וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פוינטר מזנקת ב-43%

אסף רותם

27.11.2006 / 23:21

טופ אימג'י מטפסת ב-15.5% - תבצע גם היא רישום כפול. טי.טי.איי יורדת ב-1.5%. נאסד"ק מאבד 0.4%

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.4% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%. בקרב הישראליות, מזנקת פוינטר בעוד 43% לאחר שהודיעה על כוונה לבצע רישום כפול בתל אביב. טופ אימג', שגם היא צפויה לבצע רישום כפול, מצטרפת אליה בעלייה של 15.5%. טי.טי.איי יורדת ב-1.5%, בתגובה לעזיבת המנכ"ל.

סקירת טרום מסחר

מגמה מעורבת שלטה בשבוע שעבר בשוק המניות האמריקאי. המדד המקיף לבחינת ביצועי השוק, S&P 500, לא זז, מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% ואילו מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%. אולם, המגמה הכללית של שוק המניות בארה"ב נותרה עדיין חיובית ביותר. אם לא יתרחש ארוע חריג, עשוי ה-S&P 500 לסיים את 2006 סביב רמה של 1,440 נקודות, ולהשלים בכך שנה מכובדת עם טיפוס של כ-15%.

נאסד"ק נראה כמי שיכול לרשום עלייה שנתית חדה עוד יותר, של כ-18%, ולחתום את 2006 ברמה של 2,600 נקודות, אותה לא זכה לראות מאז פברואר 2001. בינתיים מצביעים החוזים העתידיים על פתיחת מסחר שלילית השבוע, עם ירידות של 0.3% במדד נאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה, ושל 0.1% ב-S&P 500.

השבוע תיחתם באופן רשמי עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי, אבל את מירב תשומת הלב ימשוך כנראה גל של נתונים מקרו כלכליים, אשר צפוי לשטוף השבוע את השוק. היום לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים, אולם החל ממחר ועד ערב שבת יפורסמו נתוני המכירות של מוצרים בני קיימא, נתוני ביטחון הצרכנים, מכירות הבתים הקיימים והחדשים, התוצר המקומי הגולמי, ההוצאה האישית וההכנסה הפרטית, הוצאות הבנייה וכן נתונים על מצבו של המגזר היצרני בארה"ב.

כמו-כן, יעסקו המשקיעים האמריקאים בנתוני המכירות של רשתות השיווק הגדולות, בסוף השבוע הראשון של עונת הקניות לחגים. יום שישי השחור - כך מכנים האמריקאים את היום שלאחר חג ההודיה בו נפתחת רשמית עונת ה"סיילים", והצרכנים אחוזי הטירוף מסתערים על המדפים. המכירות בתקופה זו עשויות להצביע על ביצועי הרשתות ויצרניות מוצרי הצריכה ברבעון הרביעי, ומהוות אינדיקטור חשוב עבור המשקיעים.

לפי שעה מצביעים הסקרים על נתוני פתיחה חזקים. על-פי סקר של איגוד הקמעונאים הלאומי (NRF), כ-140 מיליון קונים עטו על החנויות ביום שישי האחרון, והוציאו כל אחד בממוצע 360.15 דולר. נתון זה מהווה גידול של 18.9% לעומת 302.81 דולר שהוציא כל אחד מהקונים בממוצע ב"יום שישי השחור" אשתקד. על-פי סקר אחר, של ShopperTrak, גדל סך המכירות ביום שישי לבדו ב-6% ל-8.9 מיליארד דולר.

בקרב הישראליות תיסחר ספקית מערכות התמיכה התפעוליות למפעילות תקשורת, טי.טי.איי, בהשפעת עזיבתו של המנכ"ל ראובן מרקוס. מרקוס נאלץ לעזוב את משרתו על רקע "חילוקי דעות" עם הדירקטוריון באשר "לאופן ניהול החברה". מאיר ליפשס, מי ששימש בעבר כמנכ"ל החברה ומשמש כעת כיו"ר, ימלא באופן זמני את תפקיד המנכ"ל עד למינוי מנכ"ל קבוע. מדובר במנכ"ל השני אשר עוזב את טי.טי.איי בתוך כשנתיים.

טי.טי.איי סבלה בחודשים האחרונים מהשהיית ביצועם של כמה פרויקטים בארה"ב, אשר הביאה לירידה של 5% בהכנסות ל-11 מיליון דולר ולחזרת החברה להפסדים. בתגובה, פיטרה החברה 35 מעובדיה. מניית טי.טי.איי נסחרה בתחילת יולי המחיר של 5.2 דולרים, אולם מאז איבדה כמחצית מערכה.

ריטליקס, שהזהירה לאחרונה מפני ביצועים חלשים מהצפוי ברבעון השלישי של 2006 וגם חתכה את תחזיותיה ל-2006 כולה, תחשוף מחר לפני הפתיחה את תוצאותיה המלאות לרבעון השלישי. ריטליקס, המתמחה בפיתוח תוכנות לניהול רשתות שיווק קמעוניות בענף המזון, העריכה בסוף אוקטובר כי סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 50 מיליון דולר עם רווח (פרופורמה) של מיליון דולר. עם זאת, הכללת הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות, צפויות להעביר את החברה להפסד נקי של כמיליון דולר.

בנוסף, סיפקה אז ריטליקס תחזיות ראשונות ל-2007, שהיו נמוכות משמעותית מציפיות השוק. מניית החברה נסחרה בסוף השבוע בנאסד"ק במחיר של 17 דולר, לאחר שאיבדה מתחילת השנה כ-30% מערכה. המחיר הנוכחי משקף לריטליקס שווי של 331 מיליון דולר.

פוינטר, המתחרה באיתוראן בתחום איתור כלי הרכב הגנובים ומספקת גם שירותי גרירה ותיקוני דרך בישראל תחת המותג שגריר, הוסיפה לשווייה קרוב ל-30 מיליון דולר בשני ימי המסחר הקודמים, בעקבות עלייה כוללת של 157% במניה. הזינוק המפתיע אירע בעקבות תוצאות הרבעון השלישי, עליהן דיווחה פוינטר ביום רביעי שעבר.

פוינטר עברה ברבעון השלישי לרווח של חצי מיליון דולר, שהינם 14 סנט למניה, לעומת הפסד של 348 אלף דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה גדלו ב-7% לעומת הרבעון המקביל ל-11 מיליון דולר. בערב שבת ריכזה מניית פוינטר מחזור עצום של 1.6 מיליון מניות, וזאת בהשוואה למחזור יומי ממוצע של אלפי מניות בודדות, שריכזה המניה בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully