וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה סתיו שפיר נטשה בזעם פאנל פוליטי?

טל שלו ופנחס וולף

9.1.2013 / 23:29

המתמודדת מטעם העבודה ומשתתפים אחרים עזבו אירוע במכללת נתניה, לאחר שח"כ אקוניס קרא לנציגים הציוניים לא להמשיך להקשיב לנציגת בל"ד. שפיר: ניסו לעשות לי חינוך מחדש

עוד פאנל פוליטי גורר מהומה: מספר משתתפים בפאנל שנערך אתמול (רביעי) במכללת נתניה נטשו את המקום, לאחר שחברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) ואריה אלדד (עוצמה לישראל) מתחו ביקורת חריפה על דברי נציגת בל"ד שהשתתפה בפאנל, יעל לרר. בין הנוטשים היו סתיו שפיר (מפלגת העבודה), יואל חסון (התנועה), עופר שלח (יש עתיד) ומוסי רז (מרצ), שטוענים כי אקוניס ואלדד ביקשו להפסיק את הופעת לרר.

"פעם ראשונה שעזבתי פאנל באמצע", כתבה הערב שפיר בדף הפייסבוק שלה, "ודווקא בנתניה - עיר הולדתי והמקום שבו למדתי להגות לראשונה את המילה 'דמוקרטיה'. היום ניסו לעשות לי שם חינוך מחדש". שפיר תיארה בסטטוס את השתלשלות העניינים מנקודת מבטה: נציגת בל"ד, יעל לרר, עלתה בתורה לדבר, ונשאלה מהקהל לגבי משט המרמרה במאי 2010. משענתה "אני גאה על שהיינו שם", הקהל קם על רגליו במחאה ומשתתפים אחרים בפאנל - ובראשם חברי הכנסת אקוניס ואלדד הצטרפו בביקורת חריפה על הדברים וביקשו, לטענת שפיר, להפסיק את הופעת לרר.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

סתיו שפיר בהשקת קמפיין מפלגת העבודה, ינואר 2013. יותם רונן
"כבר יותר מדי שנים שאקוניס וחבריו מחנכים את ילדינו". שפיר/יותם רונן

לטענת שפיר, מיד לאחר דבריה של לרר, אקוניס קרא לכל נציגי המפלגות הציוניות לרדת מיד מהבמה "ולא להקשיב לתועבה הזו!". בקהל פרצה מהומה - וסירבו להמשיך ללרר לדבר; בעוד אקוניס, רונית תירוש ואלדד דרשו להפסיק את דברי לרר, רק שפיר, עופר שלח (יש עתיד) ומוסי רז (מרצ) נשארו לשבת על הבמה, עד שהחליטו לעזוב את הפאנל, יחד עם חבר הכנסת יואל חסון (קדימה).

"וכשקולו השונא, הגזען, מתערבב במחיאות הכפיים האלה", כתבה שפיר בפייסבוק בעקבות דברים שאמר ח"כ אלדד, "אני מאבדת את כושר האיפוק שלי, נעמדת וקוטעת אותו. עומדות כאן מפלגות קיצוניות וגזעניות שמאיימות להרוס את הקיום שלנו כמדינה דמוקרטית. אפשר לא להסכים גם איתן. אני לא מסכימה איתן, אבל אשב פה ואשמע בדיוק כפי שאקשיב לנציגת בל"ד, כי יותר מכל אני אוהבת את הדמוקרטיה שלנו. אם לא נקשיב גם לדעות שקשה לנו לשמוע, לאף אחד מאיתנו אין כאן מקום".

שפיר מתחה ביקורת חריפה על האירוע. "כבר יותר מדי שנים שאקוניס וחבריו מחנכים את ילדינו", היא כתבה. "הם מגדירים מחדש את הציונות, את הדמוקרטיה, את התקווה (לא ההמנון, התחושה) - וחוטפים אותן מהציבור השפוי, שמתחיל לבלבל ציונות עם גזענות, דמוקרטיה עם ריסון התקשורת וחופש הביטוי, מנהיגות ראויה - עם ביטול כוחם של בתי המשפט, של מערכת הצדק והחוק". לדבריה, "להרבה אנשים מערכת הבחירות הזו נראית מנומנמת. אבל סכנה גדולה מרחפת מעליה. אם אתם רוצים שאקוניס ימשיך לחנך את הילדים שלנו, תישארו בבית, קראו ספר טוב ותדברו על שלג. ואם אתם מודאגים, כמוני - אני מצפה לראות אתכם איתנו, ברחובות, בבתי הספר, במטות המפלגות. חברים, בעוד שבועיים נבחר לא רק במפלגה - אלא בחופש שלנו, בדמוקרטיה, בשפיות".

אקוניס: "שקרים, בדיות ועיוות המציאות"

חבר הכנסת אקוניס אמר בתגובה לדברים: "כתמיד, דברי סתיו שפיר רצופים שקרים, בדיות, חוסר דיוקים ועיוות המציאות. היא איננה ראויה לתגובה. לעצם העניין, כל עוד גברת לרר הציגה את עמדות בל"ד, הפאנל התנהל כסדרו. כאשר הביעה תמיכה במעשיה של חנין זועבי על המרמרה, חשבתי שנכון היה לבקש לחזור מדבריה - ואם לא תעשה כן לא להיות על הבמה בזמן שהיא תומכת במעשים של טרור ואלימות נגד חיילי צה"ל. מצער שנציגי מפלגת העבודה, התנועה ויש עתיד לא גינו אותה על כך וקיבלו בשוויון נפש את דבריה המקוממים".

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
הבחירות יוצאות לדרך: הדיפלומטים מתחילים להצביע
לפיד מתחייב: "בלי שוויון בנטל - לא נשב בממשלה"
ניצבת בתשדיר הגיור: "ש"ס ניצלה אותי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully