וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עומרי כהן

30.4.2007 / 23:47

במשך היום שלטה מגמה מעורבת, אך בסופו ירדו המדדים. מדד נאסד"ק נפל ב-1.3% עקב חולשה במניות הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה

בוול סטריט הסתיים הערב המסחר בירידות שערים לאחר שבמרבית שעות נרשמה בשוק מגמה מעורבת עם עליות במניות השורה הראשונה. תוצאות חזקות של ענקית התקשורת ורייזון הובילו במהלך היום את מדד דאו ג'ונס לשבירת שיאו הטרי מסוף השבוע, אולם עקב שינוי המגמה, ירד מדד מובילות הכלכלה האמריקאית ב-0.4% ל-13,062 נקודות. מדד S&P 500 התקרב עד כדי 2% משבירת שיאו הוותיק, שנקבע בשנת 2000, אולם את המסחר סיים בירידה של 0.8% ל-1,482 נקודות. זאת לאחר שנתוני מקרו מעורבים ציננו את התלהבות המשקיעים.

מדד נאסד"ק נפל ב-1.3% ל-2,525 נקודות בשל חולשה במניות הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה. את הירידות בשוק הובילו המניות הקטנות והבינוניות. בשוק הסולידי נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.068% ל-4.63%.

ורייזון, חברות הטלפון השנייה בגודלה בארה"ב במונחי שווי שוק, דיווחה על גידול של 6.4% בהכנסות ברבעון הראשון של 2007 ל-22.58 מיליארד דולר - גבוה ב-0.4% מהתחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 22.49 מיליארד דולר. את הגידול בהכנסות הניעו שירותי האינטרנט המהיר וכן שירותי הוידיאו החדישים, שורייזון החלה לספק לאחרונה בארה"ב. כמו כן, נהנתה החברה מגידול במספר המנויים של חטיבת הסלולר.

ורייזון כבר הגיעה ל-384 אלף מנויים של טלוויזיה רב ערוצית על גבי הרשת האופטית שהיא פורשת והאפשרות להמשך הצמיחה בתחום זה מהווה בשורה חיובית למשקיעים. בשורה התחתונה, ראו המשקיעים גידול של 17.4% ברווחים מפעילות נמשכת (בניכוי סעיפים חד פעמיים) לרמה של 54 סנט למניה. בתגובה לתוצאות, עלתה מניית ורייזון ב-0.8% וגררה גם את מתחרתה הגדולה, AT&T, לטיפוס של 0.2%.

מנגד, סיפק מגזר השבבים נתונים חלשים לרבעון הראשון. מכירות השבבים בעולם צמחו ברבעון הראשון של השנה ב-3.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ל-60.3 מיליארד דולר הודות לצמיחה מוגברת במכירות שבבים למחשבים אישיים, טלפונים סלולריים ומכשירי אלקטרוניקה ניידים אחרים. עם זאת, מדובר בנתונים חלשים לעומת תחזית איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) מנובמבר, לפיה צפויה השנה צמיחה של 10% במכירות השבבים בעולם.

נתוני מקרו שפורסמו היום הציגו תמונה מעורבת. הוצאות הצרכנים עלו במארס בקצב האיטי ביותר מאז אוקטובר האחרון - 0.3% - כאשר ההכנסה הפרטית קופצת בשיעור גבוה מהצפוי של 0.7%, זה החודש השני ברציפות. עם זאת, בשורה חיובית לשוק המניות הביא מדד הליבה, המבוסס על נתוני הצריכה ואשר אינו כולל את השינויים במחירי האנרגיה והמזון, שנותר ללא שינוי לעומת פברואר. הוצאות הבנייה עלו ב-0.2% במארס, פי שניים מהתחזיות בשוק.

בנוסף, דווח על האטה חדה מהצפוי בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית באזור המערב התיכון. מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בשיקגו ירד באפריל לרמה של 52.9 מ-61.7 במארס. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד - לרמה של 54.5.

ביום שישי האחרון התייצב דאו ג'ונס בשיא של כל הזמנים ואילו נאסד"ק טיפס לשיא של יותר משש שנים. זאת, למרות נתונים מוקדמים על צמיחה חלשה של הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של 2007. עם זאת, תחילתו של חודש מאי מסמלת למשקיעים את כניסתם של ששת החודשים החלשים יותר של השנה עבור שוק המניות האמריקאי.

מאז 1945, עלה מדד S&P 500, הנחשב למשקף בצורה הטובה ביותר את ביצועי שוק המניות האמריקאי, ב-1.6% בין תחילת מאי לסוף אוקטובר, בעוד שבין נובמבר לאפריל עלה המדד ב-7.1%. מגמה דומה נרשמה גם מאז תחילת שנות ה-90', כך שעל רקע רמות השיא האחרונות אליהן טיפס השוק לאחרונה, עשויים המשקיעים להיכנס לתקופה של המתנה לקראת האפשרות לגל נוסף של מימושים.

ירידות השערים לא פסחו הערב גם על הנציגות הישראליות הבכירות במגזר הטכנולוגיה. אמדוקס נפלה ב-4.3% ל-36.7 דולר. נייס איבדה 3.7% ל-36.7 דולר ואילו נס טכנולוגיות נחלשה ב-3.7% ל-13.3 דולר. אודיוקודס ירדה ב-2.9% ל-6.7 דולרים לקראת פרסום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון לאחר הסגירה.

בוול סטריט נמצאת עונת הדו"חות הכספיים מעבר לשיאה, ומרבית החברות הגדולות כבר חשפו את ביצועיהן ברבעון הראשון של 2007. אצל החברות הישראליות יגיע השיא רק בשבועיים הקרובים עקב חופשת הפסח אשר דחתה את מועד חשיפת הדו"חות אצל רבות מהן. היום חשפה סרגון תוצאות רבעוניות חזקות, אשר כללו גידול חד של 59% בהכנסות ל-33.9 מיליון דולר ורווח נקי של 2.6 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח של 288 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

סרגון, המפתחת פתרונות נישה לתקשורת אלחוטית בפס רחב, גם העלתה במקביל את תחזיותיה ל-2007 כולה. סרגון צופה כעת צמיחה שנתית של 30% בשורה העליונה לעומת תחזית קודמת לגידול של 25%. בתגובה לחדשות, זינקה סרגון ב-16.4% ל-6.9 דולרים.

חברת פתרונות האבטחה, אלדין, רשמה ברבעון הראשון שיא הכנסות של 25.2 מיליון דולר, עלייה של 10% ביחס לרבעון המקביל ולעומת תחזית הכנסות ממוצעת של 24 מיליון דולר בוול סטריט. הרווח הנקי הסתכם ב-3.9 מיליון דולר, 26 סנט למניה, לעומת רווח של 3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. אלדין הגיבה לתוצאות בעלייה של 0.5% ל-20.9 דולר.

אופטיבייס ירדה ב-0.7% ל-4 דולרים למרות שדיווחה על המשך הצמיחה בפעילותה הודות להתפתחות תחום ה-IPTV (העברת וידיאו על רשתות תקשורת מסוג IP) בעולם. אופטיבייס, המוכרת פתרונות להעברה ולדחיסה של שידורי וידיאו, סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 40% בהכנסות ל-5.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-400 אלף דולר לעומת 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.

שבוע לפני שהיא מפרסמת את התוצאות המלאות לרבעון הראשון, הזהירה היום אורמת טכנולוגיות כי היא צפויה לדווח על הפסד נקי של 6.5-5.5 מיליון דולר (17-14 סנט למניה) בשל מספר אירועים שאינם קשורים זה לזה. מדובר, בין השאר, על עיכובים בלתי צפויים בפרויקטים, תקלות וכן דחייה בהכרה בהכנסות. בתגובה, צנחה המניה ב-11.5% ל-36.5 דולר.

מנגד, טיפסה גיוון אימג’ינג ב-4.5% ל-24.5 דולר לאחר שהחליטה למנות לתפקיד היו"ר את מנכ"ל טבע לשעבר, ישראל מקוב. נשיא ומנכ"ל אלרון, דורון בירגר, שהחזיק עד כה בתפקיד יו"ר גיוון, ימשיך לכהן כדירקטור בחברה. מינויו של מקוב, אדם בעל ניסיון רב במגזר הבריאות העולמי, נתפס בעיני המשקיעים כמינוי מקצועי, אשר צפוי לסייע לגיוון.

רדוור ירדה ב-0.4% ל-13 דולר לאחר שהודיעה על רכישת חברת קובלייט מצפון קרוליינה. קובליט מתמחה בפיתוח יישומים עסקיים למעקב בזמן אמת אחר פעולות ברשת. רדוור תשלם תמורת קובלייט 16 מיליון דולר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully