וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עינייך" הוא השיר שייצג אותנו באירוויזיון

2.3.2009 / 22:29

לאחר תחרות קדם האירוויזיון בערוץ הראשון, הוחלט על השיר שאחינועם ניני ומירה עוואד ישירו בתחרות שתיערך במוסקבה

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

"עינייך" הוא השיר שייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון בשנת 2009. השיר, בביצוען של אחינועם ניני ומירה עוואד, נכתב על ידי השתיים בשיתוף עם בן זוגה המוזיקלי הוותיק של ניני, גיל דור, בשפות העברית, הערבית והאנגלית.

השיר נבחר במשדר הקדם של רשות השידור, בו ביצעו השתיים את ארבעת השירים שנבחרו להבתמודד על הזכות לייצג את ישראל בתחרות, כשהבחירה בשיר הזוכה נעשתה בשיתוף הקהל והועדה שהקימה רשות השידור בנושא.

זו הפעם הראשונה בה ניני ועוואד מייצגות את ישראל באירוויזיון ביחד ולחוד. הבחירה נעשתה בחודש ינואר האחרון, על ידי וועדה שהוקמה ברשות השידור, שלדיוניה קדמו שמועות רבות שסימנו דווקא את הראל סקעת כמועמד המוביל, אך השתתפותו של סקעת טורפדה עקב סכסוכו המתוקשר עם חברת הד ארצי.

יצירה תחת מחאה

לאחר הבחירה בעוואד ובניני החל גל מחאה של יוצרים ואנשי רוח ערבים-ישראלים כנגד השתתפותה של עוואד בתחרות, על רקע פעולות צה"ל בעזה. המחאות החריפו כאשר ניני פרסמה מכתב חריף כנגד תושבי עזה התומכים בחמאס והצדיקה את פעולות ישראל במלחמה. קבוצת המוחים, בראשות השחקן ג'וליאנו מר חמיס, אף הביאו לביטול הופעה משותפת של עוואד וניני באירוע למען פצועי עזה שהתקיים מספר ימים לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לחמאס. באחרונה התקיימו הפגנות בספרד כנגד ניני, בעקבות דעותיה.

אירוויזיון 2009 יתקיים השנה במוסקבה. האירוע יחל בשני חצאי גמר, בהם תשתתף גם ישראל, שיתקיימו ב- 12 וב- 14 במאי. גמר האירוויזיון יתקיים ב- 16 במאי. בשנה שעברה ייצג את ישראל בתחרות בועז מעודה, אשר הגיע למקום השמיני. ישראל זכתה בעבר שלוש פעמים בתחרות היוקרתית. יזהר כהן עשה זאת לראשונה בשנת 1978 עם "אבניבי" שכתב אהוד מנור והלחינה נורית הירש. אחריהם הייתה זו גלי עטרי ולהקת חלב ודבש שעשו זאת עם "הללויה" (מילים: שמרית אור, לחן: קובי אושרת) בשנת 1979. 19 שנים לאחר מכן זכתה דנה אינטרנשיונל בתחרות עם "דיווה" שכתב יואב גינאי והלחין צביקה פיק.

מה אתם אומרים על השיר שנבחר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully