וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 יום לבחירות: לבני מאבדת גובה בסקרים

סקרים שפורסמו הבוקר בעיתונים מראים כי שבוע לניסיון האיחוד במרכז-שמאל, התנועה איבדה בין 2 ל-3 מנדטים. היחלשות הליכוד נבלמה, מרצ עולה וקדימה עוברת את אחוז החסימה

הניסיון ליצור אחדות במרכז-שמאל עלתה לה במנדטים? פחות משבועיים לפני הבחירות, סקרים שפורסמו היום (שישי) ב"ידיעות אחרונות" ו"מעריב" מראים כי התנועה בראשות ציפי לבני מאבדת מנדטים בקצב מהיר. לפי סקר שערך מכון דחף בראשות ד"ר מינה צמח עבור "ידיעות אחרונות", אילו היו הבחירות מתקיימות היום, הייתה זוכה התנועה בשמונה מנדטים - שלושה פחות מהסקר הקודם של המכון, שנערך לפני שבועיים. לפי סקר של מכון "מאגר מוחות" עבור "מעריב", לבני צנחה תוך שבוע מתשעה מנדטים לשבעה בלבד.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

מי בין העולות? בשני הסקרים, ניכר כי דווקא מרצ היא המרוויחה היחידה שעולה בהם. ב"ידיעות אחרונות" עולה מפלגת השמאל מארבעה מנדטים לפני שבועיים לשישה היום, וב"מעריב" היא עולה מארבעה מנדטים לחמישה היום. ומה באשר למפלגת השלטון? אחרי שבועות רצופים של אובדן גובה בסקרים, הליכוד-ביתנו זוכה ב"ידיעות אחרונות" למספר דומה לפני שבועיים - 33 מנדטים. ב"מעריב", לעומת זאת, עולה הרשימה מ-36 מנדטים ל-38 היום. העבודה מאבדת שני מנדטים בסקר זה, ויורדת מ-18 ל-16, בעוד שבסקר של "דחף" היא דווקא עולה, מ-17 ל-18.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

התוצאות המלאות: לפי סקר "ידיעות אחרונות" ומינה צמח/"דחף", הליכוד-ביתנו מקבלת 33 מנדטים, העבודה עם 18, הבית היהודי עם 14, ש"ס עם 10, יש עתיד עם 11, התנועה עם 8, מרצ עם 6, יהדות התורה עם 5, קדימה עם 2, עוצמה לישראל עם 2, בל"ד עם 3, רע"מ-תע"ל עם 4, חד"ש עם 4 מנדטים ועם שלם אינה עוברת את אחוז החסימה. לפי הסקר, שכלל 1,000 נשאלים, גוש הימין-חרדים מקבל 64 מנדטים כמו בסקר לפני שבועיים, גוש המרכז שמאל עם 45 מנדטים לעומת 43 בסקר הקודם ו-11 מנדטים למפלגות הערביות כמו בסקר לפני שבועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי סקר "מאגר מוחות" ב"מעריב", הליכוד-ביתנו עולה ל-38 מנדטים, העבודה עם 16, הבית היהודי עם 13, ש"ס עם 12, יש עתיד עם 8, התנועה עם 7, מרצ עם 5, יהדות התורה עם 6, קדימה עם 3, בל"ד עם 3, רע"מ-תע"ל עם 3, חד"ש עם 4, עוצמה לישראל ועם שלם מקבלות מנדט אחד ואינן עוברות את אחוז החסימה.

לפי הנתונים, גוש הימין-חרדים מקבל 71 מנדטים לעומת 67 בסקר הקודם בשבוע שעבר, גוש מרכז-שמאל עם 39 מנדטים לעומת 42 מנדטים בשבוע שעבר ו-10 מנדטים למפלגות הערביות לעומת 11 בסקר הקודם. עוד עולה מהסקר, שעליו השיבו 506 אנשים, כי 67% יודעים כבר למי יצביעו בבחירות, 25% עדיין אינם יודעים ו-8% סירבו לענות או לא מתכוונים להצביע.

כנס ראשי רשויות של  מפלגת קדימה לקראת בחירות 2013 בהשתתפות שאול מופז, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
מופז יכול להיות מרוצה?/נמרוד סונדרס

לפי סקר "ישראל היום" והגל החדש, הליכוד-ביתנו מקבלת 35 מנדטים, העבודה עם 17, הבית היהודי עם 14, ש"ס עם 11, יש עתיד עם 11, התנועה עם 9, מרצ עם 4, יהדות התורה עם 6, קדימה עם 2, בל"ד עם 4, רע"מ-תע"ל עם 3, חד"ש עם 4, ועוצמה לישראל ועם שלם אינן עוברות את אחוז החסימה. מהסקר, שנערך בקרב 740 נשאלים, עולה כי גוש הימין-חרדים מקבל 66 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 43 מנדטים והמפלגות הערביות עם 11 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully