וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירה עוואד: "אני מבינה את הייאוש סביבי"

עינב שיף

15.4.2009 / 18:41

נציגת ישראל באירוויזיון התייחסה בראיון לגרדיאן לביקורות נגדה, תמיכתה בזהות היהודית של מדינת ישראל ותקוותה לשינוי

הזמרת מירה עוואד, נציגת ישראל באירוויזיון, נתנה הגדרה משלה לפיתרון ה"שתי מדינות לשני עמים" וגילתה הבנה לביקורת של ערביי ישראל נגד הופעתה באירוויזיון. "אני יכולה להבין את הייאוש סביבי", אמרה עוואד לגרדיאן, בראיון משותף עם נציגת ישראל השניה, אחינועם ניני. "אך אנחנו חייבים להשאיר את החזון בחיים, לקחת חלק בעיצוב העתיד של המקום הזה. אני מבינה את הביקורת נגדי ומהיכן היא מגיעה, אבל זו הדרך בה אני חושבת שאנחנו צריכים להתנהג – כחלק מהמקום הזה, חלק מגורל המקום הזה, לקחת חלק בעיצוב עתידו של המקום הזה".

באמירה נוספת, שכנראה תקים עליה מתנגדים רבים בקרב ערביי ישראל, מכירה עוואד למעשה בהויתה של ישראל מדינה יהודית: "הייתי מודעת לסיבוך", מספרת עוואד לעיתון, "אך כפי שאני רואה את זה, אנחנו מדברים על שתי מדינות לשני עמים והמשמעות של זה, אם אנשים יקשיבו לסלוגן, הוא מדינה לפלסטינים ומדינה נוספת שנקראת ישראל, שהיא מדינה יהודית הכוללת מיעוטים". זאת, בניגוד לדברים שאמרה עוואד בעבר, בהם טענה כי היא מצטערת שמדינת ישראל אינה "מדינת כל אזרחיה", כפי שטען חבר הכנסת מיכאל בן ארי שביקש למנוע את הופעתה באירוויזיון.

"אני מיעוט במדינת ישראל", הוסיפה עוואד. לכן זו ארצי עכשיו ולנצח. אני מאמינה שעליי להיאבק על מקומי בה ולהילחם על השיוויון שלי בתוכה. אנחנו לא יכולים להמשיך בדרך בה אנחנו הולכים במלחמת 60 השנים הזו. זה לא מוביל אותנו לשום מקום".

מאז היבחרה של עוואד, ערביה-נוצריה בת 33 כנציגת ישראל באירוויזיון לצד אחינועם ניני, חטפו השתיים מטר ביקורות מצדדים שונים. קבוצה של יוצרים ערבים-ישראלים יצאה במכתב חריף כנגד השתתפותה של עוואד בתחרות כנציגת ישראל. המחאה החריפה בעקבות תקיפת ישראל בעזה ותמיכתה הפומבית של ניני במבצע. לעומת זאת, חבר הכנסת מיכאל בן ארי פנה לרשות השידור בבקשה לבטל את השתתפותה של עוואד באירוויזיון בשל התבטאויותיה בנוגע להמנון הלאומי שהובאו לעיל.

גמר תחרות האירוויזיון יתקיים ב- 16 במאי במוסקבה. ניני ועוואד יתמודדו עם השיר "עינייך" בשלב חצי הגמר, שיתקיים ב- 12 וב- 14 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully