וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מוסיפה: אקמול פלוס

גלי ברגר

29.4.2007 / 14:49

בהשקעה של 900 אלף דולר החברה משיקה תרופה חדשה ויוצאת בקמפיין. יפתח סרי עבר לנהל את יחידת הפארמה בישראל

חברת טבע ישראל מרחיבה את מוצרי האקמול ומשיקה את אקמול פלוס - תרופה ללא מרשם להקלה במיגרנה. בפיתוח התרופה השקיעה החברה כ-300 אלף דולר. 600 אלף דולר יושקעו בהחדרת התרופה באמצעות קמפיין טלוויזיה, מודעות בבתי המרקחת ופעילות מול השוק המקצועי. משרד הפרסום של טבע ישראל הוא מקאן אריקסון.

טבע שולטת בתחום התרופות להקלה על כאבים למבוגרים באמצעות אופטלגין (30%) ואקמול (20%), אך בשנים האחרונות חלה ירידה בחלקו של אקמול אל מול נורופן ואדוויל.

"אקמול נתפש יותר כתכשיר להורדת חום ופחות כתכשיר להקלה על כאבים חזקים", מסבירה אורלי פינקלמן, מנהלת שיווק תרופות ללא מרשם ומוצרי צריכה בטבע. "לכן חיפשנו להשיק מוצר שעונה על צורך שאין לו פיתרון כיום. בחרנו להשיק אותו תחת המטריה של אקמול כי הצרכנים מאד שמרנים באימוץ תרופות חדשות, ואקמול הוא משהו שמוכר להם".

נפרדו מהנורופן

סיבה נוספת שגרמה לטבע להשיק את המוצר החדש נעוצה ביכולתה לגבות תמורתו מחיר גבוה יותר מאשר על האקמול הרגיל, שכן משרד הבריאות קובע את מחיר התרופות בהתאם לסוג הפורמולה, וכאן מדובר בנוסחה חדשה שעדיין אינה קיימת בארץ.

"גם אם האקמול פוקוס יעשה קניבליזציה באופטלגין ואקמול, בגלל שהוא נמכר במחיר גבוה יותר, זה לא נורא מבחינתנו", מסבירה פינקלמן.

טבע ישראל נפרדה ממותג יקר יותר נגד כאבים, נורופן. עד ספטמבר 2006 נורופן שווק על ידה, אך עם רכישת חברת בוטס העולמית על ידי רקיט בנקיזר, עברו נורופן וסטרפסילז לטיפול של רקיט בנקיזר ישראל.

חטיבת השיווק של טבע ישראל עברה בתחילת אפריל שינוי ארגוני. בעבר היו יחידות נפרדות לשיווק תרופות ה-OTC לשוק הפרטי ויחידה נפרדת לשיווק תרופות מרשם לקופות החולים. בכדי לתת תמיכה שיווקית חזקה יותר לתרופות של טבע ישראל, ומתוך הבנה שההבדל בין תרופות ללא מרשם לתרופות מרשם זניח, הוקמה יחידת הפארמה. בראש היחידה עומד יפתח סרי, אשר מילא שורה של תפקידים בטבע ארצות הברית, האחראית לכל מערך השיווק של טבע ישראל. אייל דונסקי, שניהל את חטיבת ה-OTC, עזב את תפקידו בטבע ישראל. במבנה הארגוני החדש, יחידה נפרדת תופקד על המכירות.

שוק ה-OTC בישראל בשנת 2006 נאמד ב-150 מיליון דולר במונחי מכירה לצרכן, ונמצא בקיפאון עם ירידה של 3% במכירות כמותיות ו-0.6% במונחים כספיים. זאת לפי נתוני ה-IMS, העוקבים אחר מכירות התרופות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully