וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולה החדש "כהן": אוהב את מפא"י, סומך על ההסתדרות

הכרזה ההיסטורית היומית: בכתב יד וממקור ראשון מציגה המפלגה את מכתבו של פועל הבניין הטיפוסי - מבחינת מפא"י. עם דירה, תעסוקה ואחריות לאומית, היא גם תמשיך לשלוט במדינה

לקראת בחירות 1955, מבקשת מפא"י להראות כמה הצליחו הממשלות בהנהגתה לקלוט את העלייה ההמונית של ראשית ימי המדינה. הטקסט מוצג כעדות ממקור ראשון, בכתב ידו של העד. שמעון כהן, פועל בניין, מתגורר בשיכון בגבעתיים ומונה את ההישגים שהוא נהנה מהם מאז עלה ארצה בשנת 1949, שש שנים בלבד לפני כתיבת הדברים. דירה משלו, ביטחון תעסוקתי, פנסיה, תנאים סוציאליים, חינוך חינם לילדים, מענק לידה לאשתו. חלומותיו הזעיר-בורגניים של הפועל שמעון כהן מתגשמים והולכים במדינה הצעירה הדואגת לעולים.

לחצו להגדלה

כרזת בחירות של מפא"י בחירות 1955 מארכיון הספרייה הלאומית. באדיבות הספרייה הלאומית, ספק 500
באדיבות הספרייה הלאומית./ספק 500, באדיבות הספרייה הלאומית

הטקסט בנוי גם ככתב הגנה בפני טענות נגד מפא"י. הכותב מציין שיש לו עוד "הרבה צרות וחובות" ברמה האישית, וגם מגלה מודעות לטענות ברמה הלאומית: “אני יודע שיש עוד אצלנו הרבה דברים לסדר, אבל אני צריך לתת לממשלה ולהסתדרות אפשרות להמשיך בעבודה שלהם". קורא בן ימינו בוודאי יתהה מנין עלה שמעון כהן והאם רק מקרה הוא ששמו אינו מאפשר לזהות את מוצאו. בכל אופן, כהן, עולה העובד כפועל בניין, “הולך להצביע בעד רשימה א'".

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

כרזות אחרונות:
לבני של 1988: ה"מרכז-שינוי" קוראת לשלום לא אדום
דיור בר השגה או בתי לוקסוס? מפא"י תכריע
הליכוד מתגאה במלחמה שהביאה שקט לצפון - לפני 30 שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully