וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים שכוססים ציפורניים בהמתנה לקולות צה"ל

99.5% מסך הקולות כבר נספרו, אולם המעטפות הכפולות, לרבות קולות החיילים והאסירים, עשויים להכניס ולהדיח מועמדים שנמצאים על סף כניסה למשכן. הכירו את המתנדנדים

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

עם ספירת 99.5% מקולות המצביעים הלילה (רביעי) עולה כי הכנסת הקרובה תורכב מעשרות פנים חדשות, כאשר עבור כמעט חצי מחברי הכנסת ה-19 תהיה זו הקדנציה הראשונה במשכן. עם זאת, מספר חברי כנסת ומועמדים שהפכו לריאליים ביממה האחרונה, מצפים לספירת המעטפות הכפולות, שכוללות את החיילים, האסירים והמצביעים בבתי החולים.

חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן מהליכוד ואלכס מילר מישראל ביתנו מתנדנדים על סף הכניסה למשכן, במקומות 32 ו-33 ברשימה המשותפת, שבשלב זה זוכה ב-31 מנדטים. אצל סגן השר איוב קרא התמונה ברורה יותר, וגם לו ברור ממרום מקומו ה-39 ברשימה, כי בכנסת הנוכחית הוא לא יכהן.

"יש עתיד", הפתעת הבחירות, ממילא לא הציבה ברשימתה חברי כנסת מכהנים ואיש ברשימתה לא ייפרד מכיסאו. עם זאת, נוכח המדגמים המפתיעים שנתמכו בידי תוצאות האמת, הפכו שמות כמו בועז טופורובסקי ורונן הופמן - לריאליים. טרם ספירת המעטפות הכפולות, זוכה יש עתיד ב-19 מנדטים - תוצאה שהשניים היו שמחים לקבל כסופית. עבור הופמן, ירידה במנדט בודד תשאיר אותו מחוץ לכנסת. מקומו של טופורובסקי בכנסת הבאה נראה בטוח יותר, במקום ה-18 של יאיר לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקליקו על שמו של הח"כ לקבלת מידע אודותיו

להבדיל מלפיד, נפתלי בנט סומן מראש ככוכב הבחירות ועל אף 11 המנדטים לו הוא זוכה - במפלגת הבית היהודי ציפו להגיע למספר גבוה יותר של מנדטים, בהסתמך על הסקרים המחמיאים בשבועות האחרונים. אמש, תוצאות המדגמים ניבאו למפלגה 12 מנדטים שיכניסו לכנסת גם את שולי מועלם, שעדיין מקווה לשיפור בתוצאה עם ספירת קולות החיילים. מועלם, אלמנה ואם לשתי בנות, מכהנת כסגנית ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ומנחה קבוצות תמיכה לאלמנות צה"ל וכן ממקימי העמותה לזכר חללי אסון המסוקים. ג'ימי גימפל, מספר 14 ברשימה שהתפרסם בשבוע האחרון בזכות סרטון בו העלה אפשרות שבה מושמדת כיפת הסלע - נותר קוריוז במערכת הבחירות הזאת, ולא יכהן בכנסת הקרובה.

ראש עיריית בני ברק תולה תקוותיו בקולות החיילים

מאוכזבת סקרים נוספת היא מפלגת העבודה, שם ייאלצו חברי הכנסת ראלב מג'אלדה (17) ונינו אבסדזה (19) להיפרד ממושבם בכנסת, ולהצטרף לדניאל בן סימון, שעוד קודם המדגמים לא פיתח ציפיות רבות מהמקום ה-21. נדיה חילו, שכיהנה בכנסת ה-17 מטעם מפלגת העבודה, מוצבת במקום ה-18 וגם היא לא תכהן בזו הנוכחית.

יואב בן צור אינו שם מוכר לאזרח הישראלי, אולם מדובר במנכ"ל רשת החינוך של ש"ס בשבע השנים האחרונות. בן צור, מספר 12 ברשימת ש"ס, נחשב לאחד ממקורביו של הרב משה יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של התנועה. גם הוא מקווה כי התוצאה הנוכחית, שצופה למפלגה 11 מנדטים, תשתנה במעט עם ספירת קולות החיילים.

מטה ש"ס, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. טלי מאייר
בונים על קולות החיילים, שלרוב מיטיבים עמם. מטה ש"ס, אמש/טלי מאייר

מן הצד השני של הסכם העודפים החרדי בכנסת, ממתין לו ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר. אשר, מספר 7 ברשימת יהדות התורה לכנסת, יכהן כחבר כנסת בהתחשב בתוצאות הנוכחיות - טרם ספירת המעטפות הכפולות. עם זאת, מעמדו אינו יציב בהתחשב בהיסטוריית ההצבעה של החיילים, שעשויה לגרום לאיבוד מנדט ביהדות התורה.

האם עוצמה לישראל בכל זאת תיכנס לכנסת הבאה?

בתנועה של ציפי לבני מקווה יואל חסון, מספר 7 ברשימתה, כי התוצאות הסופיות יטיבו במנדט נוסף למפלגה ויאפשרו את המשך כהונתו בכנסת. לחברי כנסת אחרים ברשימה אין תקווה כזאת, ובין אלה שכיהנו בכנסת האחרונה והודחו, ניתן למצוא את חברי הכנסת שלמה מולה, מגלי ווהבה, רוברט טיבייב ורחל אדטו. מירב כהן, מספר 9 בתנועה שילדה בת בבוקר הבחירות, לא זכתה לבשורה משמחת נוספת בתוך יממה.

יור התנועה ציפי לבני ועמיר פרץ במטה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. יותם רונן
לא מעט חברי כנסת ברשימתה לא ימשיכו למושב הבא. לבני ופרץ, אמש/יותם רונן

חברי הכנסת יוחנן פלסנר, רונית תירוש, שי חרמש, יובל צלנר, אכרם חסון, אחמד דבאח ודורון אביטל - נפרדים מהמשכן בשל מקומם ברשימת קדימה. שאול מופז וישראל חסון צפויים להיכנס לכנסת ונראה כי המפלגה עברה את אחוז החסימה, אולם גם כאן קולות החיילים עשויים להשפיע - ולהכריע.

חברי כנסת שתולים את כל תקוותיהם בקולות החיילים הם אריה אלדד ומיכאל בן ארי, ממפלגת הימין הקיצוני "עוצמה לישראל". על אף שהשניים חצו מספר פעמים את אחוז החסימה בסקרים האחרונים, ספירת 99.5% מראה כי מפלגתם לא עברה את אחוז החסימה, ואולם תמיכה נרחבת מצד החיילים עשויה להפוך את הקערה על פיה - ולהכניס לכנסת את שניהם. תקווה דומה נמצאת אצל חבר הכנסת חיים אמסלם, ממפלגת עם שלם, אולם במצבו נראה כי מדובר בתסריט לא-ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully