וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-99% מתוצאות האמת: שוויון בגושים, קדימה בפנים

תוצאות האמת דומות למדגמים, אך כוללות מספר שינויים. הליכוד-ביתנו זוכה ל-31 מנדטים, יש עתיד ל-19, העבודה יורדת ל-15, ש"ס והבית היהודי עם 11. 60 מנדטים לשני הגושים

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

קדימה נכנסת לכנסת, העבודה מאבדת בכוחה: מספירת כ-99% מקולות האמת, עולה כי תמונת חלוקת המנדטים בין המפלגות נותרה דומה לתמונה שעלתה ממדגמי הטלוויזיה, אך במספר שינויים; הליכוד-ישראל ביתנו זוכה שוב ל-31 מנדטים, יש עתיד זוכה ל-19 מנדטים, מפלגת העבודה יורדת בשני מנדטים מסקרי הטלוויזיה, ל-15 מנדטים. ש"ס והבית היהודי בראשות נפתלי בנט עם 11 מנדטים כל אחת. יהדות התורה עולה מחמישה מושבים בכנסת הנוכחית לשבעה בכנסת ה-19 והתנועה של ציפי לבני עם שישה.

עוד עולה מהתוצאות, כי מרצ מכפילה את כוחה ומקבלת שישה מנדטים. בגזרת המפלגות הערביות: רע"ם-תע"ל זוכה לחמישה מנדטים, חד"ש לארבעה מנדטים ובל"ד לשלושה מנדטים. קדימה, שלא עברה במדגמים את אחוז החסימה, עוברת אותו במעט, זוכה ל-2.09% מקולות המצביעים, ולשני מנדטים. מהנתונים הללו עולה כי מסתמן שוויון מוחלט בין גוש הימין-חרדים לבין גוש המרכז-שמאל, אם כוללים בו את המפלגות הערביות ואת יש עתיד גם יחד, ושניהם זוכים ל-60 מנדטים. יצוין כי הנתונים הללו הם טרם ספירות הקולות במעטפות הכפולות שכוללים את החיילים, האסירים ואלו שהצביעו בבתי החולים. מדובר בעשרות אלפי מצביעים - שעשוים לשנות את חלוקת המנדטים הסופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עקבו אחר ספירת הקולות, בחתך יישובים

מי שלפי שעה לא עוברת את אחוז החסימה, אך התקרבה אליו, היא עוצמה לישראל, שזוכה בינתיים ל-1.68% מהקולות. עם שלם של הרב אמסלם, זכתה ל-1.21% מהקולות, עלה ירוק קיבלה אחוז אחד מהקולות, וארץ חדשה בראשות אלדד יניב, כלל לא התקרבה לאחוז החסימה, וזכתה ל-0.75% מהקולות בלבד, לפי שעה.

אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 66.6, הגבוה ביותר מאז 2003, והוא מהווה המשך של מגמת העליה שנראתה גם בבחירות הקודמות, אז הצביעו 64.7 אחוז מבעלי זכות הבחירה.

נאום יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם, ינואר 2013. ברני ארדוב
המנצח הגדול של מערכת הבחירות. לפיד/ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שהופך להיות ראש המפלגה השנייה בגודלה בכנסת ה-19, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר הלילה בנאום הניצחון שלו: "חשבתי שאפשר לשמוח קצת, אבל כעת אני מבין: אחריות כבדה הונחה על כתפינו". הוא הבהיר כי מבחינתו הניצחון שלו נובע מאמונה גדולה ומההבטחות שציבור רב מייחל להן. "נבחרנו בזכות החינוך, הדיור לצעירים יוצאי צבא, בזכות הדאגה לחלש. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים רבים: בפני משבר כלכלי, בפני עולם שעלול לנדות אותנו בגלל הקיפאון המדיני", אמר יו"ר יש עתיד והצהיר: "יש רק דרך אחת שבה נוכל לעמוד בפני כל האתגרים האלה. ביחד - זה המסר". לפיד סיפק הסבר לירידה של מפלגת השלטון ואחרות - ואמר: "אזרחי ישראל אמרו היום לא לפוליטיקה של פחד ושנאה, הם אמרו לא לאפשרות שנתפצל לסקטורים ולשבטים וקבוצות אינטרסים.
הם אמרו לא לקיצוניות ולאנטי דמוקרטיות".

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
הצמד הפסיד 11 מנדטים מכוחו. ליברמן ונתניהו/שלומי גבאי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעלה מוקדם יותר לנאום בפני תומכיו נטה להתעלם מהכישלון ואמר: "אני גאה להיות ראש הממשלה שלכם ואני מודה לכם שנתתם לי את ההזדמנות בפעם השלישית להנהיג את מדינת ישראל". נתניהו הוסיף כי הוא "מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לעבור שינויים שאזרחי ישראל מייחלים אליהם ושישרתו את כלל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להקים ממשלה רחבה ככל הניתן, והתחלתי במשימה כבר הערב". לדברי נתניהו, "הממשלה שנקים תתבסס על העקרונות הבאים: ראשית, עוצמה ביטחונית מול האתגרים שבפנינו, והאתגר הראשון היה ונשאר למנוע מאירן נשק גרעיני. שנית, אחריות כלכלית מול המשבר הגלובלי המתמשך. שלישית, אחריות מדינית בחתירתו המתמדת לשלום אמת. רביעית, הגברת השוויון בנטל. חמישית, הפחתת יוקר המחיה, ובראש ובראשונה הפחתת מחירי הדירות בישראל".

שלי יחימוביץ', תוצאות המדגם במפלגת העבודה. ינואר 2013. דרור עינב
יחימוביץ'. הצלחה או אכזבה?/דרור עינב

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', עוד טרם נודע שהשיגה לפי תוצאות האמת רק 15 מנדטים אמרה כי תפעל לגיבוש גוש שיהווה אלטרנטיבה לממשלה בראשות נתניהו. "יכול מאד להיות שאנחנו נמצאים בפתח של ערב שפותח הזדמנות גדולה להרכיב ממשלה חלופית לממשלת נתניהו. אני רוצה להתחייב כאן מול הציבור ששומע אותי שאני אעשה כל שיביכולתי כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש חלופי לממשלה קיצונית. לכנס כל כוח אפשרי כדי ליצר את ההזדמנות הזאת", אמרה יחימוביץ', שציינה כי תפנה לשם כך גם למפלגות החרדיות.

(עדכון ראשון: 05:34)

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully