וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "התוצאה של מפלגת העבודה מאכזבת"

טל שלו

23.1.2013 / 14:27

עם היוודע תוצאות האמת החל ציד הראשים במפלגה. בן סימון: "מי שקיבל את ההגה לידיים צריך לעשות חשבון נפש". בסביבת יחימוביץ' הודפים הביקורת ותולים הכישלון בכניסת לבני

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אמיר קוטיגרו

אוספת את השברים: שלי יחימוביץ' הגיבה בצהריים (רביעי) לתוצאות האמת ובצאתה מביתה אמרה כי "כמובן שהתוצאה של מפלגת העבודה היא תוצאה מאכזבת, למרות שהיא הרבה יותר ממה שיכולנו להעלות בדעתנו לפני שנה וחצי. בכל זאת רצינו שציבור הרבה יותר גדול ידבק בדרך שלנו, שהיא דרך מורכבת, לא פשוטה, היא דרך לא סקטוריאלית, אנחנו מפלגה שמרגישה מחויבות לכל הישראלים, גם אלה שלא מצביעים בשבילנו. היינו מעדיפים כמובן שרבים יותר יחזקו אותנו בדרך הזאת".

יחימוביץ' הוסיפה כי היא "מתכוונת לעשות עכשיו כל שביכולתי כדי לנצל את האפשרות הפוליטית שנפתחה אתמול, להרכיב קואליציה של כוחות מתונים, חברתיים, שוחרי שלום, מרכזיים, בלי בנימין נתניהו כראש ממשלה". היא בירכה את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וקראה לו "שלא להיכנס לממשלת נתניהו, ולא להיות שותף לריסוק של מעמד הביניים שיתרחש בידי הממשלה הזו יום אחרי שתיבחר".

"זו מכה גדולה. זה פחות מהסקרים ופחות מהעבודה בראשות פרץ ונגמר בסך הכל שני מנדטים יותר מברק ב-2009", אמר גורם בעבודה לוואלה! חדשות, לאור תוצאות הבחירות. במפלגת העבודה פתחו את הבוקר בבשורות קשות. אם לא הספיקו תוצאות המדגמים אמש שהעבירו את תשומת הלב להפתעת הבחירות יאיר לפיד, ספירת הקולות במהלך הלילה בישרה על ירידה של שני מנדטים לעומת תחזיות המדגמים, ובסופו של דבר - העבודה בראשות שלי יחימוביץ' זכתה ב-15 מנדטים בלבד, הרבה פחות מהסקרים האופטימיים שבישרו בשיא על למעלה מ-20 מנדטים.

בעוד שבעבודה נטו להאשים את כניסתה של ציפי לבני למרוץ בירידה במנדטים, הודה הגורם, "לא ציפינו שלפיד יעקוף אותנו בסיבוב". בינתיים, בעבודה משתדלים שהחרבות נגד יחימוביץ' לא יהיו קולניים מדי, אך האצבע המאשימה בהחלט מופנית כלפי יו"ר המפלגה. "מי שקיבל את ההגה לידיים וניווט על פי GPS מסוים ולא הוביל לחוף מבטחים צריך לעשות חשבון נפש", אמר הקולני שבמבקרים, ח"כ דניאל בן סימון, ששובץ במקום ה-21 ועל כן יעזוב את הכנסת בחודש הקרוב. "ויתרנו על מסר השלום, ויתרנו על מורשת רבין, ויתרנו על הכל ובסוף נשארנו גם בלי הבוחרים", אמר בן סימון, שכמו אחרים, מותח ביקורת חריפה על ההחלטה האסטרטגית של יחימוביץ' להתמקד בשיח הכלכלי חברתי ולהדיר את השיח המדיני.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013
בנט ופרי באולפן וואלה!: "מסכימים על רוב הדברים"
קולות מבוזבזים: קרוב לעשרה מנדטים "נזרקו לפח"
תוצאות האמת המפורטות: איך הצביעו בשכונה שלך?

יור העבודה, שלי יחימוביץ', יום לאחר הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
ח"כ בן סימון: "ויתרנו על מסר השלום, ויתרנו על מורשת רבין, ויתרנו על הכל ובסוף נשארנו גם בלי הבוחרים". יחימוביץ' בצאתה מביתה, היום/מגד גוזני

"הציפיות היו גבוהות מדי והאסטרטגיות שנבחרו היו שגויות. ההחלטה לפרק את השיח המדיני הבריחה את מצביעי השמאל לרשימות אחרות. שלי יצרה באז וציפיות וויתרה על המסר המדיני בשביל החברתי אבל בפועל זה לא עבד", הוסיף גורם בעבודה.

ח"כ איתן כבל הגדיר את התוצאה "כישלון מהדהד" ואמר כי "15 מנדטים - זה עושה כאבי בטן מהמדרגה העליונה. הייתה הזדמנות אמיתית להחליף את הגושים". לדברי כבל, יחימוביץ' "קיבלה גיבוי כמו שאף מנהיג לא קיבל ב-20 השנים האחרונות" ועליה לומר לחברי הסיעה: "מה הלאה". אראל מרגלית, המועמד במקום ה-10 ברשימת העבודה, אמר כי "היינו צריכים לדבר בצורה יותר ברורה על סדר היום המדיני. אין ספק שהצבעת המחאה היא גם כלכלית אבל גם מדינית. אנשים רוצים מנהיגות שמתאמצת. הנושא המדיני חייב לחזור לתפוס חלק מקום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בעבודה מתחו היום גם ביקורת על הצהרתה התקיפה של יחימוביץ' על כך שלא תיכנס לממשלת נתניהו, "שהייתה אולי נכונה בשעתה כי מנעה זליגת מנדטים אבל בפועל היא חיזקה את לפיד ולא הפכה אותה לאלטרנטיבה. ההצהרה סינדלה אותה - אפשר היה לחתור עכשיו לממשלה עם יש עתיד והעבודה ונתניהו ולהיות ממשלה שעושה באמת שינוי". בעבודה מקפידים להדגיש כי לא עורפים ראשים, אך מספר 2 ברשימה, ח"כ בוז'י הרצוג, כבל, מרגלית, ואחרים בהחלט מסתכלים קדימה כ-14 חודשים, המועד לקיום פריימריז לפי חוקת המפלגה.

בוז'י הרצוג מגיע לביתה של שלי יחמוביץ, יום אחרי הבחירות, ינואר 2013. יותם רונן
מתחיל להתכונן לפריימריז הבאים? הרצוג/יותם רונן

יחימוביץ' עצמה העבירה את הבוקר בביתה בשיחות ומגעים לקראת העתיד. אתמול בבית ברל - כשעוד המתינה לתוצאות האמת - סיפרה כי שוחחה עם לפיד, לבני, גלאון והחרדים במטרה ליצור גוש חוסם להפלתו של נתניהו. מבחינת יחימוביץ' ואנשי הקמפיין, העובדה שבסופו של דבר לפיד הוא שגרף את הקולות מפריכה את הביקורת המדינית. "זה חוכמה שבדיעבד, הביקורת עכשיו היא חלק מהמשחק. בסוף - הדרך שלנו ניצחה, סדר היום שלנו ניצח, הוכח שהתוצאות הן חברתיות כלכליות, הסיפור לא היה מדיני", אמרו גורמים בסביבת יחימוביץ', והזכירו כי בשפל תקופתו של היו"ר הקודם אהוד ברק הסקרים הראו על ארבעה מנדטים לעבודה.

את הירידה מהתחזיות האופטימיות תולים אנשי יחימוביץ' בכניסתה של ציפי לבני למרוץ. החלטתה של לבני שלא לחבור לעבודה ולרוץ באופן עצמאי היא שטרפה את הקלפים, אמרו אתמול בעבודה, שכן התוצאות מראות שהיה יכול להיות שוויון בין הגושים, וסקרים שנערכו בשנה האחרונה הראו כי שילוב כוחות של יחימוביץ' ולבני עשוי היה לייצר אף קרוב ל-30 מנדטים. גם התקשורת, עלתה על המוקד, כשיועצי הקמפיין האשימו אמש שהדיווחים התקשורתיים "המליכו את נתניהו לפני שלושה חודשים כשקבעו שבכל מקרה הוא יהיה ראש ממשלה. אם הציבור היה מקבל תמונה מלאה של מה שקורה - התמונה הייתה אחרת".

צפו בתוצאות האמת בחלוקה ליישובים

סתיו שפיר, מטה העבודה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. דרור עינב
נכנסה לכנסת ה-19. שפיר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully