וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפר שלח ממשיך להגיש בערוץ הספורט, למרות הפעילות הפוליטית

10.12.2012 / 19:22

בניגוד לשאר המתמודדים אשר עזבו את התקשורת עם ההודעה על ריצתם לבחירות, מספר 6 ברשימת "יש עתיד" ימשיך להגיש ולפרשן. שלח: "לא קיים כל צורך משפטי שאפרוש בשלב זה"

מספר שיא של עיתונאים ואנשי תקשורת לשעבר רצים השנה לבחירות לכנסת ה-19; יאיר לפיד, איתן שוורץ, מיקי רוזנטל, פנינה תמנו-שטה, מרב מיכאלי, סתיו שפיר ומרב דוד, אולם רק אחד מהמתמודדים עדיין עובד באופן קבוע בתקשורת: עפר שלח, המתמודד ברשימת "יש עתיד", אשר עדיין משמש כמגיש בערוץ הספורט. את המשדר האחרון הגיש שלח ביום שבת, ולפי גורם המעורה בפרטים הוא ימשיך בהגשה במהלך השבועיים הקרובים - עד חודש לפני מועד הבחירות.

שלח עובד בערוץ הספורט מזה כשני עשורים. הוא משדר משחקים, משמש כפרשן ומגיש את התכנית "חמישיות" המזוהה עמו. בעשר השנים האחרונות עבד גם כפרשן משחקי מכבי תל אביב בכדורסל המשודרים בערוץ 10 במסגרת שידורי הליגה האירופית, אולם עם הודעתו על ההצטרפות למפלגת "יש עתיד" הוא הודיע לערוץ 10 על התפטרותו. במקביל, התפטר גם מעיתון "מעריב" שם שימש בעבר ככתב וספורט, ובשנים האחרונות כבעל טור במוסף לשבת של העיתון וכפרשן לענייני צבא ובטחון. מפלגתו "יש עתיד" פתחה את קמפיין הבחירות שלה באופן רשמי אתמול, עם תהלוכת לפידים שקיימה בעיר באר שבע.

יצוין כי בהופעתו של שלח בערוץ הספורט אין עבירה על כללי ועדת הבחירות או על חוק הבחירות, והנושא נבחן גם על ידי ערוץ הספורט אל מול מועצת הכבלים והלוויין המפקחת על שידוריו וגם על ידי היועצת המשפטית של מפלגת "יש עתיד" - ונמצא כשר. אולם הסוגיה האתית בדבר הופעתם בתקשורת של מתמודדים לכנסת בתור עיתונאים, והבמה הציבורית שהם מקבלים במסגרתה, נידונה במערכת הבחירות הנוכחית בהרחבה. הדיון הבולט ביותר היה זה בעניינו של ראש מפלגתו של שלח, יאיר לפיד, אשר תלונה נגדו הוגשה למועצת העיתונות ודרשה כי יפסיק את כתיבת טורו השבועי בידיעות אחרונות. המועצה קבעה אמנם כי אין פסול בהמשך פרסום הטור, אולם דרשה כי בצמוד אליו יופיע גילוי נאות בדבר תפקידו הפוליטי.

"בניגוד לפרסומים - פרישתי מערוץ הספורט לא נקבעה סופית, לא על ידי ולא על ידם וההחלטה תתקבל בהתאם ליכולת העבודה שלי שם במקביל לקמפיין", אמר הערב שלח לוואלה! ברנז'ה. "אני אוהב את ערוץ הספורט ואת אנשיו, ואני שמח על כך שהם מוכנים לאפשר לי להמשיך ולשדר במקביל לקמפיין של יש עתיד'. לא קיים כל צורך משפטי או אחר שאפרוש בשלב זה, אולם אני מניח שתוך כמה שבועות יהיה קשה לשלב בין האינטנסיביות של הקמפיין לבין צרכי ערוץ הספורט ואסיים שם את עבודתי".

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "אנו אוהבים את עפר, ונשמח להשתתפותו בשידורינו ככל שהדבר יתאפשר". תגובת מועצת הכבלים והלוויין לידיעה לא התקבלה. במטה מפלגת "יש עתיד" בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully