וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': להקים ממשלת חירום כלכלית-חברתית בראשותי

טל שלו

15.1.2013 / 18:04

יו"ר מפלגת העבודה שוב הלמה בנתניהו על רקע נתוני הגירעון וקראה לנציגי המפלגות השונות לחבור לממשלה בראשותה. לדבריה, "מי שקלקל לא יכול להמשיך ולהיות ראש ממשלה"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' קראה היום (שלישי) להקים "ממשלת חירום כלכלית-חברתית" בראשותה. במסיבת עיתונאים שכינסה בתל-אביב בעקבות נתוני הגירעון, אמרה יחימוביץ': "נשארנו המפלגה היחידה שמנהלת מאבק להחלפת השלטון. השאר מנהלות בלי בושה מו"מ עם נתניהו. אסור שנתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה. אנחנו יכולים להחליף אותו ולהקים ממשלת חירום כלכלית-חברתית בראשנו ובהנהגתנו".

יו"ר מפלגת העבודה גם קראה לנציגי המפלגות האחרות לחבור אליה. לדבריה, "אם הם לא רוצים בהמשך שלטון נתניהו, אלא להחליף את נתניהו - צריך להפסיק ולהכתיר אותו לראש ממשלה. הנהג הזה שנוהג באוטובוס עשה תאונה קשה. אי אפשר להיות טרמפיסטים לצדו. אין להם דרישות. הם זוחלים לממשלתו. כך לא מתקנים חברה, מדינה וכלכלה. אני קוראת להם לחבור אליי במאמציי ולהחליף את נתניהו".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה בנושא הכלכלי מדיני, ינואר 2013. בן קלמר
"הנהג הזה שנוהג באוטובוס עשה תאונה קשה. אי אפשר להיות טרמפיסטים לצדו". יחימוביץ'/בן קלמר

יחימוביץ' האשימה כי נתוני הגירעון מעידים "על אובדן דרך מוחלט ועל אובדן שליטה". לדבריה, "הכשל המרכזי והקשה ביותר של בנימין נתניהו הוא הפגיעה המתמשכת במחולל הצמיחה החשוב ביותר במשק - זה מעמד הביניים שנמעך". יו"ר מפלגת העבודה הפנתה את האש לעברו של נתניהו, בטענה שהוא מקור הבעיה. "הוא הלם בחברה הישראלית ואמרו שהוא גאון במאקרו כלכלה", היא הצהירה. "הנה, אנחנו רואים שהוא לא גאון במאקרו כלכלה. מי שקלקל לא יכול להמשיך ולהיות ראש ממשלה בישראל. אנחנו גם יודעים מה הוא מתכנן - לא תרופה, אלא עוד מאותה מחלה: העלאת מסים ומע"מ. אני יודעת את זה בוודאות גמורה".

במסיבת העיתונאים דיבר החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר ירון זליכה, שכבר לפני מספר שבועות הודיע על תמיכתו ביחימוביץ?. "החלטתי לעלות מדרגה במעורבות הציבורית שלי, מכיוון שאני חש דאגה עמוקה נוכח המתרחש בחברה הישראלית ונוכח הקריסה הגוברת והולכת", הוא אמר. "אי אפשר לסבול עוד ארבע שנים של מדיניות חסרת אחריות וחסרת הבנה. יש כאן הקרבת האופק הכלכלי של ישראל. אני מרגיש מאוד נוח לתקוף את המדיניות הכלכלית, כיוון שאין אחד שהזהיר יותר ממני את נתניהו שהמדיניות שלו תמוטט את מעמד הביניים ואת המשק הישראלי".

לדברי זליכה, זו "מדיניות כלכלית מטורפת, חסרת תוחלת וחסרת כל הבנה. לא משנה אם מתוך אטימות או בורות". הוא הזהיר כי "כאשר נתניהו נכנס לתפקידו הוא ישב על קופה אדירה שאני וחבריי מילאנו אותה. אנחנו בגירעונות. הנזק הוא יחסית מצומצם לעומת מה שייגרם, כיוון שעכשיו אין קופה לבזבז. המדיניות הזו תחולל טרגדיה".

"מאה אחוז חריגה בגירעון"

באירוע השתתפו גם חבר הכנסת אבישי ברוורמן והמועמד ברשימת העבודה אראל מרגלית, שהתייחס למגזר העסקים הקטנים וההייטק. לדברי מרגלית, "אני יזם ואיש עסקים ואצלנו בודקים את הדברים לפי יכולת ביצוע. נתניהו הגדיר את עצמו כאיש כלכלי, וכשפקידי בנק ישראל הודיעו שהתחזיות שלו לא סבירות הוא סירב להאמין. יש פה מאה אחוז חריגה בגירעון. ואיפה קיצצו? דווקא העסקים הקטנים - שם המגזר הזה מרגיש לגמרי לבד. אני מגיע מוועידת היי טק למגזר חרדי, ושם נמצאת עבורנו הזדמנות גדולה. יש הזדמנויות כלכליות בכל רחבי הארץ, והממשלה מתכחשת להן".


לקריאה נוספת:
נתניהו על הגירעון: היה צפוי, לא ישפיע על האזרחים
יחימוביץ': כל משפחה תשלם 18 אלף שקל בגלל הגירעון

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully