וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת: "חששנו - הפריצות נועדו לשבש עבודה עיתונאית"

רנן פריד

28.12.2006 / 17:03

דירתה של כתבת עובדה, אורלי וילנאי פדרבוש, נפרצה הבוקר. אתמול נפרץ ביתה של אילנה דיין ולפני חודש דירתו של עורך התכנית

ביתה של כתבת "עובדה" אורלי וילנאי פדרבוש נפרץ הבוקר. בעלה של פדרבוש, ששהה בבית באותה השעה, הותקף על ידי על ידי הפורצים. אורלי וילנאי פדרבוש אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "הנושא נמצא בחקירה משטרתית".

מדובר בפריצה שלישית לבתיהם של אנשי צוות התכנית "עובדה". אתמול נפרץ ביתה של אילנה דיין. הפורצים לקחו מחשב נייד והשחיתו תיק מסמכים וקלטת וידאו. לפני חודש וחצי נפרצה דירתו של עורך התכנית, דורון גלעזר, ממנה נגנב הכונן הקשיח של מחשבו.

"עובדה" תשדר הערב תחקיר העוסק בסוכנות של רוברטו בן שושן. בן שושן מנהל הליך משפטי נגד "עובדה" כדי למנוע את שידור התחקיר. אילנה דיין התראיינה אתמול בתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, ותיארה מסע של איומים, כמוהו לא זכור לה מאז החלה בשידור התוכנית. דיין לא רצתה להרחיב על טיבם של האיומים, אך סיפרה כי לאורך ששת החודשים בהם עובדים במערכת על התחקיר, נעשו ניסיונות שונים להפעיל לחץ מצד גורמים לגיטימיים יותר ופחות על כמה חברים בצוות, במטרה למנוע את השידור.

מקשת נמסר בתגובה: "בימים האחרונים נתונים אנשי מערכת "עובדה" למסכת הפחדות, איומים, פריצות לבתים ובמקרה אחד אף תקיפה גופנית. רצף האירועים מעלה חשש כבד כי הפגיעות מכוונות לשבש את עבודתם העיתונאית ולמנוע באמצעים פליליים את חשיפת האמת בפרשיות שונות המטופלות על-ידי התוכנית".

"מדובר באלימות המופנית כנגד החופש העיתונאי ומסכנת אותו. קשת מחזקת את ידי צוות התוכנית "עובדה" ומקווה שמשטרת ישראל תגיע בהקדם אל האחראים למעשים".

( פרסום ראשון: 15:03, עדכון אחרון: 17:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully