וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי הקולנוע אנטוניוני הלך לעולמו

חן רוזנק

31.7.2007 / 12:16

אחד מבכירי הקולנוע האיטלקי, מיכלאנג'לו אנטוניוני, הלך לעולמו בגיל 94. נודע בזכות סרטיו "אוונטורה", "יצרים" ו"זהות גנובה"

יממה בלבד אחרי שהלך לעולמו הבמאי הידוע אינגמר ברגמן, עולם הקולנוע סופג עוד אבידה מהותית. במאי הקולנוע האיטלקי, מיכלאנג'לו אנטוניוני, שנחשב לאחד מהתורמים הגדולים לעיצובה של השפה הקולנועית המודרנית, הלך לעולמו הלילה בגיל 94. אנטוניוני מת בשיבה טובה בביתו, מסרה לסוכנויות הידיעות אישתו, השחקנית אנריקה פיקו.

אנטוניוני ביים בימי חייו יותר מ-25 סרטים, ונחשב לאחד מבכירי הקולנוע האיטלקי. הוא זכה לשתי מועמדויות לאוסקר עבור סרטו הידוע "יצרים" מ-1966, שאף קטף את פרס דקל הזהב בפסטיבל הקולנוע בקאן. ב-1995 זכה בפרס על מפעל חיים בטקס האוסקר.

אינטלקטואל מרקסיסטי

אנטוניוני נולד ב-1912 בעיירה קטנה בצפון-מזרח איטליה. הוא סיים לימודי כלכלה באוניברסיטה של בולוניה ועבר לרומא בשנת 1940, שם למד ב"צ'נטרו ספרימנטאלה די צ'ינמטוגרפיה", ובמהרה החל לכתוב ולפרסם מאמרים תיאורטיים על מצבו של הקולנוע המודרני. אנטוניוני החל לעבוד כתסריטאי ושיתף פעולה עם שורת במאים, ביניהם רוברטו רוסליני. בין סרטיו הידועים נמצאים "יצרים", "אוונטורה" ו"זהות גנובה" (עם ג'ק ניקולסון) ועוד.

את הסרט "מעל לעננים" מ-1995 כבר צילם וים ונדרס לפי הנחיותיו של אנטוניוני, שנכח בזירת הצילומים בכיסא גלגלים. ונדרס תיאר את העבודה המשותפת עם אנטוניוני כמורכבת ואף קשה, אבל כזאת שהשלימה עבורו מעגל של נתינת כבוד של תלמיד למורהו.

אנטוניוני תיאר את עצמו כאינטלקטואל מרקסיסטי, ורוב סרטיו עסקו דווקא באליטה ובבורגנות העירונית. בפסטיבל ונציה 2002 נערכה רטרוספקטיבה של סרטיו לציון הקריירה הקולנועית ארוכת השנים ולכבוד יום הולדתו ה-90 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully