וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

31.5.2007 / 23:57

נאסד"ק עלה ב-0.5% לשיא של יותר משש שנים. סרגון טיפסה בכ-4% ומדד הדאו ג'ונס איבד נקודות בודדות

לאחר המגמה החיובית שנרשמה אמש בשווקים ואשר העלתה את מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 לרמות שיא, נפתח גם היום המחר בעליות שערים, כשברקע עסקת מיליארדים נוספת בארה"ב. עם זאת, נתוני מקרו מעורבים ובראשם צמיחה חלשה מהצפוי של כלכלת ארה"ב, תרמו במהלך היום להיחלשות המגמה החיובית.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% לשיא של יותר משש שנים - 2,604 נקודות - הודות לעליות שערים במניות התוכנה, השבבים וציוד רשתות התקשורת. מדד S&P 500 שמר על יציבות ונותר בשיאו הטרי אליו טיפס אמש - 1,530 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד נקודות בודדות ל-13,627 נקודות לאחר שקבע אמש שיא. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.012% ל-4.89%.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו נתוני הצמיחה המעודכנים לרבעון הראשון של 2007, על פיהם צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב בקצב שנתי של 0.6% בלבד. זאת, לעומת התחזיות בשוק לצמיחה של 0.8%. נתונים מוקדמים שפורסמו לפני כחודש, הצביעו על צמיחה חדה יותר של 1.3% בכלכלת ארה"ב ברבעון הראשון.

עם זאת, בבנק הפדרלי המרכזי מעריכים כי קצב צמיחת הכלכלה האמריקאית צפוי להתחזק בהמשך השנה, ולהתגבר עוד יותר ב-2008. בפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית מ-9 במאי שפורסם אתמול, נכתב כי "בתחזית שהוכנה לפגישה זו, הצוות צופה שקצב הפעילות הכלכלית יתרומם מהצמיחה החלשה ברבעון הראשון לקצב שמעט מתחת לפוטנציאל הכלכלי ארוך הטווח בחלק הנותר של השנה, ויגדל בקצב שדומה לתפוקה הפוטנציאלית ב-2008".

עוד נכתב, כי "משתתפי הפגישה חוזים שהתמ"ג הריאלי יעלה בקצב שנמוך במעט משיעור המגמה הכלכלית של הצמיחה עד סוף השנה, ויתרומם לשיעור שדומה לשיעור המגמות הכלכליות ב-2008". הערות אלו סיפקו אמש אופטימיות למשקיעים ותרמו לעלייה בשוקי המניות.

נתון אחר שפורסם היום, הצביע כי במאי נרשם גידול חד מהצפוי בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית באיזור המערב התיכון. מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני באיזור שיקגו עלה החודש ב-8.8 נקודות לרמה של 61.7 נקודות לעומת התחזית הממוצעת בשוק לעלייה של 1.1 נקודות בלבד. הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו באפריל ב-0.1% לעומת תחזית כי יישארו ללא שינוי.

פרט לזירת המקרו, ממשיך השוק לקבל איתותים חיוביים מהמשך מגמת המיזוגים והרכישות, אשר תרמה בשנה האחרונה כשליש מעליית מדד S&P 500. היום דווח כי בנק ואקוביה האמריקאי סיכם על רכישת חברת הברוקראז' איי-ג'י אדוארדס תמורת 6.8 מיליארד דולר.

בקרב הישראליות, דיווחה אמדוקס על חוזה חדש בקזחסטאן. ספקית התוכנות לניהול שירות הלקוחות תתמוך בשירותי הדור הבא של קזחטלקום המקומית, מפעילת הטלקום הגדולה בקזחסטאן. היקף העסקה לא נמסר, אך ההערכות בשוק הן כי מדובר במיליוני דולרים בודדים. אמדוקס עלתה ב-2% ל-38.9 דולר.

טבע איבדה 0.6% ל-39.2 דולר למרות שהבנק הבריטי HSBC העלה את מחיר היעד שלו למניה מ-42.5 דולר ל-46 דולר, וחזר על המלצת "תשואת יתר". בעדכון למשקיעים, העריך האנליסט אחמד סבנט, כי בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי ידחה את בקשתה של חברת התרופות השווייצית נוברטיס למנוע מטבע מלשווק גרסה גנרית לתרופה לוטרל, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. לדברי סבנט, החלטת בית המשפט שלא להיענות לפי שעה לבקשתה של נורטיס לצו מניעה כנגד טבע, עשויה להעלות את רווחי טבע ב-2007 אל מעבר לתחזיתו הנוכחית, שעומדת כעת על 2.26 דולרים למניה.

מניית אר.אר.סאט (RRST) טיפסה ב-5.5% ל-19.1 דולר לאחר שהחברה הודיעה על רכישת פלטפורמה חדשה לשידור ערוצי טלוויזיה ורדיו דרך הלוויין האמריקאי גלאקסי 23. אר.אר.סאט, המבצעת הפצה מרוכזת בדרך הלוויין של מאות ערוצי טלוויזיה ורדיו, תוכל באמצעות הפלטפורמה החדשה להרחיב את היקף שידוריה לצפון אמריקה.

מניית יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום, הוסיפה 0.4% ל-8 דולרים. ב-TheMarker דווח היום, כי חברת ההשקעות של משפחת עופר, עופר היי-טק, חיסלה לאחרונה את אחזקותיה באי.סי.איי ברווח של כ-130 מיליון שקל.

סרגון, המספקת פתרונות אלחוטיים לרשתות תקשורת, טיפסה ב-3.6% ל-9.55 דולרים והשלימה זינוק של כ-75% מתחילת 2007. סרגון נהנית בחודשים האחרונים משיפור ניכר בפעילותה הודות לחוזי OEM עליהם חתמה עם ענקיות הסלולר נוקיה ומוטורולה. את הרבעון הראשון של 2007 היא סיימה עם גידול של 59% בהכנסות ל-33.9 מיליון דולר ועם רווח נקי של 2.6 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח של 288 אלף דולר בלבד שרשמה ברבעון המקביל שאתקד.

מניית אלוט קומיוניקיישנס, המתמחה במוצרים המיועדים להקצאת רוחב פס ונמכרים בעיקר לספקיות תקשורת לאינטרנט, הצליחה לעצור את המומנטום השלילי בו היא נמצאת. אלוט עלתה ב-5.3% ל-6.8 דולרים לאחר שהשלימה אמש קריסה של כ-48% מאז שהונפקה החברה בנובמבר במחיר של 12 דולר למניה. עיקר הצניחה במניה נרשם כבר בפברואר, אז פירסמה החברה אזהרה מפתיעה לקראת תוצאות הרבעון הראשון.

כחודש לאחר מכן, ב-2 במאי, הוגשה לבית המשפט הפדרלי המחוזי של מחוז דרום מדינת ניו יורק תביעה ייצוגית כנגד אלוט, מנהלים ודירקטורים בחברה, וכן כנגד החתמים שהובילו את ההנפקה בטענה לעבירות על חוקי ניירות ערך פדרליים בעת ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully