וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: להוריד את מודעות בנט לצד נתניהו

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

18.1.2013 / 0:30

רובינשטיין קיבל את עתירת הליכוד-ביתנו כנגד כרזות הבית היהודי, בהן מוצג נתניהו עם בנט, וחייב להסירן עד אחת בצהריים. הליכוד בקמפיין נגדי: "בנט תומך בלבני ויחימוביץ'"

ועדת הבחירות המרכזית החליטה הלילה (שישי) לקבל את עתירת הליכוד-ביתנו נגד מודעות הבית היהודי שהפיצה המפלגה לאחרונה, בהן נראה היו"ר נפתלי בנט לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תחת הכיתוב "חזקים ביחד, בוחרים בנט". על פי החלטת שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, הבית היהודי תחויב להוריד את כל שלטי החוצות ברחבי הארץ עד השעה 13:00 בצהריים היום. כמו כן, חל על המפלגה איסור לפרסם מודעות מסוג זה בכלי התקשורת. בכך, קיבל השופט רובינשטיין את עמדת הליכוד-ביתנו לפיה המודעות גורמות להטעיית הציבור, והסביר כי הן עלולות ליצור את הרושם המוטעה שהמפלגות חברו יחדיו ורצות יחדיו לכנסת, או שישנה הסכמה בינהן.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יו"ר הליכוד ביתינו בנימין נתניהו בכנס פעילים באשדוד, ינואר 2013. רויטרס
"בנט מנסה להעביר מסר מוטעה לפיו קיים הסכם קואליציוני". נתניהו/רויטרס

בהחלטתו של רובינשטיין נכתב: "למותר להכביר מילים בדבר החשיבות בהגנה על זכות הבוחר להצביע באופן מושכל וחופשי תוך שתמונה עובדתית ומדויקת לנגד עיני ככל הניתן". הוא הוסיף כי "ייתכנו באמת אנשים שייטעו לחשוב כי יש כבר לעת הזו בין השניים הסכמה הדדים ואולי אף סיכום הדדי לישיבה יחד בממשלה וכי כל אחת מהרשימות אדישה להצבעה לרעותה".

הליכוד-ביתנו תקפה בחריפות את הבית היהודי במסגרת העתירה הבהולה שהוגשה בערב חמישי לוועדה. נטען בה, כי "מטרת המודעות היא אחת: לגנוב את דעתם של הבוחרים מגוש הימין, להטעות אותם ולטעת בתודעתם באמצעות מניפולציה בלתי הוגנת ואסורה מסר שקרי ומטעה, לפיו ראש הממשלה אומר לבוחרים כי יש לנו מספיק קולות וניצחוננו מובטח, וכי הוא מבקש מהם להצביע לבנט".

עוד נאמר בעתירה כי כלל לא בטוח שהבית היהודי יהיה חלק מהקואליציה הבאה. "המודעה מנסה להעביר מסר מוטעה לפיו קיים הסכם קואליציוני בין נתניהו לבנט שיכלול את הבית היהודי בקואליציה שתרכיב את הממשלה הבאה, הסכם או הבנה שמעולם לא היו", טוענת מפלגת השלטון.

ממטה הבית היהודי נמסר בתגובה לעתירה של הליכוד, כי "אנו נהיה חזקים ביחד עם ראש הממשלה לאחר הבחירות למען פתרון סוגיות חברתיות וחיזוק כוח ההרתעה של ישראל. אין כל סיבה לחשוש".

הליכוד נגד תמונת בנט ונתניהו: "גניבת דעת"

קמפיין נגדי של הליכוד

בתוך כך, יוצא הליכוד-ביתנו בקמפיין אינטרנט חדש אשר מגיב למודעות המשלבות את נתניהו ובנט, ומציג את יו"ר הבית היהודי כמי שעשוי לשתף פעולה עם שתי מנהיגות מפלגות בגוש השמאל-מרכז: שלי יחימוביץ' וציפי לבני. המודעות שמתכננת מפלגת השלטון להפיץ דומות בסגנון העיצובי בדיוק לזה של הבית היהודי, ומשלבות ציטוטים של בנט עצמו בנוגע לראשות המפלגות. על יו"ר התנועה הוא מצוטט כאומר "לבני טובה יותר מביבי" ואילו על יו"ר העבודה בנט מוצג כאומר "אשת אמת, מוכן לשבת איתה בממשלה". בתחתית המודעה נכתב כי היא "מוגשת כחומר למחשבה מטעם הליכוד- ישראל ביתנו".

מהמפלגה נמסר בנוגע לקמפיין החדש: "הצבעה לבנט מחלישה את נתניהו, בטח כאשר בנט מציב בעצמו סימני שאלה על שיקול דעתו בשעה שהוא תומך באמירותיו בשלי יחימוביץ' וציפי לבני".

ארבעה ימים לסיום - איך נראית כנסת וואלה! בסקר הפייסבוק?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירה בהצגת לבני כמחוברת לבנט מעניינת דווקא לאור הדברים החריפים בהם תקפה אמש את יו"ר הבית היהודי, כפי שנחשף בוואלה! חדשות. "אתה קיצוני, מסוכן למדינה ולא יודע מהי דמוקרטיה", הטיחה יו"ר התנועה בבנט בעת שנפגשו באולפנים שברמת החי"ל, לקראת עימות ראשי המפלגות בתוכנית הטלוויזיה של נסים משעל בערוץ 2. מה שהתחיל בתור שיחה אקראית בין בנט, שניצב חזק בסקרים, למול לבני, שלכאורה סובלת מירידה בתמיכה, הפך לעימות מילולי, כאשר האחרונה אמרה לו, "אני לא מאחלת לך הצלחה. אתם קיצוניים, אתם סכנה למדינה". בנט, שנותר אדיש למתקפה מצדה, אמר: "הציבור יכריע, זו דמוקרטיה". חרף התשובות המדודות שלו, לבני המשיכה להלום: "אתם בכלל יודעים מה זה דמוקרטיה?".

במקביל, אמש נודע כי השחקן ספי ריבלין מביע תמיכה במפלגת השלטון לבחירות הקרובות. מי שהיה בעבר כוכב תשדירי הליכוד, פונה למצביעים בתשדיר ללא קול - בשל מחלתו - וקורא: "חזרו הביתה. הצביעו לאדם היחיד שבאמת יכול לשמור על ישראל, בנימין נתניהו. הצביעו איתי לליכוד-ביתנו". ריבלין מצטרף למספר ידוענים שהביעו לאחרונה את תמיכתם בליכוד-ביתנו, בהם כדורגלן העבר חיים רביבו, הזמר אייל גולן והקומיקאי שלום אסייג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully