וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות גנובה – עכשיו גם בסלולר

6.2.2008 / 16:32

לפי תחקיר "כלבוטק", במסגרת ניידות המספרים נלקחו מספרים ממאות מנויי פלאפון וסלקום. התחקירנים הצליחו "לנייד" גם את המספר של אולמרט

מסתבר שלא רק באינטרנט ניתן לגנוב זהות: תחקיר "כלבוטק", שישודר הערב (רביעי) בערוץ 2, חושף כי במסגרת הניידות בין חברות הסלולר נלקחו מאות מספרים של לקוחות פלאפון וסלקום.

הגניבה, ככל הנראה, קלה מאוד לביצוע: מגיעים לסניף של אחת החברות, ומבקשים להעביר אליה מספר מחברה אחרת. החברות אינן בודקות למי שייך המספר ופשוט מבצעות את ההעברה. היו שניצלו זאת לרעה, ובתוך שלוש שעות קיבלו מספרים של מנויים אחרים ועשו בהם שימוש כרצונם.

במסגרת התחקיר, העבירו תחקירני "כלבוטק" מספרי טלפון של חברי מערכת התכנית מחברת סלולר אחת לאחרת. למרבה ההפתעה, הם גם הצליחו להעביר לחברה אחרת את מספר הטלפון של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מבלי שנעשתה כל בדיקה של זהות בעלי הקו. מערכת התכנית לא עשתה שימוש במספר וביטלה את ההעברה באופן מיידי. לפי התחקיר, מתוך ארבע חברות הסלולר, הבעיה קיימת בפלאפון ובסלקום בלבד.

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "אכן היו מקרים של תקלות בתהליכי הניוד. יחד עם זה, סלקום הביעה בפני משרד התקשורת את התנגדותה הנחרצת לביטול תהליך אימות פרטי הלקוח בניוד. ההתנגדות הועברה למשרד התקשורת בכל אמצעי אפשרי. החברה אף התריעה ואמרה, כי הנחיה זו עלולה לגרום לניוד לקוחות שלא ביקשו זאת ולפגיעה מהותית ברווחת לקוחות התקשורת בארץ, ללא כל סיבה אמיתית, אולם חרף התראותיה של סלקום, נכנסה הנחיה זו לתוקפה".

חברת פלאפון סירבה להגיב לפני שידור התחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully