וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף בדק: איזו עיר הכי מוכנה לשעת חירום?

15.1.2013 / 20:58

המועצה לישראל יפה ופיקוד העורף בחנו את מצבם של מאות מקלטים בכ-150 רשויות, את אמצעי הכיבוי, התקשורת והתגובה בחירום. דיכטר: "'עמוד ענן' – תמרור אזהרה לרשויות"

תל אביב, אשקלון, יבנה וערד הן הערים המוכנות ביותר לשעת חירום – כך עולה ממדגם שערכה המועצה לישראל יפה בשיתוף ובהנחיה של פיקוד העורף ושל המשרד להגנת העורף. המועצות והיישובים בעלי המוכנות הגבוהה ביותר הם שלומי, שאר ישוב ועמק המעיינות שבצפון, ואילו אבו גוש היא המועצה המקומית המוכנה ביותר במגזר הלא-יהודי. זו השנה השלישית שבה נערך הסקר הבוחן בין השאר את המקלטים הציבוריים, ומטרתו לקבל תמונת מצב ולקדם שיפורים בתחום. הערב (שלישי) הוכרזו היישובים הזוכים בטקס בתל אביב בנוכחות השר להגנת העורף אבי דיכטר ומפקד פיקוד העורף אלוף אייל אייזנברג.

ילדים במקלט בנתיבות. דרור עינב
"מה שעובד בשגרה, יעבוד גם בחירום". ישנים במקלט בנתיבות ב"עמוד ענן"/דרור עינב

"המערכה האחרונה היא תמרור אזהרה לכל רשות מקומית בישראל", אמר דיכטר בטקס, שבו זכו 15 רשויות בתעודות הצטיינות. "מה שעובד בשגרה, יעבוד גם בחירום. מקלט מוכן בשגרה הוא מקלט מוגן בחירום. השקעת המיליארדים בעורף מוכיחה עצמה".

"אם המקלט הוא הבטון, הרשויות הן הפלדה", הוסיף השר דיכטר. "הרשות המקומית היא לבנת היסוד בהגנה על העורף". לדברי דיכטר, המיליארדים שהושקעו בהגנה על העורף התגלו בשמונת ימי מבצע 'עמוד ענן' כהשקעה משתלמת. "כולנו הרגשנו זאת – המיגונים, ההתרעה, כיפת ברזל ומשמעת האזרחים אפשרו לקיים מערכת קבלת החלטות שקולה ועניינית", אמר.

במסגרת המדגם נבחנו כ-150 רשויות מקומיות, מתוכן 33 מהמגזר הלא-יהודי. כ-350 מתנדבי המועצה לישראל יפה בדקו את מצבם של כ-400 המקלטים שבתחומן, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. בין הקריטריונים שנבדקו: הימצאות ותקינות אמצעי כיבוי ותקשורת, מערכות שירותי העזר הנדרשות בחירום, נהלי תחזוקה שוטפת, נהלי תגובה בחירום, תיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף ועוד. במועצה לישראל יפה אמרו היום כי מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון הוכיח שמעגל הרשויות בישראל המצויות תחת איום הטילים התרחב.

"מבצע עמוד ענן הוכיח, כי רשויות שהצטיינו בתחרות הפגינו מוכנות אופרטיבית גבוהה גם במהלך המבצע והצליחו לנהל היטב את מערך החירום, במסגרת התוכנית מיגון רשותית", אמר סמנכ"ל המועצה לישראל יפה, ויצמן משיח. לדבריו, "אחת המטרות של התחרות היא לקדם את המוכנות של המקלטים הציבוריים, שצפויים לספק מחסה בעיקר לעוברי אורח ולאוכלוסיות מוחלשות, שאין להם יכולת כלכלית לקנות בית עם ממ"ד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully