וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

31.10.2007 / 23:36

הורדת הריבית בארצות הברית גרמה לעלייה של 1.5% בנאסד"ק ועלייה של 1% בדאו ג'ונס

הורדת הריבית ב-0.25% הערב שלחה את וול סטריט למיני ראלי, עם זינוק של 1.5% בנאסד"ק ועלייה של 1% במדד דאו ג'ונס.

נציגי הפד ציינו כי סיכוני האינפלציה נותרו בעינם וכי הבנק ימשיך לעקוב אחריהם בתשומת לב רבה, וזה קירר מעט את המשקיעים מיד לאחר פרסום ההודעה על הריבית. אולם הפד גם אמר שהסיכונים לשווקים הפיננסיים ממשבר האשראי פחתו, ולאחר כמה דקות מפרסום ההודעה שבו המדדים לעליות יציבות. מדד נאסד"ק ננעל ברמה של 2,859 נקודות, וסיכם את חודש אוקטובר בזינוק של 5.8%. דאו ג'ונס ננעל ברמה של 13,930 והוסיף רק כ-0.3% במהלך החודש שחלף.

החששות מזחילת האינפלציה כלפי מעלה נותרו, בעינם, כשברקע מחירי הנפט הגואים. יחד עם זאת, הפד הבהיר בחודש שעבר כי הקשחת תנאי האשראי בגלל משבר האשראי שהחל בקיץ האחרון, לצד צניחה בשוק הדיור, מהוות איום על צמיחת הכלכלה האמריקאית, וזה כנראה הרקע להחלטה להוריד את הריבית הערב. זוהי הורדה שנייה ברציפות לאחר שבחודש שעבר ירדה הריבית בשיעור חד של 0.5%.

עוד מזירת המקרו - היום הגיעו נתונים ראשונים על הצמיחה ברבעון השלישי, שהפתיעו לטובה והצביעו על כך שארה"ב צומחת ב-3.9% בקצב שנתי. הציפיות היו לקצה צמיחה של 3.3% בלבד ונתוני הרבעון הקודם הצביעו על קצב צמיחה שנתי של 3.8%.

העליות במניות הטכנולוגיה הזינוק גם את מניית גוגל שחצתה בפעם הראשונה את את רמת ה-700 דולר, ונעלה ברמה של 707 דולר בעקבות עלייה של 1.8%. מאז הנפקתה ב-2004 לפי מחיר של 85 דולר הניבה המניה תשואה פנומנלית של כ-730% - פי למעלה מ-8.


ישראליות: קליקסופטוור צונחת לאחר הדו"חות


בין הישראליות ריכזה מניית אלווריון תשומת לב עם צניחה של כ-9% במחזור גבוה. אלווריון, יצרנית מערכות תקשורת אלחוטיות, דווקא סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות שיא של 60.6 מיליון דולר, עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ועלייה של 5% ביחס לרבעון הקודם. אלווריון עקפה במעט ממוצע התחזיות של 14 אנליסטים בוול סטריט, אשר חזו לה הכנסות של 60.51 מיליון דולר. החברה הציגה הכנסות שיא מפתרונות BreezeMAX, שהסתכמו ב-35 מיליון דולר.

יחד עם זאת, הרווח הנקי היה 621 אלף דולר בלבד, או סנט אחד למניה, מה שאומר שהחברה אמנם צומחת אבל לא מצליחה לייצר רווחים. הרווח פרופורמה היה 2.4 מיליון דולר, 4 סנטים למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים בוול סטריט. התחזית לרבעון הרביעי עומדת על הכנסות של 65-61 מיליון דולר - מספרים העולים בקנה אחד עם ממוצע של 13 אנליסטים בוול סטריט הצופים לחברה הכנסות של 62.88 מיליון דולר.

מעבר לאלווריון, מבול הדו"חות הכספיים נמשך. אתמול לאחר המסחר דיווחה חברת ביגבנד, ודו"חות נוספים פירסמו גם קליקסופטוור ודי.אס.פי.ג’י, ולאחר המסחר תדווח ענקית הבילינג, אמדוקס.

דו"חות ביגבנד הפילו את המניה ב-10% בהמשך לצניחה של כ-50% מההנפקה. הכנסות החברה נפלו ב-10% מהרבעון המקביל ל-38.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד עצום של 12.2 מיליון דולר - 21 סנט למניה. זאת, לעומת רווח של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות בגין אופציות למנהלים ועובדים והפחתות חד פעמיות, הרבעון היה מסתכם בהפסד פרופורמה של 2.7 מיליון דולר, או 5 סנטים למניה.

כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, החברה הודיעה על רה-ארגון ומטרתה למקד את מקורותיה בתחום רשתות הווידיאו. תוכנית ההתייעלות תכלול את פיטורי 15% ממצבת העובדים של החברה, 20-15 עובדים, וגם את סגירת אחת החטיבות. ביגבנד הונפקה בנאסד"ק במארס לפי מחיר של 13 דולר למניה והיום היא במחיר של 6 דולרים.

הנפקת סמייל - זרוע התקשורת הממוזגת של אינטרנט זהב וקווי זהב, הפילה היום את מניית אינטרנט זהב צנחה ב-12% לאחר שדיווחה על קיפאון ברווחיות למרות עלייה בהכנסות. קליקסופטוור, המוכרת תוכנות לניהול יעיל של טכנאים בשטח, רשמה עלייה של 16% בהכנסות ל-10.1 מיליון דולר אך הרווח הנקי היה 700 אלף בלבד, לעומת 800 אלף דולר ברבעון מקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully