וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברוקלין של השבדים

טלי שריזלי

9.9.2008 / 0:06

שטוקהלם הופכת להיות מרכז אופנה שווה. חנויות המעצבים באיזור ה- Sofo (טייק על סוהו) שוות כרטיס טיסה

שטף המעצבים המוכשרים, היצירתיים והמפתיעים שיוצאים משבדיה בזרם בלתי פוסק, בהחלט מאיים להפוך את האומה הזו לאחת מיצואניות האינדי המעניינות ביותר באירופה.

מותגים מקומיים כמו Cheap Monday או Filippa K כבר הפכו מזמן להיות שם מוכר לכל חובב אופנה ממוצע, אבל כדי להבין באמת על מה מדברים כולם, יש לבקר בשבדיה, ובעיקר בשטוקהולם, אליה נוטות להתנקז קבוצות מעצבים חדשות, העוברות מהפרברים אל המקומות הנכונים בעיר הגדולה.

אם היינו צריכים להצביע על מוקד סצנת האינדי בשטוקהולם, יהיה זה קרוב לוודאי, אזור ה-SoFo (מעין חיקוי לSoho של לונדון או SoHo של ניו יורק), הכולל למעשה קבוצת רחובות בחלקה הדרומי של העיר, מתחת לשדרת Folkungagatan. כמו אזורים הדומים לו באופיים בחלקים אחרים של העולם, גם בסוהו של שטוקהולם יש מספר הולך וגדל של חנויות עצמאיות מגניבות, חנויות יד שנייה, גלריות אמנות קטנטנות ומרכזי עיצוב. המקום מרגיש קצת כמו ברוקלין, ניו יורק, רק עם חמימות ביתית עטופה בקורטוב של קיצוניות סקנדינבית.

חנות בגדים ומספרה

כאן תמצאו את הנציגות האמנותית של בני שטוקהולם משוטטת בחנויות כמו Grandpa, המציגה רהיטים משנות ה-60 וה-70 עם בגדים שיתאימו להם, חנות לבגדי יד שנייה של Lisa Larsson שמספקת מלתחת עור מרשימה לצד שמלות נשף משעשעות ורוויות קיטש. ומומלצת היום: ה- Tjallamalla, בית הגידול לכל המעצבים השבדים העכשוויים ומעצבים מעניינים בכלל.

הכניסה ל- Tjallamalla יכולה לתעתע, שכן היא אינה מרשימה במיוחד או מנקרת עיניים ולא מסגירה את העובדה שבפנים מאוכלסים פריטים של כ-150 מעצבי אופנה מרחבי העולם. החנות מתפרשת על פני שתי קומות ועמוסה לעייפה בבגדים, נעליים, תיקים, תכשיטים ושלל דברים טובים, של מותגים שבדים בתחילת דרכם ,לצד מותגים מוכרים וידועים כמו Acne Jeans (לייבל הג'ינס השבדי המשובח), פריטים של מעצב האופנה הצעיר גורן סאנדברג או המותג הפיני והסופר נשי של המעצבת Ivana Helsinki.

בנוסף יש בחנות קולקציה קטנה של פריטי וינטג' שונים, בעיקר תיקים ונעליים שיוצרים מראה מקסים, כאשר משלבים אותם עם הפריטים האולטרה עדכניים והמודרניים. בקומה התחתונה שוכנת גם מספרה, לכל מי שחש שעדכון מלתחה מצריך גם תסרוקת חדשה.

תורים בסופ"ש

החנות מעוצבת בתחושה מאוד אישית וביתית, בדומה לאתר האינטרנט שלה שמאפשר כמובן לקנות את מירב המלאי גם בצורה מקוונת. החיסרון היחיד אולי הוא העובדה שיש בה רק שלושה תאי מדידה, יחס מאד לא תואם לכמות האנשים שמבקרים בה. בסופי השבוע, נוצר תור ארוך, אבל מצד שני, זו גם הזדמנות נחמדה להתחכך בעוד כמה שבדים אופנתיים.


מחירים (קרונה שבדית 1= 0.54 ש'):
אקססוריז: 100-400 קרונות שבדיות
חולצות,מכנסיים ושמלות: 300-1,000 קורונות שבדיות
נעליים: 600-2,000 קורונות שבדיות

Tjallamalla, Bondegatan 46, Sodermalm, Stockholm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully