וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי נגד יחימוביץ': "אין מה לבנות יותר בהתנחלויות. נקודה"

בראיון מיוחד לוואלה! חדשות ציינה מספר 4 בעבודה כי למרות זאת אי אפשר "לייבש" את המתנחלים: "לכל אזרחי ישראל מגיעים כל השירותים". "לא העם זז ימינה - הימין הסית"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, הפקה: עירית זיכלינסקי

"הימין הפך את השמאל לשם גנאי. כלומר, אתה שמאל - אתה שונא ישראל", כך אמרה מספר 4 ברשימת העבודה, מרב מיכאלי, בראיון מיוחד לינון מגל בוואלה! חדשות. "הייתי השבוע בפאנל עם ציפי חוטובלי והיא אמרה שהשמאל יצטרף תמיד לאויבינו, שזו הסתה ממש לכל דבר ועניין. ברגע שהשמאל מתויג כעוכר ישראל והגרוע באויבינו, ברור שיש כאלה שינסו להימנע". מיכאלי התייחסה לדבריה של יושבת ראש המפלגה, שלי יחימוביץ', כי מפלגת העבודה מעולם לא הייתה "שמאל" ואמרה כי "זכותה הלגיטימית לומר כן. מפלגת העבודה היא מפלגה סוציאל-דמוקרטית רבת זכויות".

לטענתה, שיקוצו של השמאל בשיח הישראלי נובע מהסתה עקבית של הימין "עוד מימי רבין ועד עצם היום הזה". לדבריה, "כשמרצ נקראת שמאל קיצוני, וכשתלמידים בבית הספר צועקים 'בוז' למרצ, כי היא שמאל קיצוני, זה לא כי העם הלך ימינה - זה כי הימין הסית. התדמיות היום הן כאלה שהוקצנו על ידי הימין - שהשמאל הפך למטונף ומגונה".

מירב מיכאלי פריימריז במפלגת העבודה, בית ברל, כפר סבא, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
מיכאלי לאחר תוצאות הפריימריז בעבודה/נמרוד סונדרס

מיכאלי, האישה הראשונה ברשימת העבודה אחרי יושבת הראש, אמרה כי היא מאמינה בשלום, וכי רק ההסכם העתידי שיתגבש יתווה את עתיד המקומות הקדושים. "הייתי שמחה שכל שטחי ארץ ישראל יהיו בבעלותי הפרטית, בריבונות יהודית ישראלית, באמת הייתי שמחה שלא הייתה שום בעיה. מה לעשות שזה לא מסתייע. עכשיו השאלה מה האינטרס שלי – והוא למצוא פתרון לחיות כאן בשלום וביטחון". באשר לאיסור להתפלל על הר הבית, ביטלה מיכאלי את ההאשמות כלפי השמאל כי הרע את המצב ליהודים ואמרה כי מדובר במצב קיים, ללא קשר לשמאל.

עם זאת, חברת הכנסת לעתיד חיזקה את דבריה של יושבת הראש יחימוביץ' כי אי אפשר "לייבש" את ההתנחלויות ולעצור את העברת התקציבים אליהם. "אני חותמת על כל מילה. לכל תושבי ישראל מגיע את כל השירותים. יש הבדל גדול בין זה לבין לשפוך כספים ולהמשיך את הבנייה". בנוגע לטענה כי הבנייה בהתנחלויות היא לצורכי גידול טבעי אמרה מיכאלי כי בתוך מדינת ישראל אין בנייה לצורך גידול טבעי, ומדובר "במכבסה, לתת שם לגיטימי לדבר שקיים רק בהתנחלויות". לדבריה, "בתל אביב, בפתח תקווה ובנתניה אין בנייה לגידול טבעי - הבנייה היא לא לגידול טבעי, אלא מסיבות פוליטיות. בהתנחלויות אין מה לבנות יותר. נקודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
"יש הבדל גדול בין העברת תקציבים, לבין לשפוך כספים ולהמשיך את הבנייה". גבעת המטוס, שם אושרה לאחרונה בנייה/עומר מירון

מיכאלי אמרה כי היא מצטערת על פסילתה של חנין זועבי מהתמודדות בבחירות הקרובות והסבירה כי לדעתה הפסילה איננה מוצדקת. "חנין זועבי לא הועמדה לדין על שום מעשה פלילי. אני בטוחה שאילו היא הייתה עושה מעשה שהיה נוגד את ביטחון המדינה, היא הייתה מועמדת לדין". לדבריה, העמדות של זועבי מבטאות את התחושות של חלק מהציבור הפלסטיני בישראל.

הורים צריכים לנהוג ככוח פוליטי לפני שהם שולחים את ילדיהם למלחמות

בחגיגות ה-60 לגלי צה"ל, אמרה מיכאלי במסגרת דיון על גלעד שליט, שעוד היה בשבי חמאס, כי "נשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא, כשהשלטון בישראל לא עושה מאמצים". ביקורת רבה הוטחה בה על דבריה. "אני דיברתי על האופן הבזבזני שמדינת ישראל נוהגת באזרחים שלה. הקלישאה היא שהילדים הם הדבר היקר ביותר ואז בישראל בגיל 18 הם 'נופלים לך מהידיים' כאילו זו גזרת גורל - וזו לא גזרת גורל. אני קראתי וקוראת עד היום לאימהות ואבות לנהוג ככוח פוליטי שמסוגל לבקש מהשלטון לעשות כל מאמץ להגיע לשלום לפני שהוא שולח חיילים וחיילות למלחמות. אני חושבת שרוב הציבור מבין את זה, לרצות שלום ולא לזרוק למלחמה".

עד שהתמודדה על מקום במפלגת העבודה לפני מספר חודשים הייתה מיכאלי עיתונאית בעלת דימוי של "נסיכה תל אביבית". לדבריה, בשונה מהמיתוגים האחרים שהודבקו לה, "הדימוי הזה לא מזיק. לא מדויק, אבל לא מזיק כמו להגיד שמאל זה האויב. אני מבינה שבתקשורת זה הדימוי שלי". עם זאת, היא אומרת כי בציבור היא נתפסת אחרת. "הסיבה שהגעתי למקומות אלה, זה לא בגלל היותי מפורסמת. עשיתי שימוש בפרסום שלי בשביל לקדם את דברים שאני מבקשת לקדם, בשביל לקדם סיוע לנפגעות תקיפה מינית ושוויון חברתי".

בנושא הלגליזציה של סמים קלים אמרה מיכאלי כי היא מתנגדת למדיניות ההפללה. "אם צורכים על בסיס אישי, זה מגוחך להפוך את המעשים לפליליים". היא אמרה כי לתפיסתה, העולם המערבי באופן כללי צריך לשקול את ההשקפה לגבי סמים. עם זאת ציינה כי היא בעצמה מעולם לא עישנה סמים. "לא עישנתי סיגריה מעולם. לא יודעת לקחת לריאות, גם לא סיגריה רגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully