וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח חי: יום הבחירות לכנסת, רגע אחרי רגע

כתבי וואלה! חדשות

23.1.2013 / 0:48

מי כבר הצביע? מה שיעור ההצבעה? יום הבחירות לכנסת בעיצומו - וכאן תוכלו לעקוב אחרי כל ההתפתחויות בזמן אמת, לפי סדר התרחשותן. רעננו את העמוד לקבלת הכותרות האחרונות

צילום: שלומי גבאי, איתי לוי, דוברות בית הנשיא, מור שאולי, מאל בנאוליאל, קובי אליהו, דייב שחר; עריכה: גדי וינסטוק

עד כאן העדכונים החיים, המשיכו לעקוב אחרי כל ההתפתחויות בבחירות לכנסת ה-19 בוואלה! חדשות.

00:48 - שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן: "אני שמח ששתי המשימות המרכזיות הושגו: הראשונה להקים ממשלה לאומית. השניה להבטיח את המשכיות של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. גם עכשיו, גם בדיעבד, אין לי ספק שהצעד שעשינו היה צעד עקרוני, אמיץ, נכון והעתיד יוכיח את זה".

00:46 - יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד: "אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו. במהלך מערכת הבחירות הזו יש משפט שנאמר לי שוב ושוב ממטולה עד אילת בכל מקום היה תמיד מישהו שנעמד ואמר - אל תשכח אותנו כשתהיה שם. אל תהיה כמו כל אלה שברגע שהם נבחרים הם שוכחים. אזרחי ישראל אמרו היום לא לפוליטיקה של פחד ושנאה. הם אמרו לא לאפשרות שנתפצל לסקטורים ולשבטים וקבוצות אינטרסים. הם אמרו לא לקיצוניות ולאנטי דמוקרטיות".

00:43 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לעבור שינויים שאזרחי ישראל מייחלים אליהם ושישרתו את כלל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו ולצורך זה עלינו להקים ממשלה רחבה ככל הניתן, והתחלתי במשימה כבר הערב".

00:36 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו החל לנאום בפני פעילי הליכוד, באותו הזמן בו יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", החל לנאום בפני פעיליו.

נתניהו וליברמן באידוע הליכוד, תוצאות המדגם, ינואר 2013. יותם רונן
יקים את הממשלה הבאה? נתניהו וליברמן/יותם רונן

00:31 - סילבן שלום (ליכוד) במשדר וואלה! חדשות: "ראש הממשלה הוא נתניהו, הליכוד היא המפלגה הכי גדולה". שלום הוסיף כי חלק מהצעירים עזבו את המפלגה והצביעו לבנט ויש להחזיר אותם. "עכשיו צריך להקים ממשלה חדשה. הממשלה הזאת לא תהיה שמאלנית. הממשלה הזאת תהיה לאומית. אני מעדיף אחדות לאומית".

00:16 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ': "יכול מאד להיות שאנחנו נמצאים בפתח של ערב שפותח הזדמנות גדולה להרכיב ממשלה חלופית לממשלת נתניהו. אני רוצה להתחייב כאן מול הציבור ששומע אותי שאני אעשה כל שיביכולתי כדי לכנס את כל הכוחות שיהוו גוש חלופי לממשלה קיצונית. שוחחתי הערב עם יאיר לפיד, ברכתי אותו על הישג. שוחחתי גם עם ציפי לבני, גם עם זהבה גלאון, גם עם הסיעות החרדיות. צריך גם לחכות לתוצאות האמת שיכולות להיות מאד משמעותיות. יש סיכוי מאד מאד גבוה שבנימין נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה".

00:15 - יאיר לפיד יצא מביתו לעבר בית סוקולוב בתל אביב, שם ינאם בפני פעילי "יש עתיד".

23:59 - יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט: "אחים ואחיות שלי, היום הקמנו בית חדש במדינת ישראל. הבית היהודי הוא הבית החדש של כולם של כל עם ישראל. אויבנו יידעו שעם מדינת ישראל לא מתעסקים".

23:51 - שר הפנים, אלי ישי במשדר וואלה! חדשות: "אנחנו לא פוסלים אף מפלגה, ובטח שלא אדם. נצטרך לשבת יחד, אני מקווה שגם בנט וגם לפיד יהיו בקואליציה, שתהיה קואליציה יציבה. אני בעד לשמור על ממשלה יציבה שתחזיק את כל הקדנציה שלה". ישי אמר כי ש"ס תבקש את תיקי הפנים, השיכון, הדתות ועוד.

23:46 - שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר במשדר וואלה! חדשות: "לדעתי בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה. אפשר להקים קואליציה כבר מחר. קואליציה טובה. אפשר להקים קואליציה בלי ש"ס, מפלגה גזענית, מעידן האבן. אפשר להקים קואליציה עם הבית היהודי, עם יש עתיד. עם ציפי לבני. האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו היה מהלך נכון. אי אפשר לדעת מה היה קורה אם גם ישראל ביתנו הייתה נכנסת למאבק ראש בראש נגד הליכוד".

23:42 - ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), במשדר וואלה! חדשות: "יאיר לפיד הבטיח שלא יישב עם ש"ס בממשלה - זו הבטחת בחירות שהוא לא יכול לעמוד בה". לדבריה, "אין ל'יש עתיד' זכות קיום בלי הישיבה בקואליציה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נאום יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם, ינואר 2013. בן קלמר
"אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו". לפיד/בן קלמר

23:38 - אורי אריאל (הבית היהודי): "אין אכזבה, זהו הישג שלא היה לנו מעולם. נכון שהסקרים אמרו אחרת אבל יש לנו סבלנות לחכות לתוצאות האמת. התמקדנו בכך שפתחנו עצמנו לקהלים נוספים ויצרנו פלטפורמה להתמודדות הבאה. יש אפשרות בהחלט שנשב יחד עם לפיד אך זה תלוי בקווי היסוד. אנו כנראה נמליץ על נתניהו אך נדון על כך הלילה".

23:36 - שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס: "אנו רואים מה קורה למפלגות האחרות. היחידים שאכפת להם מהזהות היהודית של מדינת ישראל זו רק ש"ס. ניסו להחליש אותנו לקחת לנו קולות ואנו נביא גם 13 מנדטים".

23:35 - 67% מחיילי צה"ל שהצביעו היום, הצביעו בקלפיות שהוצבו בבסיסי צה"ל וכ-12-15% הצביעו בקלפיות אזרחיות. בסך הכל כ-80% מחיילי צה"ל הצביעו בבחירות.

23:34 - מועמדת "יש עתיד" לכנסת, יעל גרמן, לוואלה! חדשות: "הגיע הזמן שיהיה פה שיוויון זכויות גם לקהילה ההומו לסבית, גם לנשים, גם לנכים. יש קו אחד שמשוך מהדרת נשים לקהילה ההומו לסבית. אנחנו נדבר על עקרונות, לא על תיקים ושרים. צריך לעבור את הלילה, לנתח את התוצאות. הציבור נתן בנו אמון כי לא זגזגנו".

23:25 - ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס לתוצאות המדגמים: "מבחינתנו זה ערב היסטורי. אחרי יותר מעשור של ירידה עקבית של השמאל, בערב אחד השתנתה המגמה באופן חד כתוצאה מהמחאה החברתית ונהירה של צעירים וצעירות אלינו. לדעתנו יש סיכוי טוב לגוש חוסם רציני לביבי ולכן אנחנו קוראים לכל מי שנמצא שמאלה מהליכוד שלא יזחל לנתניהו".

23:25 - מועמדת הבית היהודי, אורית סטרוק: "תוצאות הבחירות הוכיחו שהעם הבין שאין שום סיכוי להסדר עם פלסטינים. אני מאמינה שגם יאיר לפיד חושב כך ובסופו שלדבר מאמינה שנוכל לשבת יחד בקואליציה".

מטה ש"ס, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. טלי מאייר
חגיגות במטה ש"ס/טלי מאייר

23:23 - שר הפנים, אלי ישי: "מרן ניצח, תורת ישראל ניצחה, עולם התורה ניצח. אני לא יכול שלא להביע את השמחה וההתרגשות מהפעילות של הפעילים בשטח. לא תקום ממשלה בלי ש"ס".

23:22 - עמרם מצנע, מתמודד "התנועה": "בסופו של דבר גוש המרכז-שמאל גדל לעומת גוש הימין שהוא קטן, באופן טבעי. ההישג הגדול הוא שיש גוש מרכז שמאל חזק, אני מקווה שאפשר יהיה לתאם ולדבר יחד".

23:18 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר לו: "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל. מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל". בנוסף דווח כי גם שלי יחימוביץ' וציפי לבני שוחחו עם לפיד.

23:10 - יעקב פרי, המתמודד ברשימת "יש עתיד" לכנסת אמר הערב כי "אנחנו מרוצים מהתוצאות. הציבור אמר את דברו, הציבור רוצה שינוי. מוטלת עלינו אחריות גדולה". פרי סירב להתייחס למגעים ואמר: "אני לא מנהל מו"מ קואליציוני בתקשורת. נלמד את הדברים ונתייחס אליהם ברצינות הראויה".

23:08 - אריה דרעי, המתמודד ברשימת ש"ס לכנסת הודה לבורא עולם ולרב עובדיה יוסף, בעקבות תוצאות המדגמים. "אני חייב להודות לאחי וידידי, אהובי, חברי, ראשון בניהם שר הפנים אלי ישי", אמר דרעי שבהמשך הודה גם לאריאל אטיאס ולשאר חברי המפלגה. הרב עובדיה יוסף ושלושת המנהיגים הגיעו לכינוס הפעילים לאחר שראו את תוצאות המדגמים והתקבלו בשירים וריקודים.

23:00 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בראיון לוואלה! חדשות: "היה לנו קמפיין אדיר, בלי משאבים כמעט. תמיד אני רוצה יותר, אבל זה הישג אדיר. כמו 12 המנדטים ב-92', הסוציולוגיה של החברה הישראלית השתנתה. זה הישג אדיר, אנחנו צריכים לעכל את זה".

יור התנועה ציפי לבני ועמיר פרץ במטה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. יותם רונן
לבני ופרץ בכינוס "התנועה"/יותם רונן

22:57 - שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19 נאמד ב-66.6% - עלייה של פחות משני אחוזים מאשר ב-2009. בסך הכל הצביעו כ-3.76 מיליון מבעלי זכות ההצבעה. מדובר באחוז הצבעה נמוך יותר מ-2003. מסתמן כי כדי לעבור את אחוז החסימה יש צורך בכ-70 אלף קולות. אחוז המצביעים בבתי הסוהר עמד על 66%.

22:53 - יו"ר התנועה, ציפי לבני: "כולנו ראינו את המדגמים הערב. וכולנו אמרנו שמגיע לנו יותר. אבל אני רוצה להזכיר משהו נוסף, ואני מחייכת. אנחנו כאן בשביל להגדיל את הגוש ולייצר אלטרנטיבה ואף אחד לא יכול לקחת את זה מאיתנו. חזרתי בכדי להישאר, ואני אשאר בכדי להשלים את המשימה שלקחנו על עצמנו להפוך את מדינת ישראל למדינה טובה יותר עבור אזרחיה. מדינה לא מבודדת. מדינה שמובילה תהליך מדיני עבור השלום".

22:42 - ראש הממשלה התייחס לתוצאות המדגמים בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מבקש להודות למיליוני אזרחי ישראל שמימשו היום את זכותם הדמוקרטית. על פי תוצאות המדגמים ברור שאזרחי ישראל קבעו שהם רוצים שאמשיך לכהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל, ושארכיב ממשלה רחבה כלל האפשר. התוצאות המסתמנות הן הזדמנות גדולה לשינויים רבים לטובת כלל אזרחי ישראל. מערכת הבחירות מאחורינו ואתגרים רבים ומורכבים לפנינו. כבר הערב אתחיל במאמצים להרכבת הממשלה הרחבה ביותר שניתן".

22:40 - במפלגת הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט, הביעו שביעות רצון מתוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה, לפיהן המפלגה זוכה ל-12 מנדטים. "משהו חדש התחיל, הגענו לשיא היסטורי בתולדות הציונות הדתית", אמרו במפלגה. בנט צפוי לנאום בפני תומכיו בהמשך הערב.

22:39 - עמיר פרץ, מועמד "התנועה" לוואלה! חדשות: "אמרנו את האמת. לפעמים לומר לציבור את מה שהוא צריך ולא את מה שהוא חושב, אפשר לשלם על כך מחיר פוליטי, אבל לפחות אתה יכול להביט לילדים שלך בעיניים. הטבענו משהו חדש, משהו אמיתי. העניין הפוליטי הוא לא הדבר המרכזי. התחייבנו שההמלצה שלנו תהיה בתוך הגוש".

22:38 - יו"ר מפלגת קדימה, ח"כ שאול מופז, הודיע לפעילי השטח של מפלגתו כי הוא לא יגיע למטה המרכזי של קדימה בפתח תקווה, לאור תוצאות המדגמים של ערוצי הטלוויזיה, לפיהן מפלגתו לא עוברת את אחוז החסימה. הוא הוסיף כי ימתין לספירה הסופית של הקולות.

סתיו שפיר, מטה העבודה, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. דרור עינב
סתיו שפיר בכינוס העבודה בבית ברל/דרור עינב

22:37 - איציק שמולי המועמד ברשימת העבודה לכנסת אמר לוואלה! חדשות אחרי הצפייה בתוצאות המדגם: "אין ספק שהיו מספרים גדולים יותר במערכת הבחירות הזו. התוצאות מפתיעות כמעט כל אזרח בישראל. צריך להגיד מילה טובה גם ליש עתיד. מקווה שיתחיל המו"מ הקואליציוני יתברר שהם שייכים לגוש המרכז שמאל ולכל הפחות לא יברחו ממנו במחיר נמוך מדי".

22:36 - מיקי לוי, מספר 11 ברשימת יש עתיד: "זאת תוצאה של עבודה של שנה של הפעילים וגם של האיש שקם לפני שנה עם דרך ברורה, אבל צריך לחכות למחר בבוקר, לתוצאות האמת". המון אנשים נוהרים בשעה זו לבית סוקולוב, שם נערך כינוס המפלגה.

22:31 - במטה מפלגת ש"ס חגגו לאור תוצאות המדגמים בערוצי הטלוויזיה, לפיהן המפלגה זוכה ל-12 מנדטים. אנשי המפלגה טענו כי תפילותיו של הרב עובדיה יוסף תרמו לתוצאות.

יעל גרמן מיש עתיד, תוצאות המדגם -יום הבחירות ינואר 2013. ברני ארדוב
יעל גרמן חוגגת במטה "יש עתיד"/ברני ארדוב

22:22 - במטה מפלגת "ארץ חדשה" בשדרות רוטשילד צפו כי המפלגה לא תופיע במדגמים ושומרים על אופטימיות עד לפרסום תוצאות האמת. יו"ר המפלגה אלדד יניב צפה במדגם מביתו ולא צפוי להגיע למטה כרגע. מרב דוד, מספר 2 במפלגה: "בהחלט יכולות להיות הפתעות של 3-5 מנדטים, זה אפשרי, מחר בבוקר נהיה חכמים יותר ודבר לא ישנה יצרנו כאן משהו שלא ניתן להתעלם ממנו ונחכה לבוקר".

22:20 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ': "אין ספק שמתחוללת לנגד עינינו דרמה פוליטית, שאת תוצאותיה הסופיות נדע רק בבוקר, ונחכה לתוצאות האמת. יש סיכוי גבוה למהפך, ולסוף ממשלת נתניהו. אעשה כל שביכולתי וכבר התחלתי לעשות זאת במהלך הערב – כדי לייצר קואליציה על בסיס חברתי כלכלי שתניע גם תהליך מדיני. נוצרה כאן הזדמנות שלא אתן להחמיצה לשחרר את אזרחי מדינת ישראל מהתעללותה של ממשלת נתניהו, ואת המגעים האלה יש לעשות ברצינות ובדיסקרטיות, כי גורלה של החברה הישראלית תלוי בכך".

צפו בתוצאות האמת:

22:14 - שר החינוך, גדעון סער (ליכוד): "מצפה לילה ארוך. מכל תוצאות המדגמים ברור: הרשימה הגדולה ביותר היא ליכוד, לגוש הימין יש רוב מוחלט ולכן ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו. נזמין את כל המפלגות הציוניות לקחת חלק בממשלה. מה שברור מהתוצאות שהמחנה הלאומי ניצח. אנחנו רואים את השנאה מהעיניים, תהיו קצת רגועים. נתניהו יוביל אותנו גם בשנים הבאות. יהיה עדיין ניסיון של גורמים מהמשאל לנסות לחסום את נתניהו. אני מתכוון להירתם למשימה של הקמת הממשלה הבאה".

הבית היהודי, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. נמרוד סונדרס
חגיגה במטה הבית היהודי/נמרוד סונדרס

22:05 - תוצאות מדגם ערוץ 10:
הליכוד ביתנו עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 18, העבודה עם 17, ש"ס עם 13, הבית היהודי עם 12, התנועה עם 6, מרצ עם 6, יהדות התורה עם 6, חד"ש עם 5, רע"מ-תע"ל עם 4 ובל"ד עם 2.

תוצאות מדגם ערוץ 2:
הליכוד ביתנו עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 19, העבודה עם 17, ש"ס עם 12, הבית היהודי עם 12, התנועה עם 7, מרצ עם 7, יהדות התורה עם 6, חד"ש עם 4, רע"מ-תע"ל עם 3 ובל"ד עם 2.

תוצאות מדגם ערוץ 1:
הליכוד ביתנו עם 31 מנדטים, יש עתיד עם 19, העבודה עם 17, הבית היהודי עם 12, ש"ס עם 11, התנועה עם 7, מרצ עם 7, יהדות התורה עם 6, חד"ש עם 3, רע"מ-תע"ל עם 3, בל"ד עם 2 ועוצמה לישראל עם 2.

תוצאות המדגמים בערוצים השונים:

21:51 - עשרות מפעילי השטח המרכזיים של מפלגת קדימה החלו להגיע למטה המרכזי בפתח תקווה כדי לצפות במדגמים של מערכת הבחירות. ח"כ דורון אביטל שהגיע יחד עם הפעילים, אמר: "אני מקווה שנעבור את אחוז החסימה. אני אופטימי. יש כאלה בקדימה שהם בהיסטריה. אני ממתין כמו כולם. שום דבר לא ברור".

21:48 - לימור לבנת במשדר וואלה! חדשות: "אנחנו עוד לא יודעים את התוצאות, אבל יש מקום לשבת לאחר מכן, לנתח, להפיק לקחים. אנחנו מדברים בינינו, חלקנו יודעים את הסקרים, אבל בסופו של דבר אם אתה לוקח את הליכוד, ישראל ביתנו פלוס מה שהיה פעם האיחוד הלאומי, אתה מקבל תוצאה מאוד דומה לבחירות הקודמות".

21:42 - גורמים שהיו במטה הליכוד דיווחו על אווירת נכאים עם חשש מאיבוד השלטון. הפעילים המרכזיים טלפנו לראשי המטות בערים כדי להוציא את תומכי הליכוד מהבית ולכל מי שמוגדר כתומך ליכוד וטרם הצביע. הודעות סמס עם מסר מראש הממשלה נשלחו ל- 80,000 פעילים.

21:35 - מבקר המדינה יוסף שפירא נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין, ודן עמו על שינוי חוק הבחירות וקידום תכנית הצבעה אלקטרונית. המבקר עורך ביקורת על תהליך ההצבעה בבחירות הנוכחיות. שפירא: "התרשמנו שיש רוגע בציבור. גם במגזר הערבי יש אווירה חגיגית. זה כבר טוב ומראה שאנשים לא רואים בבחירות צו של איש או גוף אלא מרגישים זכות ולא חובה. זה שאחוזי ההצבעה גבוהים זו הצבעת אמון". רובינשטיין אמר כי "אנחנו עכשיו בישורת האחרונה. כל היום היה הפרש של חמישה אחוז בין הבחירות האחרונות להיום. גם הפעם יש ויהיו לקחים".

מרצ, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. בן קלמר
זהבה גלאון צופה במדגמי הבחירות במטה מרצ/בן קלמר

21:30 - דני דנון במשדר וואלה! חדשות: "התוצאה ידועה – נתניהו יהיה ראש הממשלה". להערכת דנון, ניתן יהיה להקים קואליציה ללא מפלגות השמאל.

21:20 - יו"ר האופוזיציה, שאול מופז (קדימה), מסייר באזור הדרום במטרה לשכנע מצביעים. ח"כ יוחנן פלסנר, מנהל קמפיין ההסברה של מפלגת קדימה, החליט לעזוב את המטה הראשי של קדימה בפתח תקווה יחד עם אנשי הצוות הקרוב אליו כדי לצפות יחד עם משפחתו בתוצאות המדגם הראשון.

20:49 - שני בני זוג, תושבי ירושלים, עוכבו לחקירה בחשד שניסו להצביע פעמיים בבחירות.

20:40 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', פרסמה תגובה בעמוד הפייסבוק לסטטוס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכתב כי שלטון הליכוד בסכנה. "תראו את הסטטוס ההיסטרי של נתניהו. אני מאמינה במה שלא היה אפשרי לפני כמה שבועות: אפשר לעשות ממשלה בלי נתניהו", כתבה יחימוביץ'.

20:25 - עלייה נוספת באחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19: 63.7% מבעלי זכות ההצבעה הצביעו עד לשעה זו. בבחירות הקודמות עמד אחוז ההצבעה הכללי באותה השעה על 59.7%.

19:54 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא בעמוד הפייסבוק להצביע כי "שלטון הליכוד בסכנה".

19:25 - תושבת שכונת בית וגן בירושלים נעצרה בחשד שגנבה פתקי הצבעה מקלפי בעיר. על פי החשד, היא נכנסה לקלפי עם שני ילדיה וכשעזבה את המקום גילה מאבטח בשקיות שנשאה פתקי הצבעה.

מטה ש"ס, יום הבחירות, ינואר 2013. טלי מאייר
הפעילים במטה ש"ס, הערב/טלי מאייר

19:15 - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, שב והבהיר כי אסור לשדר מסיבות עיתונאים במהלך היום, לאור הערכות על מסיבת עיתונאים צפויה של ציפי לבני.

19:13 - ראשי הליכוד מקיימים שיחות מוטיבציה עם הפעילים, לנוכח העלייה המסתמנת של "יד עתיד" והאפשרות שיעקוף את מפלגת העבודה. "אנחנו מזהים שלפיד בעליה על חשבוננו והדאגה ממנו נובעת מהעובדה שהוא יכול לחבור לגוש חוסם כפי שעשה בניסיון החבירה עם השמאל במערכת הבחירות", אמר יו"ר מטה ההסברה של הליכוד, גלעד ארדן, לוואלה! חדשות.

19:01 - יו"ר "התנועה" ציפי לבני אמרה כי "ביבי בלחץ והוא יודע למה. האפשרות להחלפת השלטון אמיתית ותלויה בכל אחד ואחת מהאנשים שנמצאים בבית ועוד לא יצאו להצביע".

18:58 - ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) מודאג כי "השמאל מתקרב לגוש חוסם". בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק, כתב אקוניס כי גוש חוסם, לטענתו, "קרוב ממה שחושבים".

18:49 - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, קבע כי הורים לילדים המאושפזים בבית חולים המרוחק יותר מ-100 קילומטרים מביתם, רשאים להצביע במוסד הרפואי. ההחלטה התקבלה בעקבות פניות בנושא של כמה הורים.

18:33 - תושב ירושלים בשם תומר מזרחי פנה לוועדת הבחירות המרכזית בטענה כי אדם בעל שם זהה נרשם כמי שהצביע בטעות במקומו. הוא ביקש אישור מהוועדה להצביע בקלפי שבה רשום האדם האחר והוסיף כי שניהם מוכנים למסור תצהיר על השתלשלות האירועים. הנושא הועבר לטיפול של יועץ משפטי.

18:18 - עלייה נוספת באחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19: 55.5% מבעלי זכות ההצבעה הצביעו עד לשעה זו. מדובר בעלייה של 5.2% באחוז ההצבעה בהשוואה לאחוז ההצבעה באותה השעה בבחירות הקודמות. אחוז ההצבעה בצה"ל עומד נכון לשעה זו על 57% - נתון השווה לאחוז ההצבעה הסופי בצה"ל במערכת הבחירות הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

18:15 - ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן הגיע להצביע בקלפי בתל אביב, יחד עם אשתו יעל. בצאתו מהקלפי אמר: "אני אופטימי. אחוז ההצבעה עולה ונותן סיכוי ממשי להקמת ממשלה שפויה בראשות העבודה".

18:05 - למטה מפלגת העבודה הגיע דיווח, כי בעיר מודיעין שרפו פעילי ש"ס שלט של מפלגת העבודה, עליו תמונתה של יו"ר המפלגה ח"כ שלי יחימוביץ' והתעמתו עם הפעילים במקום. פעילה שניסתה לכבות את האש, נכוותה ולמקום הוזעקה משטרה, אשר גבתה עדות ועיכבה את הפעילים מש"ס לחקירה.

17:55 - יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בתדרוך לפעילי מטה הבחירות של המפלגה כי "יש באוויר ריח של מהפך. ההערכה שלנו היא שיש כרגע שוויון בין הגושים". לדבריה, "אנשים נוהרים לקלפיות, יש אחוזי הצבעה שלא ידענו זה עשור".

17:51 - אסיר בכלא ניצן התקשר לוועדת הבחירות המרכזית והתלונן שבפעם הראשונה מאז מאסרו הוא חויב להצביע במדי אסיר ולא בבגדים אזרחיים. האסיר התלונן כי מדובר בפגיעה בכבודו ובדמוקרטיה.

17:47 - אחוזי הצבעה גבוהים נרשמו בתל אביב, בירושלים ובמגזר הערבי לעומת אחוזי הצבעה נמוכים בבאר שבע, כך מסתמן מנתוני ועדת הבחירות המרכזית. ההערכה היא שאם אחוז ההצבעה הגבוה יישאר, מרבית המפלגות הקטנות לא יעברו את אחוז החסימה. עוד מסתמן כי אחוז ההצבעה הגבוה בצה"ל יהיה לטובתם של הבית היהודי ויש עתיד.

17:39 - מאות פעילי מפלגת ש"ס נשלחו ליישובי הפריפריה כדי לעודד הצבעה עבור המפלגה, בעקבות הלחץ במטה ש"ס משיעור ההצבעה הגבוה בבחירות. גורם במפלגה אמר כי "חמישה-שישה מנדטים פוטנציאליים הם מהפריפריה - קשה יותר להניע אותם לקלפי".

17:00 - ח"כ אילן גילאון (מרצ), המכהן כיו"ר ועדת המשנה לענייני נגישות, הגיש תלונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, בנושא היעדר נגישות בשלוש קלפיות בשדרות המסומנות כנגישות לבעלי מוגבלויות. "אנו מקבלים דיווחים על מקרים דומים ברחבי הארץ. מדובר במחדל לכל דבר".

16:50 - 63% מהאסירים והעצורים הצביעו עד כה בבתי הכלא של שב"ס. ברוב בתי הסוהר נסגרו הקלפיות לאחר שלשכל בעלי זכות הבחירה ניתנה האפשרות להצביע. במקתני המעצר יישארו הקלפיות עד השעה 20:00 כדי לאפשר לעצורים שמחוץ למעצר להצביע.

16:40 - רשות הטבע והגנים הודיעה כי כ-100 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. כ-50 אלף בני אדם ביקרו בשמורות ובגנים המוסדרים, וכ-50 אלף נוספים ביקרו בשטחים הפתוחים. בפארק ירקון ביקרו כ-8,000 בני אדם.

אזרחים בוחרים לכנסת ה-19, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אחוזי ההצבעה גבוהים נרשמו עד הצהריים/נמרוד סונדרס

16:19 - עלייה נוספת באחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19: 46.6% מבעלי זכות ההצבעה הצביעו עד לשעה זו לעומת 41.9% שהצביעו עד לאותה השעה בבחירות הקודמות. למעלה משני מיליון וחצי ישראלים הצביעו עד כה.

16:14 - גבר חרדי נעצר בבית שמש בחשד שנכנס לקלפי ברחוב רבי מאיר בעל הנס והפך שולחן במקום. הוא סירב להזדהות בפני שוטרים שהוצבו בקלפי והועבר לחקירה בתחנת בית שמש. בירושלים ובבית שמש קיימו כמה חרדים הפגנה נגד קיום הבחירות לכנסת.

16:00 - יו"ר קלפי בג'לג'וליה, תושב כפר קאסם בן 40, עוכב לחקירה בחשד לזיוף מעטפות בבחירות.

15:56 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', סיירה בליווי פעילים בנמל תל אביב. "אחוזי ההצבעה מראים שהציבור מבין שהמשחק ממש עוד לא גמור", אמרה. "ברגעים האלה חשוב שתדעו - יש לנו סיכוי וסיכוי מאוד גבוה לחולל מהפך אני רוצה שתקרינו את התחושה הזו החוצה. זה שאנחנו צודקים זה בטוח עכשיו אנחנו צריכים להיות גם מנצחים".

15:31 - עד השעה 12:00 הצביעו 29% מהחיילים ב-680 הקלפיות הצבאיות שנפרשו ברחבי הארץ, ובהם גם אנשי מילואים. אחוז זה כולל את החיילים שהחלו להצביע בקלפיות שנפתחו ביום ראשון. זאת לעומת 22.2% בבחירות הקודמות.

15:21 - עימות התפתח בקלפי בבאר שבע בין תומכי ש''ס לתומכי עם שלם בעת ביקורו של ח''כ חיים אמסלם במקום. תומכי ש''ס קראו קריאות גנאי לעבר אמסלם, בהן ''זבל'', ''בוגד'' ו''מסית נגד מרן''.

15:15 - מפלגת העבודה פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, בבקשה דחופה להוצאת צו מניעה על התערבות בלתי חוקית לכאורה של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, למען הליכוד וכנגד מפלגת העבודה.

15:10 - מזכיר הקלפי ביישוב עראבה שבצפון הארץ התלונן במשטרה על איומים מצד תושבים במקום והודיע כי הוא מבקש לעזוב את הקלפי. המשטרה בודקת את התלונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילי הליכוד ברמת גן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:01 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקרו בקלפי באשדוד, ושם פגשו פעילים ושמעו סקירה על ההצבעה במקום. לדברי נתניהו, "יש דיווחים מאזורים מסורתיים של הליכוד שאחוזי ההצבעה נמוכים מהממוצע הארצי, ולכן אני קורא למצביעי הליכוד לדורותיהם לעזוב הכל וללכת להצביע".

15:00 - ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי על האתר החרדי כיכר השבת להסיר ציטוט של הרב עובדיה יוסף ולפיו "לא יימחל בעולם הזה ובעולם הבא למי שיצביע בבחירות לאמנון יצחק", בשל חוק הבחירות.

14:45 - במהלך סיור במטה הבחירות של הליכוד ביתנו, אמר שר החינוך, גדעון סער, כי במפלגתו "בהחלט מוטרדים מכך שבריכוזים חזקים שלה השמאל יש אחוזי הצבעה יותר גבוהים". לדברי סער, "ברגע זה אנחנו פועלים להעלות את אחוזי ההצבעה לליכוד-ישראל ביתנו כדי לשקף את הדעות בעם".

14:21 - עד לשעה 14:00 הצביעו 38.3% מבעלי זכות ההצבעה. מדובר בעלייה של כ-4.5% מהנתון המקביל בבחירות הקודמות.

אזרחים בוחרים לכנסת ה-19, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
אזרחים בוחרים את הנציגים בכנסת ה-19, היום/נמרוד סונדרס

14:19 - מהמשטרה נמסר כי מתחילת מערכת הבחירות נפתחו 65 תיקים של עבירות על רקע מערכת הבחירות.

14:00 - נציגי מועצות תלמידים ונוער יעמדו היום בקלפיות מרכזיות ברחבי הארץ ויחתימו מצביעים על עצומה להורדת גיל ההצבעה לכנסת ל-17. לאחר הבחירות צפויה מועצת התלמידים והנוער הארצית לקדם שינוי חקיקה שיאפשר הצבעה מגיל זה.

13:30 - כמאה מאושפזים בבית החולים רמב"ם מימשו עד כה את זכותם הדמוקרטית והצביעו באחת משלוש הקלפיות המוצבות בבניין האשפוז הראשי, בבניין הפנימיות ובמכון האונקולוגי. בית החולים משתתף באופן בלעדי בתכנית פיילוט שבה לוקחים חלק 50 קלפיות ברחבי הארץ. בקלפי שבבית החולים נעשה שימוש במדבקות מיוחדות עם ברקוד, המכילות את כל פרטיהם האישיים של המצביעים. מטרת הפיילוט לוודא שאין הצבעות כפולות בתוך בית החולים.

13:25 - מרב מיכאלי, המוצבת במקום הרביעי ברשימת העבודה, הצביעה בקלפי בתל אביב. "רק לפני מאה שנים קיבלנו, אנחנו הנשים, זכות בחירה", אמרה. "היום חצי מיליון נשים מתלבטות, ובינתיים בזמן שלטון ביבי, אי השוויון המגדרי הולך וגדל. אנחנו חייבות וחייבים לשנות את המציאות הזאת, בואו להצביע".

יום הבחירות בוועדת הבחירות המרכזית, ינואר 2013. טלי מאייר
בוועדת הבחירות המרכזית, היום/טלי מאייר
המונים מבלים את יום הבחירות בקניון בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
גם כך אפשר לבלות את יום הבחירות: המונים בקניון בחדרה/שלומי גבאי

13:20 - במטה ש"ס בשכונת הר חוצבים בירושלים דיווחו כי כל פתקי ההצבעה הרזרביים נגנבו מהמקום. כעת מדפיסים פתקים חדשים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

13:10 - יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' סיירה בגבעת ברנר, הקיבוץ בו מספר בעלי זכות הבחירה הוא הגבוה ביותר ושמעה בסיפוק על 40 אחוזי הצבעה עד שעה זו. היא קראה לכל אנשי ההתיישבות העובדת בארץ לצאת ולהצביע למפלגת העבודה, שערכיה משותפים להם.

12:36 - תושב תל אביב הגיש תלונה בתחנת תל אביב צפון על כך שכשהגיע לקלפי להצביע גילה כי מישהו אחר כבר הצביע במקומו. המשטרה פתחה בחקירה.

12:30 - פתקי הצבעה של מפלגת ארץ חדשה הוצאו בשוגג מעשרות קלפיות ברחבי הארץ. החלטת ועדת הבחירות להוציא את פתקי "זה", של מפלגת עתיד אחד, שפרשה מהמרוץ, היא כנראה הגורם לבלבול ולהוצאת פתקי "ז" של ארץ חדשה.

12:00 - אחוז הבוחרים שהגיעו עד כה לקלפיות הוא 26.7%. זו עלייה של למעלה משלושה אחוזים לעומת הבחירות הקודמות. מדובר באחוז הגובה ביותר לשעה זו מאז 1999.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם היא יצאה לבחור. מצביעה בקלפי בתל אביב, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
יאיר לפיד בקלפי ברמת אביב, ינואר 2013. בן קלמר
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מצביע ברמת אביב/בן קלמר

11:59 - ח"כ חיים אמסלם, יו"ר מפלגת "עם שלם", טוען כי קיבל דיווחים על חבלות בקלפיות והעלמת פתקים, בעוד אנשי ש"ס מפיצים שמועות לפיהן הוא פרש מהמרוץ ומבקש להעביר תמיכתו לש"ס. "מתאים לש"ס, עבורם לגנוב ולשקר זו מצווה", אמר אמסלם. לדבריו, "זו הזדמנות היסטורית לעשות שינוי אמיתי ועמוק בחברה הישראלית".

11:26 - לוועדת הבחירות המרכזית הגיעה תלונה כי בקלפי בשכונת בית וגן בירושלים ישנה חברת ועדה שהגיעה כשהיא לבושה באופן חשוף, מה שלדברי המתלוננת ימנע מאנשים חרדים המתגוררים בשכונה להיכנס לקלפי. אחת הבוחרות הביאה לחברת הוועדה צעיף להתכסות בו והיא נענתה.

11:25 - פעיל של מפלגת יש עתיד הגיע לקלפי בחיפה וניסה על פי החשד להוריד שלטים בכוח. כתוצאה מכך נפצעה אזרחית באורח קל.

11:10 - מפלגת יש עתיד פנתה לוועדת הבחירות המרכזי בטענה כי יש ניסיון להטעות את מצביעי המפלגה באמצעות פתקים שעליהם האותיות "הפ" במקום "פה" בקלפיות ברחבי הארץ. הפנייה נעשתה לאחר קבלת דיווחים בקלפיות רבות על כך שאותיות "הפ" של מפלגת "חיים בכבוד" שלא עברה את אחוז החסימה בסקרים, הוחלפו באותיות "פה" של מפלגת "יש עתיד" ופעילים בקלפיות קראו למצביעי יש עתיד לבחור בפתק הלא נכון.

אזרחים מצביעים בקלפי, ינואר 2013. יותם רונן
אזרחית ובתה בקלפי/יותם רונן
שלי יחימוביץ' מצביעה בתל אביב, ינואר 2013. יותם רונן
נתנה את קולה. שלי יחימוביץ'/יותם רונן

11:04 - יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הצביע וקרא לאזרחים לממש את זכותם לבחור את נציגי הציבור בכנסת. "הציבור איבד את האמון ביכולתו להשפיע", אמר. ריבלין הצביע בקלפי הסמוכה לביתו בשכונת יפה נוף בירושלים.

10:48 - מפלגת עוצמה לישראל הגישה בקשה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לעצור את ההצבעה בקלפי ביד בנימין סמוך לגדרה בטענה כי פעילים של הבית היהודי הוציאו מהקלפיות את פתקי ההצבעה של עוצמה לישראל. במפלגה אומרים כי הם מקווים שמדובר ביוזמה מקומית ולא במדיניות של מפלגתו של בנט.

10:47 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ?, הצביעה בקלפי בשכונת כרם התימנים בתל אביב. "אפשר שביבי לא יהיה ראש ממשלה, אפשר שתהיה כאן מדינה אחרת", אמרה יחימוביץ' לפעילים. "זה בידיים שלנו. ביבי חלש היום במיוחד כמה מנדטים והוא לא יוכל להרכיב ממשלה ואנחנו נוכל לעשות מחר מדינה טובה יותר".

ציפי לבני בקלפי בתל אביב, ינואר 2013. דרור עינב
לבני בקלפי בתל אביב/דרור עינב
אריה דרעי בקלפי בירושלים, ינואר 2013. טלי מאייר
דרעי הצביע בירושלים/טלי מאייר

10:46 - יו"ר התנועה, ציפי לבני, הצביעה בקלפי הקרובה לביתה בתל אביב.

10:40 - ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הצביע בקלפי הקרוב לביתו בתל אביב. לאחר הצבעתו יצא הורוביץ לשוחח עם בוחרים באזור כיכר רבין ואמר כי "יש אופטימיות אבל מה שקובע זה ההצבעה בפועל. צריך לדאוג שהאנשים יצביעו".

10:30 - ח"כ יואל חסון פנה ליו"ר ועדת בחירות הארצי, השופט אליקים רובינשטיין, בבקשה דחופה להפסיק את הבחירות בקלפי בתיכון בן-צבי בנס ציונה, בה לטענתו לא הוצבו פתקי הצבעה של מפלגת התנועה, ובמקביל להעביר בהקדם פתקי הצבעה לקלפי.

10:00 - עד לשעה זו הגיעו 11.4% מבעלי זכות הבחירה אל הקלפיות. מדובר באחוז הגבוה ביותר לשעה זו בחמש מערכות הבחירות האחרונות.

יום הבוחר, אווירת בחירות, ינואר 2013. טלי מאייר
מצביעים בירושלים/טלי מאייר

10:00 - יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיע להצביע בקלפי בשכונת רמת אביב בתל אביב.

9:50 - יו"ר קדימה, שאול מופז, הגיע להצביע בקלפי בכוכב יאיר. רעייתו אורית הגיעה יחד עמו אך שכחה את תעודת הזהות שלה והלכה להביאה. "מי שרוצה לבחור בין שמאל חסר ניסיון לבין ימין שמוביל לחוסר אחריות צריך לבחור בקדימה", אמר מופז.

9:25 - במפלגת העבודה טוענים כי פעיל ליכוד בקלפי בכפר סבא שברחוב אלקלעי בעיר, איים על פעיל העבודה במספריים בשל ויכוח על תליית שלטים. איש לא נפגע.

9:23 - ראשת מרצ ח"כ גלאון הגיעה להצביע בקלפי בבית ספר הדר בפתח תקווה. עם הגעתה למקום אמרה גלאון לכתבים כי "הבטן מתהפכת אבל ההרגשה טובה. אנחנו נמצאים במצב של אופטימיות זהירה".

שמעון פרס בקלפי, ינואר 2013. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה משלשל פתק בקלפי/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר
רחובות תל אביב ביום הבחירות, ינואר 2013. דרור עינב
פעילי הבית היהודי ברחובות תל אביב/דרור עינב

9:15 - 1,381 קלפיות נפתחו בתחום המחוז הצפוני, מתוכן 786 קלפיות במגזר הערבי. בכל קלפי הוצב שוטר על מנת לשמור על הסדר. בקדיתא ניסה צעיר תושב הכפר להפריע להצבעה בקלפי, והוא הורחק מהמקום.

9:06 - ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ש\הצביע בתל אביב. "מצפה לנו יום עמוס שבו עשרות אלפי המתנדבים שלנו הפרוסים בשטח, יסייעו להעביר אלינו את קולות המתלבטים והמתלבטות", אמר. המומנטום איתנו, ואני בטוח שבסוף היום נוכל להביא לנו את שלושת המנדטים שמפרידים כיום בין הגושים בכדי לעשות מהפך. אני קורא לכולם להגיע ולהצביע בכדי שנוכל להחליף את השלטון ולעשות שיהיה כאן טוב יותר".

9:04 - קטטה פרצה בין שני מצביעים בקלפי בסכנין על רקע ויכוח ביניהם מי ייכנס ראשון להצביע. השניים לא נפגעו והמשטרה הפרידה ביניהם.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מצביע בקלפי ברעננה, ינואר 2013. רויטרס
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מצביע הבוקר ברעננה/רויטרס
המפכ"ל יוחנן דנינו וצמרת המשטרה מקיימים הערכת מצב ביום הבחירות. חטיבת דובר המשטרה
הערכת מצב של צמרת המשטרה בפתח יום הבחירות/חטיבת דובר המשטרה

9:00 - ראש הממשלה נתניהו החל לקיים שיחות טלפוניות עם ראשי ערים ושרים כדי להמריץ אותם להביא בוחרים ומתלבטים לקלפי להצביע לליכוד. בביקור בכותל קרא ראש הממשלה פרקי תהילים, טמן פתק באבני הכותל ואמר: "אני בא כל פעם לכותל כדי לגעת במה שאני מגדיר כל הזמן כסלע קיומנו. ואני נושא תפילה למען עתיד ישראל ועתיד עמנו. אני בטוח שאזרחי ישראל יעשו כל שביכולתם לתת כוח לעם ישראל במדינתו". רב הכותל, שמואל רבינוביץ', קרא את התפילה לשלום המדינה וחיילי צה"ל.

8:58 - מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, סיים להצביע בקלפי בשכונת קריית משה בירושלים. הרב, שלווה על ידי הנהגת ש"ס, בירך את כל הפעילים והמפלגה ש"יעלו מעלה מעלה", בעודו משלשל את פתק ההצבעה לתיבה.

8:48 - יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצביע ביישוב מגוריו, ההתנחלות נוקדים שבגוש עציון.

8:38 - מתמודדת מספר 9 ברשימת התנועה לכנסת, מירב כהן, שילדה הלילה בת בכורה אמרה לוואלה! חדשות: "הלידה עברה בקלות ובשלום ואני מודה לכל האנשים שדאגו לי ובעיקר לציפי שלקחה אותי אתמול לחדר הלידה והיתה מקסימה ואמהית. זה ללא ספק הרגע המרגש ביותר בחיי ואני מקווה שהיום הזה יסתיים עם עוד בשורה משמחת ואהפוך ביום אחד לאמא ולחברת כנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה והמעטפה ששלשל בקלפי/מערכת וואלה!, צילום מסך

8:37 - נשיא המדינה, שמעון פרס, הצביע בקלפי בתיכון לאומנויות בירושלים.

8:28 - אלמונים הציתו תחנת אוטובוס שהוצב בה שלט תעמולת בחירות של התנועה בפינת הרחובות בן אליעזר והאצ"ל ברמת גן. כוחות כיבוי השתלטו על הדליקה. אין נפגעים.

8:27 - עד שעה זו נפתחו כ-99 אחוז מהקלפיות. בשרון נפתחו כ-94 אחוז מהקלפיות ובגוש דן צפון כ-92. יש לציין כי ביישובים קטנים נפתחו הקלפיות מהשעה שמונה.

8:13 - יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיע לקלפי הסמוכה לביתו ברעננה על מנת להצביע. בנט לווה ברעייתו גילת ובעשרות פעילים שרקדו ושרו מסביבו. "זה בוקר עם הרבה תקווה, באנו לאחד את עם ישראל", אמר בנט. בהמשך היום הוא צפוי לסייר בקלפיות בדרום ובגוש דן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלפי בחדרה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

7:46 - אריה דרעי, ממנהיגי מפלגת ש"ס, הגיע להצביע בקלפי בבית הספר דרך חיים בבירה. "אני עם הפתק שלי מכניס עכשיו את אלי ישי לכנסת", אמר דרעי, שהגיע לקלפי יחד עם רעייתו יפה.

7:30 - מתמודדת מספר 9 ברשימת התנועה לכנסת, מירב כהן, ילדה הלילה בת בכורה.

7:30 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה הצביעו בקלפי בבית הספר ע"ש פולה בן גוריון בירושלים. "כל מי שרוצה שישראל תצליח שיצביע למפלגה הגדולה", אמר נתניהו. "לא רוצים הרבה מפלגות קטנות, אלא מפלגה אחת גדולה".

7:00 - נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ.

(עדכון ראשון: 7:00)

בהכנת הידיעה השתתפו פנחס וולף, טל שלו, מור שמעוני, יהושע בריינר, גלעד גרוסמן, שבתי בנדט, מיכל רשף, שלומי גבאי ויאיר אלטמן, דנה ויילר-פולק, קובי מנדל ואוהד גרינוולד

פתקי המפלגות המועמדות לכנסת ה-19, ינואר 2013. עומר מירון
פתקי ההצבעה של 32 המפלגות העומדות לבחירה/עומר מירון
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully