וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעת בנט-נתניהו: פני ראש הממשלה כוסו בצבע

יהושע בריינר

19.1.2013 / 19:12

פעילי הבית היהודי צבעו דמותו של נתניהו במודעות המפלגה, לאחר שוועדת הבחירות הורתה להסירן. במקביל: דרישה לפסול מועמד בבית היהודי בטענה שהביע תמיכה בהפצצת כיפת הזהב

לאחר שוועדת הבחירות המרכזית החליטה ביום חמישי לפסול את מודעת הבית היהודי שמציגה את יו"ר המפלגה נפתלי בנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מצאו פעילי המפלגה פתרון יצירתי לבעיה. כדי להסתיר את פרצופו של ראש הממשלה ולא להסיר את המודעה כולה, נצבע פרצופו של נתניהו בצבע אפור. כך נוצר מצב שדמותו של בנט מופיעה על המודעה שלצדה צלליתו של נתניהו.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

דמותו של נתניהו כוסתה בשלטי הקמפיין של הבית היהודי. דרור עינב
לאחר פסילת הקמפיין, דמותו של נתניהו נצבעה/דרור עינב

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה עתירה בהולה שהגישה רשימת הליכוד-ביתנו נגד מודעות הבית היהודי בהן נראים בנט ונתניהו עם הכיתוב: "חזקים ביחד, בוחרים בנט". יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, חייב את הבית להוריד את כל שלטי החוצות הרלבנטיים ברחבי הארץ עד יום שישי בשעה 13:00. כמו כן, חל על המפלגה איסור לפרסם מודעות מסוג זה בכלי התקשורת. בכך קיבל השופט רובינשטיין את עמדת הליכוד-ביתנו לפיה המודעות גורמות להטעיית הציבור ועלולות ליצור את הרושם המוטעה שהמפלגות חברו יחדיו ורצות יחדיו לכנסת, או שישנה הסכמה בינהן.

בהחלטתו של רובינשטיין נכתב: "למותר להכביר מילים בדבר החשיבות בהגנה על זכות הבוחר להצביע באופן מושכל וחופשי תוך שתמונה עובדתית ומדויקת לנגד עיני ככל הניתן". הוא הוסיף, כי "ייתכנו באמת אנשים שייטעו לחשוב כי יש כבר לעת הזו בין השניים הסכמה הדדים ואולי אף סיכום הדדי לישיבה יחד בממשלה וכי כל אחת מהרשימות אדישה להצבעה לרעותה".

דמותו של נתניהו כוסתה בשלטי הקמפיין של הבית היהודי. דרור עינב
רובינשטיין קיבל את הדעה כי המודעות גורמות להטעיית הציבור/דרור עינב

רשימת הליכוד-ביתנו תקפה בחריפות את הבית היהודי במסגרת העתירה הבהולה שהוגשה בערב חמישי לוועדה. נטען בה, כי "מטרת המודעות היא אחת: לגנוב את דעתם של הבוחרים מגוש הימין, להטעות אותם ולטעת בתודעתם באמצעות מניפולציה בלתי הוגנת ואסורה מסר שקרי ומטעה, לפיו ראש הממשלה אומר לבוחרים כי יש לנו מספיק קולות וניצחוננו מובטח, וכי הוא מבקש מהם להצביע לבנט".

עוד נאמר בעתירה כי כלל לא בטוח שהבית היהודי יהיה חלק מהקואליציה הבאה. "המודעה מנסה להעביר מסר מוטעה לפיו קיים הסכם קואליציוני בין נתניהו לבנט שיכלול את הבית היהודי בקואליציה שתרכיב את הממשלה הבאה, הסכם או הבנה שמעולם לא היו", טוענת מפלגת השלטון.

ממטה הבית היהודי נמסר בתגובה למחיקת פני נתניהו, כי "הליכוד ואנחנו נהיה חזקים ביחד בממשלה הבאה למען עם ישראל, אבל בינתיים עקב בקשת הליכוד, נראה שנצטרך להישאר לבד בחושך".

תלונה נגד מספר 14 של בנט

במקביל, במהלך סוף השבוע נחשפו התבטאויות חריפות של מספר 14 ברשימתו של בנט, ג'רמי גימפל, הנחשב לנציג האנגלוסקסים בבית היהודי. לפני כשנתיים, שבעת שהיה בכנסייה אוונגליסטית בארה"ב, אמר גימפל לנוכחים: "תארו לעצכם אם כיפת הזהב שבהר הבית הייתה מופצצת והיינו מניחים את אבן הפינה של בית המקדש בירושלים. אתם יכולים לתאר מה היה קורה? איש לא היה נשאר כאן, כולם היו רצים לישראל. זה יהיה מדהים!".

מפלגת "התנועה" צפויה לפנות לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדתו של גימפל. מספר 14 ברשימת הבית היהודי נחשב לאיש הסברה משפיע מאוד, ובין היתר הנחה תכנית טוק-שואו פופלרית בקרב אמריקאים אוהדי ישראל. הוא תושב ההתנחלות נווה דניאל ובראיון לוואלה! אמר בעבר כי הוא מקווה להיות ייצוג לאוכלוסיה האמריקאית בישראל.

מהבית היהודי נמסר בתגובה, כי "חבל שמפלגת התנועה עושה שימוש בדברים שנאמרו בשיעור תנ"ך כדי לנסות ולעצור את הקריסה של מפלגת לבני באמצעות שקרים. אם יש משהו הזוי, זו הקריאה של לבני לחלוקת ירושלים ולמדינה פלסטינית שתביא עלינו עוד ועוד טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully