וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים ביום המסחר האחרון של 2006

עפרה שלו

29.12.2006 / 17:13

נאסד"ק עולה ב-0.4%. יום המסחר צפוי להתאפיין במחזורים נמוכים בגלל החגים

ירידות השערים ביום המסחר האחרון של 2006 בוול סטריט התחלפו תוך זמן קצר לעליות: נאסד"ק עולה ב-0.4%; דאו ג'ונס מוסיף 0.2%. יום המסחר צפוי להתאפיין במחזורים נמוכים בגלל החגים.

היום לא צפויים להתפרסם נתונים כלכליים, ותשומת לבם של המשקיעים מופנית לממצאי החקירה הפנימית שניהלה ענקית המחשבים אפל בנוגע לבקדייטינג. ממצאים של אפל מיתנו מעט את חששות המשקיעים, ומניית החברה עולה בחדות.

ביום שלישי (2 בינואר), לרגל הלווית נשיא ארה"ב לשעבר ג'רלד פורד, יצוין יום אבל לאומי. בורסת נאסד"ק ובורסת ניו יורק (NYSE) לא יקיימו מסחר.

אתמול נסגר המסחר בוול סטריט בירידות שערים בפעם הראשונה זה שלושה ימים לאחר פרסום נתונים כלכליים המעידים על חוסנה של הכלכלה - דבר המחליש את הציפיות להורדות ריבית בשנה הבאה. מדד מנהלי הרכש של איזור שיקגו התאושש בדצמבר משפל של שלוש שנים וחצי. גם מדד בטחון הצרכנים עלה במפתיע החודש. בנוסף, הצביעו נתוני המכירות של בתים קיימים על גידול מפתיע במכירות בנובמבר, לצד ירידה חודשית רביעית ברציפות במחירי הבתים. העדויות לחוסנה של הכלכלה האמריקאית תרמו להתחזקות הדולר מול הין.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר יורדים ב-40 סנט ונסחרים ב-60.14 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

רצף העליות במחיר הנפט הסתיים ב-2006 לאחר שמחירי השיא פגעו בביקוש ותנאי מזג האוויר הקלים יחסית תרמו לגידול בעתודות הנפט. מחיר הנפט כפי הנראה יירד השנה בכ-0.8% בבורסת הסחורות של ניו יורק, הירידה השנתית הראשונה מאז 2001, לאחר שזינק ב-40% ב-2005 וב-36% ב-2004.

על רקע הירידה בביקוש לנפט, מגמה שלילית נרשמת במגזר הנפט והגז. גם במגזר התרופות נרשמות ירידות שערים.

ענקית המחשבים אפל (סימול AAPL) עולה ב-3.3% עם פתיחת המסחר לאחר שחשפה את ממצאי החקירה הפנימית שניהלה בנושא הבקדייטינג.

אפל הודיעה כי החקירה הפנימית לא מצאה כל פסול בהתנהגות ההנהלה הנוכחית, אך מצאה אי סדרים בכמה ממענקי האופציות בין השנים 1997 ל-2001, בהם מענק למנכ"ל סטיב ג'ובס.

יצרנית ה-iPod תדווח מחדש לרשות לני"ע בארה"ב על תוצאותיה הכספיות לשנים 2006-2004 בעקבות ממצאי החקירה.

אפל שבה והודיעה כי ג'ובס ידע על נוהל הבקדייטינג, אך לא הפיק ממנו תועלת פיננסית בעצמו: ג'ובס "היה מודע ואף המליץ על בחירה של כמה תאריכי מענקים מועדפים, אך לא הפיק תועלת פיננסית בעצמו ממענקים אלה, ולא הבין לעומקן את ההשלכות החשבונאיות שלהן".

אתמול ירדו מניות אפל בפחות מ-1% לאחר שה"פייננשל טיימס" דיווח כי ג'ובס קיבל בשנת 2001 אופציות למניות ללא אישור מועצת המנהלים של החברה.

קומברס טכנולוג'י קיבלה בשבוע שעבר הודעה מנאמן איגרות החוב החדשות שלה, בנק אוף ניו יורק, לפיו היא אינה עומדת בתנאי הנפקת האג"ח מאחר שעדיין לא פירסמה את דו"חותיה הכספיים ל-2005 ולשלושת הרבעונים הראשונים של 2006. מניית קומברס יורדת ב-0.3%.

בעלי המניות של פאואר דיזיין (סימול PDSN) אישרו את מכירתה למיקרוסמי תמורת 245 מיליון דולר. המיזוג נתון עדיין לאישור הרגולטורים בישראל. מניות החברה עולות ב-0.2%.

טבע יורדת ב-0.3%; אוידוקודס מאבדת 1.8%; צ'ק פוינט מאבדת 0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully