וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: לקצץ בשאיבת הנפט כדי לבלום את ירידת המחירים

הדר תדמור

16.11.2008 / 18:26

ההחלטה התקבלה לאחר שקיצוץ עליו הוחלט באוקטובר לא הצליח למנוע ירידה במחיר הנפט, שהגיע ביום שישי ל-57 דולר לחבית

אירן מובילה קריאות לקיצוץ נוסף בשאיבת הנפט על ידי מדינות אופ"ק, האחראיות על תפוקת 40% מהנפט העולמי, בפגישת מדינות הארגון בקהיר מאוחר יותר החודש. שר הנפט האיראני, מוחמד עלי חטיבי, אמר לתחנת טלוויזיה אירנית כי המדינה צפויה לדרוש הורדה של מיליון עד מיליון וחצי חביות נפט ליום, במטרה לייצב את מחירי הנפט. זאת לאחר שקיצוץ עליו הוחלט בפגישת חירום של הארגון באוקטובר, לא הצליח למנוע ירידה במחיר הנפט, שהגיע ביום שישי לרמה של 57 דולר לחבית.

חטיבי אמר בנוסף כי הוא נמצא במגעים עם יצרניות נפט שאינן ממדינות אופ"ק לקיצוץ השאיבה. "אם מחיר הנפט ימשיך לרדת, אני מאמין שהתעשייה העולמית תהיה בבעיה", אמר. נציגי מדינות ארגון אופ"ק ייפגשו ב-29 בנובמר בקהיר. "כדאי להביא לקיצוץ נוסף בתפוקה כדי להביא לאיזון בין הייצור והביקוש", אמר חטיבי.

מחיר הנפט הגולמי השלים ירידה שבועית שנייה ברציפות, על רקע חששות כי האטה בצמיחה הכלכלית העולמית תגרור ירידה בביקוש לאנרגיה. מחירי המתכות זינקו היום, ומחיר הזהב רשם את הקפיצה היומית החדה ביותר זה שמונה שבועות.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו ביום שישי במחיר של 57.04 דולר לחבית - ירידה של 2.1%, או 1.2 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי, רשמו החוזים ירידה של 6.6%, על רקע חששות כי ההאטה הכלכלית העולמית תגרור ירידה בביקוש לאנרגיה. המחיר נמוך כעת ב-61% משיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם בחודש יולי.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully