וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופשת בהרים ומתנגדת לנישואים אזרחיים: השאלון

רונית תירוש, מספר 4 ברשימת קדימה, תפעל לניכוי הריבית על המשכנתה שנוטלים זוגות צעירים. חוץ מזה, היא נגד לגליזציה של סמים ובעד תרומת איברים. השאלון הזהה למועמד

רונית תירוש היא חברת כנסת מטעם קדימה ומשובצת במקום הרביעי ברשימת המפלגה לכנסת ה-19. היא מכהנת כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה וחברה בין השאר בוועדת הכספים ובוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. נוסף על כך, היא יו"ר השדולות הפרלמנטריות לקידום החינוך ולקידום הספורט בישראל.

תירוש היא אשת חינוך ולפני היבחרה לכנסת כיהנה כמנהלת הכללית של משרד החינוך, התרבות והספורט. קודם לכן היא הייתה מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל-אביב, מנהלת תיכון עירוני ט' בעיר ומורה לערבית. תירוש היא בעלת תואר ראשון בערבית ובפילוסופיה ותואר שני במנהל החינוך וארגונו מאוניברסיטת תל-אביב. היא אף החלה לימודי דוקטורט, שהוקפאו. תירוש נשואה, אם לשלושה ילדים ומתגוררת ברמת גן.

לקראת הבחירות בעוד תשעה ימים, השיבה תירוש על השאלון הזהה למועמד/ת של וואלה! בחירות.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

אני נכנסת לסופרמרקט פעמיים-שלוש בשבוע ורוכשת את כל מצרכי היסוד, כולל פירות וירקות וחומרי ניקוי.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

אני נגד נישואים אזרחיים. אני אדם מסורתי וחושבת שהשורשיות והמסורת הן אלה שמחזיקות את העם היהודי. בעולם האינטרנט חסר הגבולות אנחנו מאבדים את הזהות והייחודיות שלנו. יש סכנה של התבוללות. אנחנו מאבדים הרבה מהעם שלנו, ונישואים אזרחיים הם נדבך נוסף, שמחזיק אותנו מובחנים ומובדלים.

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

ברשותי כרטיס אדי כבר כמה שנים. אני חושבת שזו מצווה.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי מציעה לו לקרוא ספרים המראים את התוצאות ההרסניות של הפונדמנטליזם, כדי לפקוח את עיניו לכך שקיצוניות לא משתלמת לעולם. הייתי אומרת לו בצחוק: ג'ננת, קח את אחד הספרים, קרא – ונדבר אחרי.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

"תוכנית פעילות ברשתות דרקנט". התעסקתי הרבה במתקפות סייבר על רשתות אינטרנטיות שמהוות מוקד פעילות לפשעים, כמו פדופיליה. לקראת כתיבת חוברת סיכום של פעילותי בכנסת, רציתי לבדוק אם יש התקדמות בחקיקה בעניין ברחבי העולם. עוד חיפוש שביצעתי הוא של מתכון לכרובית ממולאת בבשר.

6) מני שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

אמשיך להילחם על הצעת חוק הקובעת הוצאה למטפלת לילדים כהוצאה המוכרת ממס וכן לניכוי ריבית על המשכנתה לזוגות צעירים, פיקוח על מוצרי יסוד, חישוב מס נפרד לבני זוג במס הכנסה, פטור מתשלום על הממתין בעומס תנועה בכביש אגרה והקמת קרן לבטיחות בדרכים ולמניעת תאונות דרכים מהכנסות הציבור על עבירות תנועה.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

מדי שנה בקיץ אני נוסעת לחופשת אופניים בהרים, בדרך כלל באירופה.

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

אני נגד לגיליזציה של סמים ולא מאמינה בסמים קלים ככלל. מי שזקוק לסמים מטעמים רפואיים – ממילא מקבל זאת, אך זה נעשה תחת בקרה ופיקוח של רופא.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

לבעלי ולי יש בית בבעלותנו שנבנה לפני 30 שנה.

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

אני תומכת בעיקרון של יוזמת השלום הערבית של נרמול היחסים עם ישראל תמורת נסיגה משטחים, אבל הנסיגה צריכה להיות עם תיקוני גבול תוך שמירה על שלושת גושי ההתיישבות: אריאל, מעלה אדומים וגוש עציון. מצא חן בעיניי שיש התלכדות של כמה מדינות ערב שמוכנות לנרמל את היחסים עם ישראל, אבל הייתי מכפיפה את היוזמה לתכנית של שאול מופז.

לשאלונים קודמים:
המועמדת שתיאבק למען אבות גרושים: השאלון עם יוליה שמאלוב-ברקוביץ'
לחפש ש"ס בגוגל, למצוא פתרונות בהלכה: השאלון עם חים אמסלם
המועמדת שתדבר עם מנהיג אירן בשפתו: השאלון עם עליזה לביא
מפצח גרעינים ושונא תככים: השאלון עם אורי אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully