וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירלול בחלון הראווה

טלי שריזלי

14.10.2008 / 18:51

את השיגעון שבתוך הבוטיק הפריזאי, הפצפוני אך האיכותי Ysasu, אפשר לקלוט כבר מבחוץ. הבגדים שבפנים משתנים לפי מצב הרוח של הבעלים

הפיכתו של רחוב פריזאי ממשמים לטרנדי, הוא תהליך ארוך, פתלתל והדרגתי, מה שהופך את הטרנספורמציה המהירה שעבר רחוב 'אנדרה דל סארטה', לסוג של סנסציה עכשווית. קטע הרחוב המונמרטי, באורך בלוק בערך, המסתיים בסניף בנק ובצוק עמוס עלי שלכת, מתחת לכנסיית הסאקרה-קר, היה עד עכשיו בעיקר מקום לגלריות אמנות וסטודיו לעיצוב גרפי, אבל לא מזמן נפתחו באזור עשרות מסעדות חדשות ולצדן בוטיקים מסעירים.

השינוי החל כאשר האנשים מאחורי מסעדה טרנדית בעיר בשם "La Famille", פתחו את בבלוק את "Cheri Bibi", מעין קנטינה המספקת אוכל פשוט ויומיומי, ההופכת בשעות החשיכה למסיבה אחת גדולה. מיד אחריה מיהרו להיפתח באזור מסעדות נוספות שמשכו אליהן קהל בלייני ואופנתי.

אותו קהל מאכלס את הבלוק בשעות היום ופוקד את מספר הבוטיקים המקסימים שהצטרפו גם הם לשכונה. מה שמסמל אולי באופן סופי את הפיכתה של השכונה לקולית, הוא ההחלטה לפתוח במקום סניף שלישי (והיסטורי) של המותג הצרפתי הנחשק A.P.C. . חנות של המותג היתה קיימת במשך שנים ברחוב צדדי ברובע השישי וההחלטה לפתוח סניף נוסף באזור המארה לפני מספר שנים, גררה תגובות זועמות דוקא בקרב שוחריו, שפחדו מפני הפיכתו להמוני. כנראה שהצרפתים השלימו עם העובדה ש-A.P.C. כבר לא ישאר יותר לגמרי שלהם והם מושכים בכתפיהם ונותנים למותג להמשיך להתפרש, אפילו למונמרטר.

אבל דווקא לאלה ש-A.P.C. אינה כוס התה שלהם ולאלה שפוחדים מהתמסחרות, מומלץ לפנות לבוטיק שכונתי אחר ב-Rue Andre del Sarte מס' 19 בשם Ysasu. עוד לפני שנכנסים לחנות, מורגשת מידה מסוימת של שיגעון. תפאורת חלון הראווה משתנה בקצה תדיר, וצוות החנות מצרף הערות אישיות בטושים זוהרים מסביב לפריטים שבחלון. ג'ון סו (John Su) הוא האיש העומד מאחורי הבוטיק האקלקטי, חובב אופנה וסוג של אספן סמפלים כפייתי. מר סו החליט לתרגם את האהבה והשיגעון שלו לחנות קטנטנה וצבעונית ומאד שכונתית.

החנות אינה גדולה, בסך הכל 17 מטרים מרובעים, והיא עמוסה כל טוב, ומציעה בעיקר מבחר של מעצבים צעירים פריזאיים ובינלאומיים. האווירה מחתרתית משהו, אבל כוללת תמהיל של שיק קלאסי או קיטשי, במבחר המשתנה בכל שבוע, בהתאם למצב רוחו של הבעלים.

בין המותגים ניתן למצוא את Delphine Murat הצרפתייה וגם את מותג הבית Ysasu, אותו מעצב מר סו בכבודו ובעצמו. את יתר הסחורה בוחר סו כסטייליסט במסגרת טיוליו בעולם. נראה כי היעד החביב עליו הוא טוקיו, ואכן ניתן לזהות מהשובבות היפנית במבחר הפריטים שבחנות ובכלל בתצוגה הכללית.

אחד המותגים המעניינים בחנות הוא זה של המעצב Gaspard Yurkievich. כמעצב צרפתי, רוח שיקית פריזאית מרחפת מעל הקולקציות שלו. בקולקציית הנשים, הוא משתמש בעיקר בבדי שיפון ומשי, שקופים למחצה ובונה מהם חולצות, חצאיות ושמלות אשר נראות כמרחפות מעל גופן של הדוגמניות.

בבגדי הגברים נשמרים קווים מוקפדים ושמרניים יותר, בדמות חליפות שני חלקים ומעילי גשם, אך ממבט קרוב יותר ניתן לראות את הקריצה הקטנה והשעשוע, למשל עם בדי ניילון המהווים בסיס לסווטשירט מתחת לחליפה. גם הנעליים והאקססוריז מבית היוצר של Yurkievich, מקסימים וכוללים דוגמאות שונות היוצרות מראות מפותלים ומעניינים על הרגל המתכתבים עם הסגנון הבסיסי של נעלי שנות החמישים.

למרות הטרנדיות הגוברת של האזור, נראה כי החנות הזו פועלת בצורה מאד משפחתית ופאמילירית. היא מתחזקת עמוד "פליקר" אשר מציג תמונות מקסימות מהווי החנות, המוכרים המוכרות וכמובן לקוחות עליזות הנראות מקסים במהלך מדידת שמלות. גם עמוד "מיי-ספייס" מחזיק מר סו, מה שגורם לנו לחשוב שחווית הקניות, מישוש פריטי טקסטיל, ושיח בלתי נפסק על בגדים, הם כל עולמם של אנשים מסויימים. אבל זהו עולם נעים מאוד.

Ysasu Select Shop - 19 rue andré del sarte - 75018 paris

  • עוד באותו נושא:
  • מתפשטת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully