וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 2

שגיא מנדלבוים

16.3.2008 / 12:58

שגיא מנדלבוים מאבד סבלנות. זה המפגש השלישי שלו עם המורה לורן, אך הוא טרם אחז בחפיסת קלפים

גם המפגש השלישי עם לורן לא התנהל במתכונת רגילה. נפגשנו בנתניה בשמורת טבע מדהימה. לורן הסבירה שנושא השיעור הוא תפקיד הקורא בקלפים, אבל לי לא היה נוח עם העובדה שכבר נערכו שלושה מפגשים ברחבי הארץ ועדיין לא אחזתי בידיי קלפים.

"האם היום נתחיל לעבוד עם הקלפים?", קטעתי את לורן, תוך שאני מנסה לברר סוגיה זו בנימוס ובזהירות. "הקלפים", ענתה לי לורן, "נמצאים בפנים ולא בחוץ. כדי שנוכל לדעת לקרוא בהם צריך תחילה ללמוד להתחבר אליהם. היום לא נעבוד עם הקלפים, אלא נמשיך ללמוד מה הם".

"הקלפים הם מפתח להבנת החיים", אמרה לורן ושתקה לרגע כדי לתת לי לעכל את הרעיון. "הבנת קלפי הטארוט עוזרת לנו להבין מי אנחנו, להבין ממה אנו מורכבים ובעיקר להבין מהם תהליכי ההתפתחות והמימוש בחיים. אם כך, לא מפתיע שחלוקת קלפי הטארוט והמבנה שלהם מקבילים לאופן בו החיים מתרחשים. קלפי הטארוט מייצגים את מי שאנחנו ואת ההוויות הקיימות בנו, כאשר כל קלף מייצג חלק הקיים בתוכנו. כך, 78 הקלפים מייצגים את 78 ההוויות מהם אנו מורכבים".

"אם תבחן לרגע את עצמך" המשיכה לורן, "תוכל לגלות כי אינך תמיד מתנהג באותו אופן בכל מצב. למשל, אתה מתנהג בדרך אחת כשאתה יוצא לדייט בארוחת ערב רומנטית ומתנהג אחרת כשאתה מאחר וממהר בדרך למשמרת. חפיסת קלפי הטארוט היא בפועל אוסף של כל החלקים האלה: חלקם רוחניים, חלקם ארציים וחלקם כלל לא באים לידי ביטוי. נוכל לקרוא להם בשם כולל: הוויות".

עולם הרוח

"ההוויות בחיינו", המשיכה לורן, "מתחלקות לשניים: החלקים הרוחניים והחלקים הארציים. אלו כמובן אינם חלקים אותם אנחנו יכולים לראות", הוסיפה לורן כאילו עונה לשאלה שהתעוררה בי, "אבל חשוב להבין את היחס בין שני חלקים חשובים אלו, מכיוון שמערכת היחסים בין שני עולמות אלו הם לב ליבה של היכולת שלנו להבין קלפים".

"הכל מתחיל במקום הבלתי נראה – בעולם הרוח", אמרה לורן בדרמטיות. "שם מתחיל הכל: זוגיות, עבודה, לימודים ועוד. אפילו כשאנו רוצים לאכול – התהליך מתחיל בעולם הרוח, בחלק הבלתי נתפש".
"כשאת אומרת עולם הרוח, האם את מתכוונת למשהו כמו הנשמה שלנו?", שאלתי אותה.
"לא בדיוק", ענתה לורן. "עולם הרוח שלנו הוא כל מה שאינו גשמי וזהו עולם עצום המכיל מגוון רחב של הוויות, שלהן שמות רבים: אינטואיציה, נשמה, מדריכים רוחניים, תקשור, האני העליון ועוד – את כל אלו ואחרים אפשר לכנות עולמנו הרוחני", הסבירה לורן.
"אבל בוא ונשאיר בשלב זה את המושג עולם הרוח ללא הגדרות. בוא נאמר שכל אלו יושבים בקופסא שחורה שעליה יש מדבקה ובה כתוב: "עולם הרוח – נא לא לגעת!".

העולם החומרי

"לאחר שהחלקים הרוחניים שבנו מתעוררים, הם צריכים למצוא את דרכם להתממש בעולם החומר. כל הסוד בחיים הוא לתת ביטוי לחלקים הרוחניים שלנו ולאפשר לאותם תהליכים למצוא את דרכם לעולם החומר. השאלה הגדולה היא האם תהליכים אלו יצליחו להתממש ועוד שאלות חשובות שעולות: האם יש לנו את היכולת להביא את התובנות בחיינו לידי ביטוי? כמה מהן "תקועות"? ומה בסופו של דבר המחיר שנשלם אם לא נממש? המשמעות של לחיות נכון היא הבנת התהליכים האלו והיכולת לאפשר להם להתממש".

לורן המשיכה לדבר ולאחר זמן מה התחלתי להרגיש חוסר נוחות. "הבנתי את הרעיון של שני החלקים: הרוחני והמעשי", אמרתי בחשש, "אבל איך זה יעזור לי כקורא בקלפים?".
לורן הביטה בי במבט מלא רחמים. "אני מניחה שהייתי צריכה תחילה להעביר אותך טיפול גמילה מהנטייה שלך למעשיות יתר", התלוצצה.

"לקרוא בקלפים זו משימה חשובה מאוד הדורשת מהקורא להיות איש רוח, איש אשכולות ויועץ. הקריאה בקלפים היא לא תהליך של תכל'ס, של תוצאות בלבד, כי אם מסע שאותו עוברים יחד הקורא והשואל. הקלפים הם לא טקסטים כתובים ולא תיאוריה. הם מייצגים את החיים עצמם וללא הבנת החיים, ההוויות והתהליכים הרוחניים והארציים, הקריאה בקלפים היא קליפה בלבד ולא יהיה בה מספיק עוצמה על מנת שנוכל להשלים את המסע ולהביא את השואל למקום הנכון".

"לא ניתן לקרוא בקלפים מבלי להפנים תחילה עקרון זה. יש להבין כי על מנת שתהליך כלשהו יתרחש בחיינו, עלינו תחילה לעורר את החלקים הרוחניים הקיימים בנו ולאחר מכן למצוא את הדרך שבה חלקים אלו יוכלו להתממש".

מימוש בעולם החומר

"בוא ניקח למשל, אדם בגיל 40 הרוצה לעזוב את מקום העבודה". אמרה לורן לאחר שתיקה ארוכה. "הוא עובד שם 15 שנים. בכל בוקר הוא מגיע בשעה 08:00, מסיים בשעה 17:00 וחוזר הביתה למשפחתו. לפתע יום אחד, הוא מבין שהוא רוצה לעשות משהו אחר. ההחלטה שלו יכולה להיות קשורה לעשרות סיבות לגיטימיות, אולם מה שחשוב הוא שהתהליך הרוחני החל וההתחלה של התהליכים הרוחניים היא תמיד פתאומית".

"עכשיו השאלה היא", המשיכה לורן, "האם התהליך יתממש והוא באמת יעזוב את מקום העבודה. כדי להבין אם זה קורה, עלינו לבדוק מה קורה בחלק הארצי. כך למשל, אם את החלק הארצי מייצג קלף כמו אס המטבעות המסמל את מימוש הצרכים בעולם החומר, אנו יכולים להיות בטוחים שהכל יסתדר. זאת מכיוון שבחלקים הרוחניים שבחיי השואל יש התעוררות ובחלקים הארציים יש קלף המייצג מימוש וארציות".

"לעומת זאת, אם את החלק הארצי מייצג קלף בעייתי כמו שלוש חרבות, כאן אפילו לא צריך להיות קורא בקלפים, אלא רק להתבונן בקלף כדי להבין שיש קושי. במקרה הזה, השואל אמנם רוצה לעזוב את מקום העבודה, אבל כשהוא מגיע הביתה לאישה, לילדים, לחברים ושאר ה'יועצים' האחרים החרדים מהרעיון, הוא מקבל 'תזכורת' שיש מיתון, שעסקים חדשים בדרך כלל נסגרים ולא מצליחים, שיש לו עוד שש שנים לפנסיה וכדומה. אצלו יכולות להתעורר שאלות כמו: איך נשלם את המשכנתה? או איך נצא כל שנה לחו"ל?

"במקרה הזה, השואל אמנם רוצה, אך לכאורה אינו יכול לפעול. החלקים הרוחניים לא יכולים להתממש. השואל יחזור למקום עבודתו וימשיך לעבוד, לכאורה הכל יהיה בסדר. ואולם, בפועל קיים קרע בין עולם הרוח לעולם החומר שחייב להתאחות. אותו עובד אולי יתפקד מצוין ויהיה מוצלח בעבודתו, אבל הפער בין שני העולמות יבוא לידי ביטוי בחיי הזוגיות, בהתפתחות האישית, במערכות היחסים עם חבריו, בלימודים ואפילו במחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תפקיד הקורא

"הוא מגיע אלינו לא כדי שנספר לו מה יהיה, אלא כדי שיוכל להשלים את המסע הרוחני. אותו מסע שהחל כאשר התעוררה ההוויה הרוחנית, מסע שבסופו יהיו לשואל התשובות לבעיה. זהו התפקיד המקודש של הקורא בקלפים".

"המשמעות של להיות קורא בקלפים היא להיות מסוגלים ללמוד ולהכיר את החיים ואת הדרך בה אנו מממשים את השאיפות והרצונות שלנו. זהו מסע לעולמנו הפנימי, המשלב מפגשים עם 78 ההוויות הקיימות בנו, שבסופו נזכה להבין את עצמנו, את הפוטנציאל הטמון בנו והתהליכים הקשורים למימוש עצמי".

גם המפגש השלישי עם לורן הסתיים בפתאומיות והרצון שלי להתחיל כבר לעבוד עם קלפים לא בא על סיפוקו. אני מניח שבשלב הזה גם אתם, כפי שאני הייתי באותה התקופה, רוצים כבר להחזיק חפיסת קלפים ולהתחיל לקרוא. אני מניח שהאצבעות מדגדגות, אבל במבט לאחור, ממקום של ניסיון, אני מבקש מכם לחכות עוד קצת. נסו תחילה להבין מהן הציפיות שלכם, נסו ללמוד ולחקור עוד. לפני שאתם מאמצים גישה מסוימת ומתחילים ללמוד, חשוב להבין מה אתם רוצים ורק כך תוכלו למצוא את הגישה המתאימה לכם.

כאן מסתיים השיעור שלנו. בשבוע הבא תוכלו לקרוא על הסדרה המרכזית ועל ההקבלה שלה לעולם הרוח שלנו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully