וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית אתיופית והחרדי של לפיד: הפנים החדשות של הכנסת

עורכת דין יוצאת אתיופיה, רב אורתודוכסי שנאבק בכפייה דתית, נציג שנשוי למתחרה ב"מאסטר שף" ודוקטורנטית בנושא מדיניות פנסיונית הם חלק מכ-50 הח"כים החדשים. הכירו אותם

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

כחמישים מהנציגים והנציגות שנבחרו לכנסת ה-19 יכהנו בה לראשונה. חלקם כבר מוכרים לציבור מתוקף תפקידים בכירים שמילאו בעבר והודות לבולטות תקשורתית שממנה הם נהנו, אך חלקם כמעט אלמונים לציבור הרחב. לפיכך, מצאנו לנכון לערוך היכרות עם כמה מהם.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

כל המפלגות, כל הח"כים (הקליקו על כל אחד לפרטים)

מפלגת "יש עתיד", שצפויה לקבל 19 מנדטים לאחר ספירה של כ-99% מקולות הבוחרים, תספק את רוב הפנים החדשות בכנסת ה-19. הפנים הפחות מוכרות נמצאות בעשירייה השנייה של המפלגה. כך, למשל, כלולים בעשירייה זו שני נציגים יוצאי אתיופיה: שמעון סולומון ופנינה תמנו-שטה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עובד סוציאלי ורב-סרן במילואים

שמעון סולומון, המשובץ במקום ה-12 ברשימה הוא עובד סוציאלי ופעיל חברתי. הוא נולד בשנת 1968 במחוז תגריי שבאתיופיה ועלה ארצה ברגל כשהיה בן 12, יחד עם הוריו וחמישה ומששת אחיו ואחיותיו. סולומון הוא רב-סרן במילואים שאת שירותו הצבאי עשה בחטיבת הצנחנים. הוא בעל תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת בן גוריון, ועד לאחרונה כיהן כמנהל מודל ההדרכה והמערך החינוכי בכפר הנוער "אגהוזו שלום", ליתומים ניצולי רצח העם ברואנדה. סולומון מתגורר באשדוד, נשוי ואב לשלושה ילדים.

עורכת דין ופעילה חברתית

פנינה תמנו-שטה, המשובצת במקום ה-14 ברשימה, היא עורכת דין ופעילה חברתית נגד אפליה וגזענות ולמען קידום נשים ומיעוטים. היא עלתה ארצה מאתיופיה במסגרת "מבצע משה" כשהייתה בת שלוש. שנותיה הראשונות בארץ עברו עליה במרכז קליטה בפרדס חנה, ובגיל שבע היא עברה להתגורר בפתח תקווה. בשנת 2005 הייתה תמנו-שטה בין מקימי מטה המאבק למען יהודי אתיופיה, שמטרתו הגברת המודעות לאפליה שנוצרה כלפי הקהילה.

עו"ד תמנו-שטה שימשה בשנת 2006 כאחת הנציגות שהובילו את תכנית החומש הממשלתית, בתקציב של מיליארד שקלים. באותה שנה נבחרה להיות נציגת ציבור במועצת העיתונות הארצית. במסגרת פעילותה כיום היא משתתפת בשולחנות עגולים בכנסת, בפאנלים באוניברסיטאות ובמגזר העיסקי וכן בתכניות טלוויזיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב חרדי שנאבק בכפייה דתית

נציג נוסף מטעם "יש עתיד" שעשוי לעורר עניין בכנסת הבאה הוא הרב דב ליפמן. הרב, המשובץ במקום ה-17 ברשימה, עלה לישראל מארצות הברית בשנת 2004 וקבע את מקומו בבית שמש. לרב ליפמן 20 שנות ניסיון בחינוך ובפעילות ציבורית וקהילתית, במסגרתה הוא שימש כמנהל ומורה בתיכונים בארה"ב וכן כרב ומורה לתורה ומחשבת ישראל בישיבות "ראשית ירושלים", "יסודי התורה" ובסמינרים "תפארת" ומכון "מעיין" בבית שמש.

ליפמן ייצג בשנים האחרונות גורמים במגזר החרדי המעוניינים לשלב לימודי תורה עם שירות צבאי ואזרחי וכן מעוניינים בלימודי ליב"ה כהכנה להשתלבות בשוק העבודה. ליפמן פעיל נגד כפייה דתית ודוגל בחזרה ליהדות מתונה. הוא נשוי ואב לארבעה.

הנציג שנשוי למתחרה ב"מאסטר שף"

הנציג הבא ברשימת "יש עתיד" הוא בועז טופורובסקי, לשעבר יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל ויו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב. טופורובסקי, המשובץ במקום ה-18 ברשימה, משמש כיו"ר מועצת המנהלים של חברת "איסתא ליינס".

בעבר כיהן טופורובסקי כיועץ בכיר לשר הרווחה והשירותים החברתיים, כיו"ר חברת מאסטרביט (סוכנות הביטוח של התאחדות הסטודנטים בישראל) וחברת נ.כ.ס ובתפקידי ניהול שונים בחברות ציבוריות ובאגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב. טופורובסקי נשוי לשלי הרמן, שהשתתפה בעונה האחרונה בתכנית הטלוויזיה "מאסטר שף".

המפקד לשעבר של יחידת "מגלן"

גם רשימת הבית היהודי מספקת פנים חדשות בכנסת ה-19, ובהן מרדכי (מוטי) יוגב, המשובץ במקום העשירי. יוגב, אלוף משנה במילואים ולשעבר מפקד יחידת "מגלן" בצה"ל, הוא סגן ראש מועצת בנימין. הוא גדל בחיפה, למד בישיבת מרכז הרב ובעל תואר שני במדעי המדינה. כמו כן, יוגב שימש כמזכ"ל תנועת בני עקיבא. ב-2005 הוא נטל חלק פעיל במאבק בתכנית ההתנתקות, וב-2006 נפצע בעת שהשתתף בהפגנה נגד פינוי היישוב עמונה. יוגב נשוי ואב לתשעה.

הנציג שקיבל צל"ש מהרמטכ"ל

במקום ה-11 ברשימת הבית היהודי משובץ יונתן (יוני) שטבון - יו"ר תנועת "רעננים - צעירי הציונות הדתית". הוא בוגר ישיבה ובעל תואר ראשון בממשל ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי הרצליה.

במהלך שירותו הצבאי זכה שטבון בצל"ש מהרמטכ"ל על תפקודו במלחמת לבנון השנייה. הוא מתגורר בירושלים, נשוי ואב לשישה.

דוקטורנטית בנושא מדיניות פנסיונית

מפלגת העבודה, שצפויה לקבל 15 מנדטים, מספקת אף היא פנים חדשות. ביניהן גם מיכל בירן, המשובצת במקום ה-13 ברשימת העבודה. בירן מכהנת בשנתיים האחרונות כיו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה. היא דוקטורנטית בנושא מדיניות פנסיונית באוניברסיטת תל אביב והייתה העוזרת הפרלמנטרית של יושבת ראש המפלגה כיום, שלי יחימוביץ'. בירן היא בוגרת תנועת הנוער העובד והלומד, במסגרתה חיה בקומונה עד גיל 28 וריכזה את מחוז נגב של התנועה.

הצטרף לשולמית אלוני לפני 25 שנה

גם למרצ יהיו נציגים חדשים בכנסת ה-19, ובהם עיסאווי פריג', המשובץ במקום החמישי ברשימה. פריג', תושב כפר קאסם ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה וחשבונאות, הוא רואה חשבון במקצועו. הוא הצטרף למפלגת רצ בתקופת לימודיו באוניברסיטה לפני כ-25 שנה, ומאז שימש בשורה של תפקידים ברצ ובמרצ, בהם חבר הנהלת המפלגה ויו"ר הנשיאות שלה.

כמו כן, הוא שימש ומשמש בשורה של תפקידים ציבוריים, בהם: חבר מזכירות שלום עכשיו, חבר מועצת נגבה, מקים פורום לעידוד יזמות עסקית יהודית-ערבית, יו"ר דירקטוריון אולמי נחמני בתל אביב וחבר דירקטוריון צוותא. פריג' נשוי ואב לשבעה.

ראש העיר בני ברק

אם מפלגת יהדות התורה תקבל שבעה מנדטים, בהתאם לחלוקת המנדטים לפני ספירת קולות החיילים, הרי שגם לה יהיה נציג חדש בכנסת: יעקב אשר, ראש העיר בני ברק.

אשר, מספר שבע ברשימה, נכנס לתפקידו כראש עיר ב-2008ללא בחירות, מאחר שהיה המועמד היחיד לתפקיד. בראיונות לתקשורת הצהיר כי הוא שואף להצעיד את בני ברק לעצמאות כלכלית ולהוציאה מהגירעונות העמוקים בהם היא שרויה על ידי בניית מגדלי מסחר רבי-קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully