וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות הערביות: "נהיה הראשונים לחסום את הימין"

ניר יהב

23.1.2013 / 12:31

חברי הכנסת טיבי (רע"מ-תע"ל) וברכה (חד"ש) הבהירו שלא יישבו בשום קואליציה, והצהירו שיצטרפו לכל גוש חוסם בשמאל - אם יוקם כזה. "אין גוש כזה בלי הערבים", אמר ח"כ ברכה

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

עם פרסום תוצאות האמת, שמהן עולה כי קיים שוויון בין גוש המרכז-שמאל לבין גוש הימין, מבהירים במפלגות הערביות כי הם חלק בלתי נפרד מהגוש החוסם את הימין. ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) וח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הבהירו הבוקר לוואלה! חדשות כי אם פירושו של הגוש החוסם הוא לחסום את הימין – הרי שהמפלגות הערביות יהיו הראשונות לקחת בו חלק. עם זאת, הח"כים מדגישים כי לא יקחו חלק בשום קואליציה.

"אם מטרת הגוש החוסם היא לחסום את הימין – אין גוש כזה ללא הערבים", אמר ח"כ ברכה, שמפלגתו - חד"ש - שמרה על כוחה עם ארבעה מנדטים. "על כן, אנו רואים את עצמנו כחלק הכי עקבי בחסימת הימין. השאלה אם מרכיבי הגוש האחרים רואים את עצמם כתחליף לנתניהו או כמי שמזדחלים לנתניהו. זו הכרעה שהם צריכים לקבל ואני מקווה שיקבלו את ההחלטה הנכונה".

בחירות 2013 - כותרות אחרונות
בנט ופרי באולפן וואלה!: "מסכימים על רוב הדברים"
כ-99% מתוצאות האמת: שוויון בגושים, קדימה בפנים
המועמדים שכוססים ציפורניים בהמתנה לקולות צה"ל
משחק הרכבת הקואליציה: ארבעה תרחישים אפשריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקליקו על שמו של הח"כ לקבלת מידע אודותיו

ח"כ ברכה הוסיף כי "לא החלטנו על איזה מועמד בכוונתו להמליץ אצל הנשיא. החלטנו על מי לא נמליץ. לא ננהל גישושים ומגעים עם הימין. נמתין ונראה שאף אחת ממפלגות המרכז-שמאל לא תתחיל לשיר מחוץ ללהקה. אנחנו נמצאים בקשר עם מפלגות מסוימות, כמו מפלגת העבודה, וקבענו שנדבר הערב או מחר אחרי פרסום התוצאות הסופיות. בכל מקרה צריך לנהל מגעים, בין אם יהיה גוש חוסם ובין אם נהיה אופוזיציה לנתניהו. אנחנו לא מתנדנדים מול נתניהו".

ח"כ טיבי: "אם גוש חוסם פירושו אנטי ימין - נהיה הראשונים"

ח"כ טיבי, שמפלגתו חיזקה את כוחה וזכתה ב-5 מנדטים, הוסיף: "אני לא יודע מה פירוש 'גוש חוסם'. אם פירוש הגוש הוא אנטי-ימין, אנו הראשונים שנהיה שם. היינו האופוזיציה האמיתית לימין ולנתניהו. לגבי שותפות בקואליציה - אנחנו נגד, בכל מקרה ובכל מצב, שכן כדי להיות חלק מהקואליציה צריך לשאת אחריות קולקטיבית. לא נוכל לעשות זאת - לא בתחום המדיני, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום הביטחוני".

ח"כ ברכה הבהיר כי מפלגתו לא תיקח חלק בשום קואליציה עתידית: "נהיה חלק מקביעת סדר עדיפויות חדש, פוליטי וחברתי-כלכלי. אני לא רואה מצב שנסכים להיות חלק מקואליציה על כל מה שמשתמע מכך מבחינת מדיניות ממשלה בישראל, אבל צריך להפסיק להתייחס אלינו כמצורעים, כפי שמפלגות המיינסטרים מתייחסות אלינו. אנו מהווים מרכיב לגיטימי, אותנטי וחשוב במפה הפוליטית בישראל. היתרון שלנו, שנתפס כבעיה בעיני אחרים, הוא שלנו יש עקרונות ועמדות ואצל האחרים העמדות האלו נזילות".

לדברי ח"כ טיבי, אפילו יאיר לפיד אינו רואה בעצמו מועמד להרכיב את הממשלה הבאה ולכן ברור שנתניהו הוא מי שיקים את הממשלה: "היינו מאד רוצים להגיע למצב של גוש חוסם אמיתי כשהממשלה היא לא ממשלת ימין אך לא זה המצב. אם הציבור הערבי היה מצביע ב-10% יותר, היינו אולי מפילים את הימין ומונעים מנתניהו להיות ראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully