וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד מתגאה במלחמה שהביאה שקט לצפון - לפני 30 שנה

לקראת בחירות 1984 גייסה מפלגת השלטון את מוריס הקטן מקרית שמונה כנגד אנשי שלום עכשיו, יוסי שריד והמערך. המטרה: להצדיק את הנוכחות בשטח לבנון. פינת הכרזה ההיסטורית

מערכת הבחירות של שנת 1984 הייתה סוערת במיוחד. הקיטוב בין הליכוד והמערך החריף, והלשון ששימשה במאבק בין הצדדים הייתה בוטה וישירה. אחד הנושאים העיקריים שעמד על הפרק היה מלחמת לבנון, שהחלה כמבצע "שלום הגליל" בשנת 1982, ושנתיים לאחר מכן לא נראה ממנה מוצא. הכרזה שלפנינו פורסמה מטעם מטה הדור הצעיר בליכוד, כלומר לא על ידי הליכוד, כמפלגת השלטון הממלכתית דאז.

לחצו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות הספרייה הלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיוון שהכרזה מגיעה מבית היוצר של "צעירי הליכוד", מתאפשר למפלגה לנסח דברים בבוטות לא ממלכתית ולהטיח האשמות קשות יותר ממה שהיה מקובל לשמוע מפי שרים וחברי כנסת בעת ההיא. ואכן, המודעה מתרכזת כולה בטענה העיקרית של הליכוד: הפלישה הישראלית ללבנון הביאה שקט לישובי הצפון.

כאן מוזכר דמות דמיונית וסמלית, מוריס הקטן מקרית שמונה (עם רמיזה עדתית ברורה), ילד בן שמונה שסוף-סוף מתחיל לשכוח את שריקות הקטיושות וקולות נפילתם של הפגזים הנורים מלבנון. בתוך כך, מזהה הטקסט את "הרעים" בסיפור: אנשי תנועת "שלום עכשיו", “המערך" וגם יוסי שריד, איש "המערך" שעבר לגור בקריית שמונה המופצצת.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות נוספות:
קול השלום: אייבי נתן מחפש את דרכו לכנסת השישית
בחירות 1977: כך לגלג המערך על מנחם בגין
בחירות 1961: כיבוש החלל הסובייטי יביא שלום לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully