וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הסכם הרגיעה ייחתם תוך 48 שעות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.2.2009 / 8:26

עיתון מצרי מדווח, כי מחמוד א-זהאר, צפוי לשוב מדמשק לקהיר ולמסור תשובה חיובית מצד חמאס להצעה המצרית לרגיעה

הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס צפוי להיחתם תוך 48 השעות הקרובות. כך מסרו (שני) מקורות המוגדרים "מהימנים" לעיתון המצרי "אל-גומהוריה". לפי הדיווח, בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, צפוי לשוב מדמשק לקהיר ולמסור תשובה חיובית מצד חמאס להצעה המצרית לרגיעה.

לדברי המקורות, ההסכם יבוצע בשני שלבים, כשבשלב הראשון יושגו הבנות שבעל פה, במסגרתן ימלאו הצדדים אחר הפסקת האש ויבססו אותה, ובשלב שני יגבשו הצדדים הסכם כתוב שיוביל לרגיעה בת שנה לפחות. לטענת המקורות, ההתערבות הטורקית סייעה למצרים לגבש את ההסכם.

חברי המטבחון המדיני ביטחוני - ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני - התכנסו בשבת בערב לפגישה עם ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון אלוף במיל' עמוס גלעד, שחזר ביום שישי משיחותיו עם ראשי המודיעין המצרי בקהיר כשברשותו מתווה מגובש להסכם בין הצדדים. על פי מקורות בלתי רשמיים, מדובר בעסקה שתכלול פתיחה מלאה של מעברי הגבול בין ישראל לרצועה ובין הרצועה למצרים. ההסכם אמור לכלול גם נוכחות של מנגנוני ביטחון של הרשות הפלסטינית הכפופים ליו"ר הרשות מחמוד אבו מאזן במעבר רפיח. על פי המתווה, הפסקת האש תחול לשנה וחצי עם אפשרות להארכה ב-18 חודשים נוספים.

גורמים בישראל המקורבים לנושא אמרו כי ישנה התקדמות משמעותית בעניין הרגיעה עם חמאס, וכי ישנה כוונה להתנות את עניין הרגיעה בהשלמת עסקת שליט, בתמורה לשחרור אסירים ופתיחה מוחלטת של המעברים. גם בחמאס מעוניינים להגיע להשלמת הסכם רגיעה, ובתוכו קידום משמעותי של עניין שליט, בטרם תוקם בישראל ממשלה חדשה, דבר העלול לעכב את השלמת הסדר הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully