וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הסקרים לא משקפים המציאות - נזכה ב-40 מנדטים"

רמי שני

19.1.2013 / 11:59

בניגוד לכל הסקרים, שמצביעים על ירידה בתמיכה בליכוד-ביתנו, שר החוץ המתפטר משוכנע כי הסוקרים כולם שוגים, ולא מתרשם מהביקורת הקשה שהטיח אובמה בנתניהו: "נמשיך לבנות"

צילום: שי מכלוף

שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (שבת) כי לפי המידע שיש בידיו, מפלגת הליכוד-ביתנו צפויה לזכות ב-40 מנדטים בבחירות הקרובות. בניגוד גמור לסקרים האחרונים במערכת הבחירות שהתפרסמו אתמול, וניבאו כולם ירידה בכוחה של מפלגת השלטון, משוכנע ליברמן כי הסוקרים שוגים כולם. "אנחנו מקבלים יותר מנדטים ממה שצופים הסקרים, אני לא בטוח שהסקרים משקפים את המציאות", אמר באירוע שבתרבות שהתקיים בבאר שבע, וטען כי רבים אינם משתמשים במכשיר טלפון קווי וכי הסוקרים מתבססים בעיקר על טלפונים ביתיים. עוד טען, כי הוא משוכנע שיזוכה בבית המשפט ויחזור למשרד החוץ.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

ליברמן התייחס גם לאמירתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, כפי שצוטט בידי העיתונאי ג'פרי גולדברג, לפיה "ישראל אינה יודעת מהם האינטרסים שלה", וכי נתניהו "מוביל את ארצו בנתיב שמוביל לבידוד כמעט מוחלט". "לא נפסיק לבנות בירושלים בגלל מה שנאמר", הבהיר ליברמן. לדבריו, גולדברג הוא עיתונאי שיחסו השלילי לישראל ניכר במאמריו זה שנים רבות.

"התשדיר של ש"ס ניסה להכתים את כל העולים"

תשדיר התעמולה השנוי במחלוקת של ש"ס - "כוכבית גיור" - זכה גם הוא לתגובה מצד ליברמן, שטען כי מדובר בתשדיר בלתי סביר. "אנחנו בעד יהדות ללא עסקנות, מה שראינו בתשדיר זה ניסיון להכתים את כל העולים". לדבריו, "הניסיון למקד את הבעיה בהקשר הזה ביוצאי חבר העמים, זה ניסיון להחזיר את המדינה לימי 'אנו באנו ארצה', ואין מקום לזה בישראל". ליברמן הדגיש כי הוא "עדיין חבר של דרעי", וכי אין בכך כדי לפסול שותפות קואליציונית בין המפלגות. "רק מי שיקבל את קווי היסוד שהצהרנו עליהם - שוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל ודיור בר-השגה - יהיה שותף פוליטי", אמר.

שדיר תעמולה של מפלגת ש"ס.
יצא נגד הסרטון של ש"ס, אך לא פסל שותפות קואליציונית. תשדיר הבחירות "כוכבית גיור"

מבלי להצביע על המפלגות שהיה מעדיף לראות בקואליציה, התעקש ליברמן להבהיר כי שינוי שיטת הממשל הכרחית. "הציבור צריך להבין, שכשיש 14 מפלגות - היציבות השלטונית נפגעת. אני מעדיף שיצביעו למפלגות יסודיות עם אחריות", אמר.

דבריו של ליברמן מגיעים יממה לאחר שפורסמו הסקרים האחרונים במערכת הבחירות הנוכחית, שהצביעו על ירידה בתמיכה לגוש הימין, שקיבל 63 מנדטים בלבד - כך לפי סקר "ידיעות אחרונות" ומינה צמח/דחף, וכן לפי סקר "Vארץ" של מכון "דיאלוג", בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס. החלוקה הזהה בשני הסקרים הצביעה על התמיכה הנמוכה ביותר שקיבל גוש ימין מאז החלו סקרי דעת הקהל במערכת הבחירות לכנסת ה-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully