וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד השחיתות: המפלגות בראש

יהושע בריינר

25.11.2008 / 6:00

נתוני מדד השחיתות שיפורסמו היום חושפים: מרבית הציבור חושב כי השלטון בישראל מושחת. המפלגות נתפסות כמושחתות ביותר

רוב מכריע של הציבור בישראל חושב כי השלטון בישראל מושחת. כך עולה מ"מדד השחיתות" שיפורסם היום (שלישי) במהלך כנס ישראל-שדרות לחברה שייערך במכללת ספיר. על פי הנתונים, 72% חושבים כי רמת השחיתות בשלטון כיום היא גבוהה עד גבוהה מאוד. המוסדות שנתפסו כמושחתים ביותר הם המפלגות הפוליטיות, 69% אחוזים מכלל הציבור רואים בהם כמוסדות המושחתים ביותר. מיד אחריהם ברשימה נמצאים משרדי הממשלה עם 46%, ולאחריהם הכנסת, והרשויות המקומיות.

עוד עולה מהסקר כי המעשה הנתפס על ידי הציבור כמושחת ביותר הוא שימוש בכספי ציבור למטרות אישיות. 92% מהציבור רואה במעשה זה כמעשה המושחת ביותר. לאחריו עם למעלה מ-90% אחוזים נמצאים קבלת כסף בתמורה לקידום עניינים אישיים ומינוי מקורבים שאינם מתאימים לתפקידים ציבוריים.

על פי הנתונים, אחד מכל עשרה אנשים "הכיר לאחרונה מישהו שהיה מעורב במעשה שחיתות". מהסקר עולה כי הגוף הציבורי שרמת השחיתות בו, על פי נתוני המדד, ירדה הוא המשטרה. הסקר מראה כי הגוף שנתפס כמתנהל באופן התקין ביותר הוא צה"ל ומערכת הביטחון וכן הבנקים, זאת על אף המשבר הכלכלי.

"מדד השחיתות מראה כי השחיתות השלטונית הינה אויב הציבור מס' 1", אומר נשיא הכנס, האלוף במיל' עוזי דיין, "הציבור הישראלי למד להבין שהשחיתות אינה 'פשע ללא קרבנות' וקו ישר מחבר בין שחיתות פוליטית לאטימות שלטונית שמביאה למינוי אנשים לא ראויים לתפקידי מפתח משיקולי חברות ואינטרסים פוליטיים אישיים ולהזנחת החברה הישראלית". מדד השחיתות מתבסס בעיקרו על נתוני סקר שערך מכון 'מאגר המוחות' בקרב 543 נשאלים, המייצגים את כלל הציבור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully