וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט יהיו סגורות עד יום רביעי

שירלי יום-טוב

31.12.2006 / 12:31

זאת, לרגל השנה החדשה ולציון מותו של הנשיא לשעבר פורד . מדובר ברצף הימים ללא מסחר הארוך ביותר מאז 11.9.2001

בורסות וול סטריט יהיו סגורות ביומיים הקרובים - ביום שני לרגל ראש השנה האזרחית, וביום שלישי עקב יום אבל לאומי בעקבות מות נשיא ארה"ב בעבר, ג'רלד פורד. השווקים יהיו סגורים ארבעה ימים ברציפות אם מחשיבים גם את חופשת סוף השבוע, כך שזהו רצף הימים ללא מסחר הארוך ביותר מאז הושבת המסחר בוול סטריט למשך שישה ימים ברציפות בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001.

ראשונה להכריז על השבתת המסחר ביום שלישי היתה בורסת נאסד"ק. פורד, הנשיא ה-38 של ארה"ב, מונה לתפקיד ב-74' לאחר התפטרות ניקסון בעקבות פרשת ווטרגייט. בין השנים 1999-2000 היה פורד חבר במועצת המנהלים של בורסת NASD. בורסת ניו יורק הצטרפה אף היא למסורת יום האבל בעקבות מות נשיא לשעבר בארה"ב.

ביום שישי הסתיימה 2006 בשווקים הפיננסיים בטון חיובי. מדד נאסד"ק הוסיף בשנה שחלפה 9.5% וסיכם יחד עם שאר המדדים שנה רביעית ברציפות בהן הוא זינק ב-80%.

הישראליות בוול סטריט סיכמו שנה חיובית למדי, עם אקזיטים של ארבע חברות ציבוריות - ליפמן, אם סיסטמס, מרקורי ופאואר דיזיין - בשווי מצרפי של כ-7.1 מיליארד דולר. חברת מיטב, המפעילה את מדד מיטב 40 הכולל את 40 החברות הישראליות המרכזיות בוול סטריט, ציינה כי מדד זה הוסיף 7.2% בלבד בשנה שחלפה. הסיבה המרכזית לתשואת החסר מול מדד היחס, נאסד"ק, נעוצה במשקלה הכבד של מניית טבע במדד - כ-9%. מניית חברת הפרמצבטיקה הישראלית צנחה כ-28% וקוטפת את תואר המניה הגרועה ביותר במדד המעו"ף התל אביבי.

המניה הטובה ביותר היתה זו של אינטרנט זהב, עם זינוק של 100%. פאואר דיזיין, שצפויה להימחק בקרוב ממסחר לאחר השלמת עסקת מכירתה למיקרוסמי, עלתה 60% וגילת נמצאת במקום השלישי עם זינוק של 53%.

המניה הגרועה ביותר היא זו שהיתה הטובה ביותר בשנה שעברה - אורכית, עם צניחה של 60%. און טראק איבדה 50% וסייפן הפתיעה השנה לרעה עם ירידה של 41%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully