וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "תומך ברעיון של רשימה ערבית מאוחדת"

לאחר שפורסם סקר לפיו רוב בציבור הערבי מעוניין באיחוד המפלגות ובהצבת טיבי בראשו, הסביר חבר הכנסת מרע"מ-תע"ל כי "חייבים לאחד כוחות כדי להעלות את שיעור ההצבעה"

"אני תומך בעקרון של רשימה אחת למגזר הערבי" – כך אמר אתמול (שני) חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), ימים לאחר שפורסמו תוצאותיו של סקר לפיו רוב הערבים-הישראלים מעדיפים ששלוש המפלגות הערביות יתאחדו ויתמודדו לכנסת יחד, כשטיבי מוביל כמי שהיו מעדיפים לראות בראש רשימה כזו.

מדי מערכת בחירות מתנהלים מגעים בין שלוש המפלגות – בל"ד, רע"מ-תע"ל וחד"ש – שמטרתם ריצה ברשימה משותפת בבחירות, אך על פי כל ההערכות, הסיכויים שהן אכן ירוצו יחד נמוכים מאוד. ח"כ טיבי הודה כי משימת האיחוד עלולה להערים קשיים. "כדי שזה יקום כל המפלגות צריכות להסכים. יש הבדל, יש חילוקי דעות, יש הדגשים שונים", אמר בראיון לערוץ הראשון, "יש גם מי שאומר שתחרות נעלמת כשיש רשימה אחת – זו למשל התזה של החברים שלי בחד"ש". עם זאת ציין טיבי כי לדעתו, "רשימה אחת תגדיל את שיעור ההצבעה".

אחמד טיבי בועידת הכנסת. עומר מירון
"אני מוותר על מקום ראשון, המיקום שלי לא יהווה שום מכשול בפני הקמה של מפלגה כזאת". טיבי/עומר מירון

על פי הסקר, שערך מכון דיאלוג בפיקוח פרופ' קמיל פוקס, 55% מהנשאלים היו מעדיפים לראות את טיבי בראש מפלגה מאוחדת, אם אכן תקום. זאת בהפרש ניכר מיו"ר חד"ש מוחמד ברכה, בו תמכו 9% מהנשאלים, יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה, יו"ר רע"מ-תע"ל, איברהים צרצור וחבר הכנסת טלב א-סנע – שקיבלו כל אחד 8% תמיכה. אולם טיבי מדגיש כי מיקומו ברשימה עתידית שכזאת אינו חשוב. "למרות שזכיתי בהערכה הרבה הזאת הזה, אני מוותר. המיקום שלי לא יהווה שום מכשול בפני הקמה של מפלגה כזאת, כי המיקום שלי לא יכריע מה המעמד שלי", אמר טיבי, "אם יועילו בטובם השותפים להציב אותי למקום שייכנס לכנסת, אני מתוך צניעות וענווה אסכים".

לטענתו של טיבי, המטרה המרכזית של מפלגות הערביות צריכה להיות העלאת שיעור ההצבעה בקרב הבוחרים, אשר בשנת 2009 עמד על 52%, ומניעת "זליגת" הקולות למפלגות היהודיות. "הבעיה שלנו זה לא הסידורים אלא שיעור ההשתתפות – אנו חייבים לאחד כוחות כדי להעלות את שיעור ההצבעה, כי כנראה הוא יעלה אצל יהודים", אמר, "המפלגות היהודיות הציוניות, שמתייחסות לבוחר הערבי וגם למועמדים הערבים שלהם בבוז, יגיעו כמו קבלני קולות לפני הבחירות כדי להגיד 'תביאו קולות'".

סקר: המגזר הערבי רוצה רשימה מאוחדת - ואת טיבי בראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully