וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של אורנה ואלה

7.9.2008 / 14:56

טיפ אחרון מהספר "סודות של שפים" והיום: איך לבשל קינואה כמו פסטה?

אורנה אגמון ואלה שיין נפגשו כמלצריות ב"זליג". כשהבעלים חני פרבר חיפש מי שיכין קינוחים חדשים למקום הן נענו לאתגר והתחילו לאפות. עסק הקינוחים הקטן שהקימו עזר להן לממן את לימודיהן באוניברסיטה, וב-1992 הן פתחו בית קפה משלהן בשם "אורנה ואלה", שהפך מאז למוסד תל אביבי מפורסם.

התפריט משתנה לפי עונות השנה, לפי חומרי גלם חדשים שמגיעים לארץ ולפי תשוקות וטעמים חדשים של השתיים, אבל מנות מסוימות, כמו לביבות הבטטה, טארט האגסים וה"סלט הכל" נשארו בו כל השנים. אורנה ואלה לא פתחו סניפים נוספים, אך הן מפעילות שירות קייטרינג, וב- 2006 חשפו מסודותיהן המבוקשים ב"אורנה ואלה – ספר המתכונים".

איך לבשל קינואה כמו פסטה

קינואה זה לא דגן, אבל בגלל הדמיון בינה לבין דגנים, היא תופסת מקום דומה בתפריט. היא עשירה בחומצות אמיניות, מאד קלה לעיכול, לאנשים מסוימים אפילו יותר מדי. בדרך כלל מבשלים אותה בדומה לאורז, ואנחנו מצאנו שלצרכים מסוימים, בישול דומה לזה של פסטה נותן תוצאות טובות יותר. בעיקר כשמדובר בסלטים קרים או כאשר מעדיפים לבשל בנפרד את הקינואה ואת מה שרוצים להוסיף לה, למשל ירקות מוקפצים או עדשים. יתרון נוסף הוא הנוחות, ככה ללא צריך לחשב במדויק את כמות המים.

שלב 1: קנו קינואה, רצוי אורגנית. אם אתם משתמשים בקינואה האורגנית אין צורך לברור. אל תשטפו לפני הבישול.

שלב 2: הרתיחו בסיר בינוני כשלושה ליטר מים עם קצת מלח.

שלב 3: הוסיפו כוס אחת של קינואה וערבבו קלות.

שלב 4: כעבור כ 10 דקות דקות טעמו את הקינואה כדי לבדוק אם היא מוכנה. סוג הקינואה שקניתם משפיע על משך הבישול הדרוש לה, וגם טעמכם האישי. אלה, למשל, אוהבת את הקינואה עשויה קצת יותר, ואורנה קצת פחות מדי (קינואה 'אל דנטה'). באופן כללי הקינואה מוכנה כשרואים עיגול מסביב לכל גרגיר ובמרכזו מין נקודה לבנה קטנה.

שלב 5: סננו את הקינואה ותנו לה להתייבש קצת על המסננת. אין צורך לשטוף, שכן השטיפה מוציאה ממנה טעמים, וחבל. השתדלו להשתמש בקינואה מיד, אבל אם אתם לא יכולים, הוסיפו לה טיפה שמן זית כדי שלא תידבק ושימרו במקרר, עד יומיים.

שלב 6: הוסיפו לקינואה את התוספת הרצויה. עשו זאת ממש עם ההגשה, ולא לפני, בעיקר אם אתם מייעדים אותה לסלט קר (למשל מלפפונים ועשבי תיבול). אם מוסיפים לה ירקות מוקפצים אפשר לטגן את הקינואה בקצת שמן זית על מחבת ולהוסיף את הירקות (למשל גזר, קישואים, ואפילו עדשים).

סודות נוספים...

במה שונים הרגלי האכילה שלכן?
אלה: אני יכולה לאכול את אותו הדבר יום יום. אין מצב שאני לא אמצא מה לאכול.
אורנה: אני לא יכולה לחזור על אותו הדבר פעמיים.

מה אתן ממש לא אוהבות לאכול?
אין לנו רתיעה חד משמעית משום מאכל, אבל לפעמים מפריעים לנו אופן ההכנה או התיבול.
אלה: אני לא מאד אוהבת עוף.
אורנה: יחסית, אני לא כל כך אוהבת בקר.

מה הטעות הגדולה שעלול לעשות המארח הביתי?
לעשות מתכון שהוא לא מכיר בכלל בפעם הראשונה, עם חומר גלם שהוא לא מכיר. אנחנו נזהרות מלארח אנשים עם מתכון שזר לנו לגמרי. אלא אם כן יש דברים אחרים שיכסו על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully