וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם: פרויקט חפציבה במודיעין עילית יושלם

נורית רוט

28.2.2008 / 12:09

בעקבות הסכם בין כונס הנכסים של בנק ירושלים, סולל בונה ורוכשי הדירות, ניתן יהיה להשלים הפרויקט של החברה שקרסה

דייירי פרויקט חפציבה שבמודיעין עלית יכולים לנשום לרווחה. היום אושר בבית המשפט המחוזי בירושלים הסכם להשלמת הבנייה בפרויקט, שהושג בין כונס הנכסים מטעם בנק ירושלים עו"ד יהודה רווה, והקבלן המבצע חברת סולל בונה, לבין רוכשי הדירות. ההסכם אושר על ידי המנהל המיוחד, עו"ד יצחק מלכו, ועל ידי כונס הנכסים הרשמי עו"ד שלמה שחר.

הפרויקט שבמודיעין עלית הינו הפרויקט הגדול ביותר של חברת חפציבה, אשר קרסה לפני כשבעה חודשים, והוא כולל 410 יחידות דיור. בפרויקט 397 רוכשי דירות, מתוכם 102 רוכשים שאין בידיהם ערבויות מכר.

בעקבות אישור ההסכם ניתן יהיה לפעול באופן מיידי להשלמת הפרויקט, באופן שיאפשר גם ל-102 משפחות הרוכשים אשר אין בידיהן ערבויות מכר לרשום זכויות בדירות שרכשו. מנגד, נקבע בהסכם כי הרוכשים שיצטרפו להסדר ישלמו לקופת המנהל המיוחד 1% ממחיר הדירה שנרכשה על ידי כל דייר.

על פי ההסכם, כיסוי יתרת גרעון הפרויקט ייעשה על ידי בנק ירושלים ועל ידי סולל בונה. ההסכם מותנה במספר תנאים, ביניהם תשלום רוכשי הדירות עבור יתרת התמורה אשר טרם שולמה בגין רכישת הדירות לקריסת חפציבה, העומדת על כ-30 מיליון שקל. בנוסף ישלם כל רוכש לבנק סכום של כ-25 אלף שקל, ולא יותר מ-8 מיליון שקל בסך הכל, כהחזר חלקי לבנק בגין חוב חפציבה לפרויקט.

עוד נקבע בהסכם כי רוכשים שפלשו לדירותיהם ואשר יצטרפו להסדר, ישתפו פעולה עם סולל בונה ויאפשרו לה לבצע עבודות בדירות אליהן פלשו.

ממשרד המשפטים נמסר כי ההסדר מהווה המשך ל"פריצת דרך" שנעשתה לפני כחודש עם בנק אדנים לגבי כ-180 יחידות דיור בבית"ר עלית ובהר חומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully