וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז לעתיד? בנט ולפיד קראו לממשלת אחדות חברתית

פנחס וולף

17.1.2013 / 23:57

בכנס עיתון "מעריב" באילת, הביעו שני הפוליטיקאים תרעומת על הגרעון וקראו לשילוב כוחות. בנט: "על 80% מהדברים אנחנו מסכימים". לבני: "ממשלת חירום שמקדמת הסדר מדיני"

רמזים להרכב הממשלה הבאה? גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וגם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קראו הערב (חמישי) להקים ממשלת אחדות חברתית, על רקע הגירעון העצום בתקציב המדינה. בכנס "מעורבים" של עיתון "מעריב" שנערך באילת אמר בנט כי "צריך להקים ממשלת חירום חברתית עם יאיר לפיד וישראל כץ, שמדברים לעניין. על 70%-80% מהדברים אנחנו מסכימים. צריך לשבת סביב שולחן ולומר: בואו נפתור יחד את בעיות היסוד של חנק הכלכלה". לפיד, שגם השתתף בכנס, תקף את משנתה הכלכלית של שלי יחימוביץ' וקרא גם הוא לשלב כוחות בממשלה הבאה. "אם אפשר לעשות ממשלת אחדות כלכלית חברתית ולמנוע ממשלה של ימין קיצוני חרדי, צריך לעשות זאת, כי הכל בסוף יהיה על חשבון מעמד הביניים".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

נפתלי בנט בכנס "מעורבים" של מעריב. אילת, ינואר 2013. אריק סולטן ואדי ישראלי, ספק 500
"צריך לשבת סביב שולחן ולומר: בואו נפתור יחד את בעיות היסוד של חנק הכלכלה". בנט/ספק 500, אריק סולטן ואדי ישראלי

גם יו"ר התנועה, ציפי לבני, הביעה תמיכה ברעיון, אולם עם עיקרון שונה המתמקד במשא ומתן מדיני. "הייתי רוצה לראות ממשלת חירום לאומית אמיתית שמקדמת גם הסדר מדיני וגם שוויון בנטל", היא אמרה, אולם ציינה כי "לא אהיה בממשלה של לבני, בנט, חרדים. לפיד יהיה בכל ממשלה. יאיר לפיד הוא שותף נוח, הכי נוח שיש. הוא רק לא רוצה שר בלי תיק". היא תקפה גם את "הקיצונים שרוצים למנוע שלום". לדבריה, "מצד אחד, עומד ימין חזק. כמו שבנט עשה אקזיט הוא צריך לספר לאנשים צעירים מי נמצא אחריו ברשימה. 40 מונו בידי רבנים קיצוניים, רבני טרנספר, והחיילים המקסימים שחושבים להצביע בנט כי זה 'קול' לא כל כך מבינים שכשהם שירתו בחברון זה אלה שצעקו להם 'נאצים' ולא חיבקו אותם. מצד שני, מפלגת העבודה שהיו"ר החדשה שלה החליטה שהיא לא רוצה לדבר על שלום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יאיר לפיד הוא שותף הכי נוח שיש. הוא רק לא רוצה להיות שר בלי תיק". לבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט ביקר את המדיניות הכלכלית הנוכחית של ממשלת נתניהו כמו גם את מדיניותה של יו"ר העבודה יחימוביץ'. לדבריו, "בשיח הכלכלי, אנחנו נעים בין הסוציאליזם של שלי לקפיטליזם של נתניהו כשמה שעוצר את המדינה מלשגשג זה כוחות נסתרים חזקים מאוד שהציבור לא מבין את עוצמתם. אני מתייחס למקורבים – טייקונים, ועדי עובדים". הוא הוסיף כי "הטייקונים לא מייצרים אף מקום עבודה אלא רק קונים חברות, מעלים מחירים ושוחטים את הציבור, והכל בגלל הקשר שלהם לשלטון".

השר ישראל כץ השתתף גם הוא בכנס והביע התנגדות לעמדתו של בנט בנוגע לקיצוץ בתקציב הביטחון. "כשהוא ישב מול הקבינט ויראה את הנתונים, הוא יראה שאין אפשרות לקיצוץ בתקציב הביטחון. מדינה בסדר גודל שלנו שצריכה להחזיק תקציב ביטחוני זו מדינה שצריכה כלכלה חזקה מאוד. היא לא יכולה להמר ולהביא להחלטות שיביאו לפשיטת רגל".

שר התשתיות, אריאל אטיאס, ציין באירוע כי "ההחלטה על התקציב הדו-שנתי הייתה כישלון. זאת הייתה החלטה לא נכונה. אולי רק בשנה הראשונה היה צריך להעביר תקציב דו-שנתי". הוא הוסיף כי "הפערים החברתיים נתונים בידי ראש הממשלה ושר האוצר והם צריכים בלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully