וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים וח"כים בירכו על החיסול: "סגרנו חשבון"

נציגי המפלגות השונות מיהרו להגיב על חיסול אחמד ג'עברי. השר כץ: "לחסל את הנהגת הארגון". יחימוביץ': "מגבה את צה"ל". לבני: "החיסול ראוי כי צריך להשיב ההרתעה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

גיבוי מקיר לקיר: במערכת הפוליטית מיהרו הערב (רביעי) להגיב על חיסול מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי. שרים וחברי כנסת מימין, כמו גם ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר האופוזיציה שאול מופז והשרה לשעבר ציפי לבני, בירכו על החיסול שביצע צה"ל בעזה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד) אמר, כי החיסול הוא "מסר ברור להניה. יש לרוצץ את ראש הנחש ולחסל את הנהגת חמאס. המסר להניה וחבריו ברור: כל מי שפוגע ביהודים - דמו בראשו. ישראל תמשיך להרוג ולפגוע בכל מי שמעורב בירי רקטות?. בדומה לו, שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) מסר בתגובה, כי הוא "מברך את צה"ל על פעולה מוצלחת. אני מקווה שהדבר מבשר על תחילתו של שינוי יסודי במדיניות: לא עוד מדיניות של תגובות, אלא רדיפה שיטתית וחסרת פשרות של כל מי שעומד מאחורי הטרור. צריך שיהיה מובן שכללי המשחק השתנו".

יו"ר האופוזיציה שאול מופז אמר כי הוא מברך על החזרה למדיניות החיסולים. "אני מברך את ראש הממשלה, שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון שקיבלו את ההחלטה ואת הגורמים שביצעו את הפעולה. מדינת ישראל סגרה היום חשבון עם רב-מרצחים שאחראי למאות פעולות טרור, כולל חטיפת גלעד שליט. אני מברך את הדרג המדיני על אימוץ מחדש של מדיניות החיסולים וקורא להם להמשיך בה ולא להרפות. כל שדרת הפיקוד של ארגוני הטרור צריכה לחיות בנרדפות מתמדת. עלינו להגיע אליהם ולחסל אותם. זו מדיניות נכונה, ואני נותן גיבוי מלא לראש הממשלה להמשיך ולהעמיק את קו המדיניות הזו - לחפש ולהשיג אותם בכל מקום עד שיבינו שאיתנו לא מתעסקים".

חד"ש: חיסולי מנהיגים לעולם אינם הפתרון

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', לא בירכה אמנם את הדרג המדיני, אך העניקה גיבוי לצה"ל. לדבריה, "ישראל מאוחדת במלחמה נגד הטרור, ועל המערכת הפוליטית להעניק גיבוי לצה"ל". היא הוסיפה, כי "אחמד ג'עברי היה ארכי-טרוריסט, הקיצוני שבאנשי החמאס ועל ידיו דם של ישראלים רבים. לכן אחרי ירי בלתי פוסק לעבר תושבי הדרום - הפגיעה בו הייתה מוצדקת. כעת יש לקחת בחשבון עליית מדרגה ולעשות הכל כדי לנהוג באחריות תוך התייעצות עם ארה"ב והקהילה הבינלאומית, על מנת לשים קץ להסלמה ולמנוע התלקחות מסוכנת".

חברת הכנסת לשעבר, ציפי לבני, דיברה הערב במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל-אביב: "אני מברכת על החיסול של אחמד ג'עברי, ראש טרור שהיה במשך זמן רב על הכוונת של צה"ל וחמק מן הירייה. מדובר בחיסול נכון וראוי. ההרתעה של עופרת יצוקה נעלמה, ולכן יש לפעול ולהשיב את ההרתעה של צה"ל נגד הטרור ולהביא שקט לתושבי הדרום".

בהודעה מטעם ש"ס נאמר כי המפלגה "מחזקת את ידי צה"ל וכוחות הביטחון עם חיסולו של אחמד ג'עברי. על כל אויבי ישראל לדעת כי מי שפוגע באזרחינו לא יינקה. ג'עברי עמד מאחורי פעילות טרור נגד ישראל בעשור האחרון ומאחורי חטיפתו של גלעד שליט, ועל כן היה בן מוות. בשעה זו כולנו נושאים תפילה לשלומם של תושבי הדרום, שהיו והינם גאווה לכל תושבי ישראל בעמידתם האמיצה מול ההתקפות הבלתי פוסקות עליהם".

לעומת המברכים, חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), גינה בחריפות את החיסול. לדבריו, "ממשלת נתניהו מתעקשת לא ללמוד מהניסיון. חיסולי מנהיגים לעולם אינם הפתרון. במקום המנהיגים שחוסלו בעבר באו אחרים ובינתיים רק ייפתח מעגל נוסף של אש ודם". הוא הוסיף, כי הגיע הזמן ללכת בכיוון ההפוך. במקום לדבר על גירוש אבו מאזן - יש לשבת איתו למשא ומתן רציני לשלום, ובמקום עוד סיבובי לחימה בדרום - להגיע להסכם הפסקת אש דו- צדדית אמיתית עם חמאס".

יושבת-ראש מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי היא מקווה שהחיסול לא יוביל להסלמה נוספת שתגרום סבל מיותר לתושבי הדרום. "הדרך היחידה שתביא את השקט לו זכאים תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה היא באמצעות הסדר הפסקת אש ארוך טווח - ולא על-ידי חיסולי בכירים", מסרה.

לקריאה נוספת:
מפקד הזרוע הצבאית של חמאס חוסל בתקיפת צה"ל בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully