וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם מוסה נחמיאס?

עינב שיף

1.1.2009 / 11:25

בסרט "חייב לזוז", מתועדים אהוד בנאי ויוסי אלפנט אך דבר לא מוזכר על קיומו של מוסה. מדוע ולמה? התשובה בפנים

גם בעולם הבנוי כולו מנרטיבים ונקודות מבט, ישנן עובדות שקשה להתווכח איתן. לכן, מצפייה ב"חייב לזוז", המתעד את התהליכים והתחושות שהביאו לאלבום הבכורה המופתי של אהוד בנאי עם הפליטים, עולה תחושה לא נעימה. הסרט, בבימויו של אבידע לבני, אינו עוסק אך ורק באהוד בנאי וחלקים נרחבים ממנו עוסקים ביוסי אלפנט המנוח - מכשף גיטרה ויוצר מבריק - אשר לא רק הפיק מוזיקלית את האלבום, אלא היה בורג מרכזי בסצנה האלטרנטיבית של שנות ה-80 בישראל.

בתוך ההתחקות החלקית אחר חייו של אלפנט, בחרו היוצרים שלא להזכיר אדם אחד, מוסה נחמיאס שמו. נחמיאס היה חבר ב"להקה רטורית" של אלפנט (נחמיאס הצטרף אליה לאחר שכבר הוקמה) וחשוב מכך, נסע עמו לניו יורק, שם הקליטו השניים תחת השם Room 101"". למרות זאת, יוצרי "חייב לזוז" העדיפו פשוט "להעלים" את נחמיאס גם מאותה נסיעה וגם מקשריו האחרים של אלפנט. נחמיאס אינו נמנה על מרואייני הסרט, לעומת מתופף "להקה רטורית", עופר הררי. לא רק זאת, אלא ששמו של נחמיאס פשוט איננו מוזכר.

"הם דווקא ביקשו ממני להשתתף", סיפר נחמיאס לוואלה! תרבות. "אבל אני ביקשתי מהם כסף, כי עם כמה שחשוב לתעד ולדבר, אני עדיין צריך ללכת לפרנס שני ילדים. אני לא מחפש את המקום שלי בהיסטוריה, נמאס לי מהחרטה הזו. אני יודע שצירפתי את השם של יוסי להקלטה מניו-יורק רק בגלל שהוא חבר שלי, אפילו שהאלבום היה בעצם שלי. זה אוויר מבחינתי".

נחמיאס הוציא מאמצע שנות ה – 90 ועד היום שלושה אלבומי סולו. הראשון, "חלומות ילדות", הביא איתו את אחד השירים המבריקים ביותר בתולדות המוזיקה הישראלית, "הקשר הרע", שמבוצע באלבום פעמיים, אחת מהן היא דואט עם ענבל פרלמוטר ז"ל. בנוסף, ביצע נחמיאס באלבום את "לא יכול לישון", שהוא בעצם שיר שלו ושל אלפנט, Last Night"". אח"כ באו "הזרם המרכזי" ולפני שנה יצא "לונה פארק". במשך השנים נאבק נחמיאס בהתמכרות לסמים קשים, בהם החל להשתמש יחד עם אלפנט בניו יורק. "לא אכפת לי מהסרט, לא אכפת לי שלא מזכירים אותי, אני רק מחפש לעשות אמנות", הוא אומר, אך בהחלט יש מקום לשאול מדוע ב – 75 דקות סרט, שחלק נכבד מהן מוקדש לאלפנט, לא מצאו היוצרים מקום רק להזכיר לצופה שהיה אדם כזה, ושחלקו בקריירה של אלפנט לא היה שולי. האם מדובר בענייני כבוד, בשל סירובו של נחמיאס להשתתף בסרט ללא תשלום? במאי הסרט, אבידע לבני, מוסר בתגובה: "לצערי הרב מוסה נחמיאס בחר שלא להתראיין אל מול המצלמות. אני מצטער ומתנצל אם הוא נפגע מכך ששמו לא הוזכר במהלך הסרט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully