וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבלות בפחות מ-100 ש'

רינה רוזנברג

20.12.2008 / 20:30

לשאול ספרים בחינם, לצאת לסיור מודרך ב-20 ש', להתעמל בחדר כושר בלי לשלם, לקבל קוקטייל בלי כסף - 13 אופציות

ארוחה

כדי לאכול ארוחה טובה בפחות מ-100 ש' לא צריך לעשות סקר מחירים מקיף במיוחד. בעקבות המשבר הכלכלי הוזילו מסעדות לא מעטות את התפריטים הרגילים שלהן. גם מסעדות יקרות מציעות ארוחות במחירים מיוחדים.למשל, מסעדת סושי סמבה בתל אביב מציעה ארוחת צהריים עסקית ב-49-79 ש'; DECA בתל אביב מציעה תפריט ערב מיוחד לזמן מוגבל הכולל מנה ראשונה, עיקרית וכוס יין רקנאטי ב-120 ש'; ורפאל מציעה ארוחת צהריים עסקית ב-65-115 ש'.

בנוסף, חלק מהמסעדות גם מנהיגות הוזלות על משקאות אלכוהוליים בשעות ה-happy hour, שלרוב מתקיימות משעות הצהריים עד 18:00. בשעות אלה תוכלו ליהנות מקוקטיילים מוזלים או אפילו בחינם.

הצגה

אמנם לא תמיד תשבו מספיק קרוב לבמה כדי לראות את הלבן שבעיניים של איתי טיראן או מירב גרובר, אבל אם תרכשו את הכרטיס להצגה בתיאטרון הקאמרי באינטרנט תוכלו לקבל אותו במחיר הנמוך ב-50%-70% לעומת זה שבקופה. התיאטרון נוקט גישה זו מתוך רצון לעודד את האורחים לרכוש כרטיסים באמצעות האינטרנט כדי להקל על מוקד השירות הטלפוני. כך למשל, כרטיס להצגה "הגיל הנכון לאהבה" בשורה הראשונה בעלייה יעלה לכם 60 ש', לעומת 190 ש' בקופה.

בבית לסין נוקטים שיטה אחרת - מי שנרשם (בחינם) כחבר מועדון התיאטרון דרך אתר האינטרנט יכול ליהנות מכרטיסים להצגות ב-70-80 ש' (המחיר המלא - כ-180 ש'). אם כמה ימים לפני ההצגה תפוסת האולם היא בשיעור של מתחת ל-90%, התיאטרון מציע את ההצגות במבצע של הדקה ה-90, וכל מי שרשום באתר מקבל את המידע - וכל הקודם זוכה בכרטיסים במחיר המוזל.

כרטיסים זולים למדי תוכלו למצוא גם בתיאטרון גבעתיים: מחיר הצגות פרינג' הוא 65 ש' לכרטיס. בבית הספר למשחק בית צבי תוכלו לצפות בכל ההצגות במחירים נמוכים. לדוגמה, שני כרטיסים להצגה "CATS" ביום שישי בצהריים יעלו לכם רק 70 ש'.

בתיאטרון הבימה טוענים כי אין להם מבצעי הדקה ה-90 או אפשרות לרכוש כרטיסים בהנחה באופן גורף.

יוגה

גם שיגעון היוגה כבר לא שמור רק למכונים בתשלום. מדי מוצאי שבת בספורטק שבפארק גני יהושע בתל אביב מפעילים שירותי בריאות כללית של מחוז תל אביב הפנינג יוגה ללא תשלום. האירוע לא מחייב הרשמה מראש וגם חברי קופות חולים אחרות יכולים לקחת בו חלק. בהרצליה, כחלק מתוכנית חוצות בריאות של יחידת הבריאות העירונית, ניתן ליהנות בחינם מיוגה בשקיעה, יוגה צחוק ולימודי טאי-צ'י במוזיאון בית ראשונים ובבית הספר ברנר.

בעיריית רמת גן תוכלו למצוא מידע לגבי פעילויות כמו לימודי טאי-צ'י המתקיימים פעמיים בשבוע בפארק הלאומי בעיר.

טיול עירוני

הרשויות המקומיות דואגות לכם לבילויים. כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט של עיר מגוריכם ולברר מה יש לעירייה להציע.

העמותה לתיירות של עיריית תל אביב-יפו מפעילה כ-30 סיורים ב-50-60 ש' למשתתף, שחלקם כוללים טעימות אוכל או כניסה למוזיאון. עיריית חולון הקימה את פרויקט הפיסול הסביבתי "גן סיפור", שבמסגרתו עוצבו גנים ציבוריים בהשראת סיפורי ילדים. העירייה מפעילה עבור 10 ש' סיורים בין 26 גני הסיפור הפרושים על פני שכונותיה ואזוריה השונים של העיר. בחיפה, בזמן חופשות בתי הספר, העירייה מסבסדת פעילויות הקשורות לבני נוער כמו סרטים ובאולינג - שמחירן 10 ש' לכרטיס. בנוסף, בעירייה גם מקיימים סיורים במחירים שונים. כמו כן, בערים רבות תוכלו למצוא יום קבוע בשבוע שבו מתקיימת הרקדה המונית בחינם. בירושלים מארגן המרכז הקהילתי בית אבי חי מופעים של יוצרים ישראלים ב-30-50 ש' והרצאות וסדנאות ב-20 ש' לכל היותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כושר

מנוי לחדר כושר עולה כ-250 ש' בחודש, אבל אפשר לשמור על כושר גם בסכומים נמוכים יותר. כך, קיימות התארגנויות של קבוצות הליכה מודרכות בהשתתפות כספית סמלית או בחינם. בהרצליה, למשל, תוכלו להשתתף בקבוצה כזאת בעלות חודשית של 25 ש' הקבוצה מתכנסת בכניסה הראשית לפארק הרצליה מול האיצטדיון העירוני בכל יום שישי ב-8:00. בתל אביב תמצאו התארגנות כזאת במרכז הפעילויות ההוליסטי בית דרך חיים שבנמל תל אביב, בשיתוף איגוד הספורט העממי, שיוזם בימי שישי ב-8:00 אירועי הליכה מודרכת ללא תשלום לאורך שישה ק"מ.

עיריות רבות אף הקימו מתחמי כושר ברחבי העיר, ובהם מכשירים הדומים לאלה שתמצאו בחדר כושר רגיל, בהם יכולים התושבים להתאמן חינם. תוכלו למצוא אותם בתל אביב, חיפה, כפר סבא, הרצליה, רעננה, גבעתיים ופתח תקוה.

ספא

אם תרצו להתפנק במסאז' שיאצו באחד ממכוני הספא תצטרכו בדרך כלל לפרוץ את גבול 100 הש', אבל מבוטחי הביטוח המשלים מגן זהב במכבי, מושלם בכללית ולאומית זהב ייהנו מטיפול זה בעבור כ-60 ש' בלבד, כחלק מטיפולי הרפואה המשלימה שמעניקות הקופות. טיפול רפלקסולוגיה יעלה למבוטחים 60-70 ש'.

יצוין כי בקופת חולים מכבי דרושה הפניה של רופא מאבחן שעולה 30 ש' וכי גם קופת חולים מאוחדת מעניקה טיפולים אלה, אך הם ניתנים כחלק מתוכנית טיפול של הלקוח, ורק לאחר הפניית רופא ולא לכל המבקש אותם.

ספרים וסרטים

לפי התיקון החדש לחוק הספריות, שנכנס לתוקפו בינואר השנה, ספרייה ציבורית זוכה לתקצוב משרד התרבות, ולכן אסור לה לדרוש דמי מנוי. כלומר, תוכלו לשאול ספרים ללא תשלום (מלבד פיקדון) בספריות הציבוריות.

בספריית המדיטק בחולון הידועה בהיצע שלה, תוכלו לשאול גם סרטי DVD. אגב, אתם לא צריכים להיות תושבי העיר כדי לשאול ממנה חומרים. נסייג ונאמר כי החוק לא חל על ספריות עירוניות, אלא רק על ציבוריות, ולכן ייתכן שתיתקלו בספריות שבהן עדיין תיאלצו לשלם דמי מנוי. את רשימת הספריות הציבוריות המוכרות על פי חוק הספריות תוכלו למצוא באתר של משרד המדע התרבות והספורט.

טיפוח

גם אם הליכה למספרה או לקוסמטיקאית לא נתפשת אצלכם כבילוי אלא כהכרח, מדובר בהוצאה שאמורה לעבור את גבול 100 הש' - במיוחד אצל נשים.

תלמידי עיצוב שיער ותלמידי קוסמטיקה המצויים בשלבים מתקדמים בלימודיהם מעניקים טיפולים ותספורות במחירים מוזלים, בליווי המורים שלהם, שמוודאים כי הכל מתנהל כשורה. הנה כמה דוגמאות: טיפול פדיקור ממוצע עולה 100-120 ש'. לעומת זאת, טיפול של תלמיד בוגר בבית הספר של פנינה רוזנבלום בחיפה יהיה בחינם. בבית הספר לקוסמטיקה רפואית ברמת גן הוא יעלה לכם 35 ש'. טיפול פנים עמוק, שמחירו הממוצע הוא 250 ש', יעלה לכם רק 99 ש' בבית הספר לקוסמטיקה רפואית ו-50 ש' בבית הספר של רוזנבלום.

תספורת לנשים עולה בדרך כלל 120-250 ש', ומחירה בבתי הספר לספרות של שוקי זיקרי ומישל מרסיה הוא רק 35 ש'; בבית הספר דיאנה תזכו לתספורת ב-22 ש' בלבד.

מרכזי מבקרים

מרכזי המבקרים של חברות מסחריות פורחים בשנים האחרונות. הדיל ברור: אתם זוכים לבילוי זול עם הילדים, והחברה מראה איך היא מייצרת את מוצריה וזוכה אגב כך לפרסום.

מחירי הכניסה למרכזי מבקרים הם כ-20 ש'. בין החברות שמפעילות מרכזים: יקב תבור (חינם); יקב טוליפ בכפר תקוה (חינם); יקב הרי הגליל (14 ש'); יקב רמת הגולן (20 ש'); גו'נקולד, מפעל לעשיית שוקולד במושב מנוף (חינם); מוזיאון המרציפן בכפר תבור (15 ש'); מפעל קרלסברג באשקלון (20 ש'); מפעל אסם בחולון (חינם); ומפעל רולדין במושב קדימה (25 ש').

תערוכות

הכניסה לגלריות היא חופשית וכמעט כולן נמצאות בתל אביב, כך שאפשר לעשות טיול גלריות כי הן קרובות יחסית אחת לשנייה. נסייג כי קשה להמליץ על גלריה מסוימת כשמדובר באמנות עכשווית, מפני שהתערוכות מתחלפות כמעט מדי חודש ואי אפשר לדעת למה לצפות, אבל נציין את המוכרות: נוגה, זומר, רוטשילד פיין ארט, אלמנטו וגבעון - כולן בחינם.

לעומת הגלריות, למרבית המוזיאונים תצטרכו לשלם: מוזיאון תל אביב לאמנות (42 ש'); מוזיאון ישראל בירושלים (36 ש'); המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה (60 ש'); המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון (חינם); מוזיאון פתח תקוה (10 ש' מוזיאון הפתוח לצילום בתל חי (18 ש'; המוזיאון הפתוח לאמנות ישראלית בגן התעשייה תפן (22 ש'); ומוזיאון אשדוד (30 ש').

סרטי VIP

צפייה בסרט בכרטיס VIP עולה 19 ש' יותר מהתקציב שהגדרנו - ובסך הכל 119 ש' לאדם (בסינמה סיטי ברמת השרון וב-yes פלאנט בחיפה). אלא שמדובר באירוע של ממש ולא רק בצפייה בסרט: כ-40 דקות לפני תחילת הסרט עומד לרשות האורחים בר חופשי של משקאות ומגוון של מתאבנים. הצפייה היא באולם VIP ובכורסאות עור חשמליות המתכווננות לתנוחה המועדפת על הצופה. גם בזמן ההקרנה הבר פתוח ומוגש כיבוד.

חפשו ברשת

רוצים למצוא עוד פעילויות זולות? תוכלו למצוא אותן גם באינטרנט. כך למשל, אתר all4free.co.il מפרסם פעילויות בחינם, לפי קטגוריות ואזורים. באחרונה החל האתר לחלק כרטיסים חינם להופעות כחלק מקידום העשייה והיצירה בישראל. באתר tip4trip.co.il אמנם לא כל האטרקציות עולות פחות מ-100 ש', אך המידע מקוטלג לפי קטגוריות ברורות. בכל אחד מהשירותים מוצג מחירון, כך שתוכלו לבדוק מראש אם הוא מתאים לתקציב שלכם.

אופניים

אם חשקה נפשכם בטיול אופניים, אבל אתם לא מהמכורים לתחום שמוציאים מאות ואף אלפי שקלים על אופניים ואביזריהם - תוכלו לשכור כאלה בכ-100 ש' ליום בחנויות המיועדות לכך, ובכ-30-40 ש' אם מדובר בטיול של שעה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully