה לגרום לכל דבר בו ידיה נוגעות לאבד את ערכו בעיני הציבור. למרות החיוך מאוזן לאוזן אותו היא נהנית לחשוף במסיבות עיתונאים ובראיונות, אין סיבה אמיתית להאמין שמשהו טוב מדי מתרחש בחייה של אריסון.

כדורי בדולח, לחשים וריבית חדשה למשיכת יתר

גם חמלה כלפי אריסון לא יכולה לגרש את הדאגה מכוח שמוחזק בידה. אריסון אינה מיליארדרית אקסנטרית, המנותקת מקהילת העסקים המקומית. היא אשת עסקים, בעלת השליטה בבנק הגדול במדינה ובידה חסכונותיהם של מאות אלפי תושבים ועסקים בישראל. כבר היו אנשי עסקים בישראל שהתייעצו עם רבנים, השתטחו על קברים ומלמלו טקסטים ולחשים קבליים, חלקם טייקונים בקליבר שלה, אבל מעולם דמות עסקית חשובה כל כך לא סיפקה הצצה אינטימית לדרך קבלת החלטות מעוררת תהיות והזויה כל כך. אפשר להתייעץ, ללחוש תפילה וללכת עם קמיעות, אבל מכאן ועד לנהל אימפריות עסקיות על פי רוחות השמיים המרחק רב.

הציניקנים, אותם מתעבת אריסון יותר מכל דבר אחר, היו ודאי שואלים מדוע יכולת החיזוי המופלאה שלה לא הועילה לה ולגופים בשליטתה מול המשבר הכלכלי הקשה שגילח לא מעט אחוזים משווים. אחרים יהנהנו בצער בראש ובשקט בשקט יעבירו את החסכונות לבנק אחר. טוב יעשה סטנלי פישר, שיחד עם המפקח על הבנקים רוני חזקיהו גילה נחישות מרשימה בהדחת דני דנקנר מניהול הבנק, אם יתייחס גם ליכולתה וכשירותה של אריסון להמשיך ולשלוט בבנק הפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully