וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2009: גדעון לוי לאח הגדול?

וואלה! ברנז'ה

10.2.2009 / 7:46

העיתונאי עומד בפני אחת הדילמות הגדולות בחייו: אין מדובר בסיוע לאשה בהריון במחסום, אלא בשאלה אם להשתתף באח הגדול סלבס

שמאל סהרורי הולך בשנתו?

ההנחה היא שממילא מרבית מעריצי "האח הגדול" ישמחו לראות את גדעון לוי נכנס, כמו כמה מחבריו הערבים, לסגר ולכן השתתפותו בריאליטי של קשת יכול לקרב את הלבבות בעם יותר מכל ממשלת אחדות. מעבר לכך, קשה לנו לדמיין מישהו שיעשה שירות כל כך טוב לפרידמנים החיים והמתים באשר הם (אולי חוץ מאחד, דניאל). לוי הוא חתיך הורס ושרמנטי, יש לו כמה תחומי עניין משותפים עם ארז טל והמילים הספורות שהוא יודע בשפה הערבית יספיקו כדי לבלבל את ציבור הבובלילים. הם יחשבו שמדובר למעשה באחד מהם, ולא באיזה יקה פוץ מחבק עצים וחובב ערבים.


לא זו אף זו, נראה שאם יש משהו שלוי צריך בימים אלה זה חופשה קלה להתאווררות מהקולגה שלו להארץ, ארי שביט. ובינינו, בהסתמך על איך שזה נראה ב"מועצת החכמים", לוי גם יעדיף ביקור במרתפי השב"כ על התחככות בקולגה החוכמולוג, אז בואו נפרגן לו איזה שבועיים בין בוקי נאה לקורין אלאל.


ואם אינכם רואים לנגד עיניכם את טובתו של לוי, דמיינו לעצמם שלושה חודשים בלי "אזור הדמדומים". גם קוראי הארץ, השייכים ממילא לצד השמאלי של המפה, כבר אינם יכולים לשאת את המדור שמציב מולם מראה צלולה כל כך ומזכיר להם שיש אנשים בצד ההוא של חומת ההפרדה, והם לא רק מסוממים עם פאות ארוכות. לטובת שפיותנו הקולקטיבית, למען נוכל לשתות את הקפה עם עיתון שלא עושה לנו צרבת על הבוקר, כדי שצה"ל יוכל להמשיך ולבצע את פשעי המלחמה שלו באין מפריע, למען פינוי שטח בעיתון לעוד מפרסמים יוקרתיים, והכי חשוב, כדי שנוכל לבחון במו עינינו אם שמאל סהרורי באמת הולך מתוך שינה.

נזק כלכלי לערוץ 2

גדעון לוי הוא אחד העיתונאים הבודדים בישראל שראוי לפרס פוליצר. אפשר להסכים איתו ואפשר להתווכח (כמו שכולם עושים), אבל דבר אחד ברור: אם לוי ימכור את נשמתו למפלצת הרייטינג של אבי ניר, שנים רבות של עבודה עיתונאית יירדו לטמיון ויהיו שווים כאותה עגבניה מעוכה שחטף במקום שמעון פרס ב-1981. המעטים שעוד טרחו לקרוא את כתבותיו הקשות והמעיקות של לוי מהשטחים יחדלו מלעשות זאת. למען היולדת הבאה במחסום, עליו להגיד לא.


אל תלכו שולל אחר הטיעון של הפצת האידיאולוגיה. הפריים טיים של ערוץ 2 לא בנוי לדעותיו של לוי. אין טעם להביא מומחים שינתחו את הנזק הכלכלי שייגרם לקשת ממפרסמים שלא ירצו לראות את הפנים שלו בין הברייקים (חוק מספר אחת הוא שערבים מורידים את הרייטינג). למענו נותר לקוות שנורית דאבוש תאסור על הכנסת תכנים פוליטיים מובהקים לתוכניות סוגה עלית.


וגם אין כאן אטרקציה אמיתית. מדובר בכרוניקה של משחק ידוע מראש. לוי ידבר בשפה שאף אחד לא יבין וינסה להשכין שלום בכל פעם שיפרוץ סכסוך על תקציב המזון. דיירי הוילה ירצו להיפטר ממנו כמה שיותר מהר, אבל ההפקה תתערב ותכריז על הדחתו כטרנספר שאינו חוקי ואינו מוסרי. זה אמנם מפתיע, אבל ממש כמו יוסי בובליל, יהיה קשה לחיות איתו ובלתי אפשרי להפטר ממנו.


אבל מעל הכל, גדעון לוי לא צריך להשתתף ב "האח הגדול סלבס" כי הוא טאלנט של ערוץ 10. כפי שיעידו אחוזי הצפייה של "מועצת החכמים", האיש פשוט מזוהה עם הערוץ. בימים טרופים אלו, על כוכבי הערוץ להתגייס למענו ולא לישון במיטות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully