וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתחייב: "בלי שוויון בנטל - לא נשב בממשלה"

פנחס וולף

9.1.2013 / 19:00

לדברי יו"ר "יש עתיד", מפלגתו לא תתפשר על גיוס חרדים לשירות צבאי או אזרחי. "לא ימרחו אותנו. לא תהיה עוד ועדה, לא ימכרו לנו שנדון על זה לאחר הכניסה לממשלה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד התחייב הערב (רביעי), כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה שלא תביא לשוויון בנטל. במסיבת עיתונאים בתל-אביב אמר לפיד: "לנתניהו הייתה הזדמנות היסטורית לגייס את החרדים ולהוציא אותם לשוק העבודה ולהטביע חותם אמיתי על החברה הישראלית, וברגע האחרון הוא נבהל וברח. אז אנחנו יודעים שהוא מעדיף לא לעשות כלום, כך שצריך להכריח אותו. זה התפקיד של "יש עתיד". לא ימרחו אותנו. לא תהיה עוד ועדה, לא יהיה ניסוח עמום בקוי היסוד, לא ימכרו לנו שנדון על זה לאחר הכניסה לממשלה. לא נקבל עוד מריחה נוסח ועדת פלסנר שתציל אותם מהצורך להתמודד עם הנושא".

לפיד הוסיף: "אני רוצה להזהיר את הבוחרים מפני פתרונות הונאה נוסח נפתלי בנט, שאומר לציבור החילוני בקול רם 'שוויון בנטל' ואז רץ ולוחש באוזנם של הרבנים החרדים שלא ידאגו, הוא מתכוון רק לכאלה שאינם לומדי תורה". במענה לשאלת וואלה! חדשות האם לא תהיה פשרה על תכנית "יש עתיד", השיב לפיד: "בוודאי שלא תהיה פשרה על התכנית".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלא ימכרו לנו שזה מסובך". לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפיד קרא ליו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' "להפסיק להשתמט מן הנושא ולהפסיק להגיד שאינו חשוב". הוא תהה "האם יש דבר חשוב יותר מהשוויון בפני החוק ומהשאלה איך תיראה החברה הישראלית? "

יו"ר "יש עתיד" הוסיף: "שלא ימכרו לנו שזה מסובך. זה לא מסובך. כולם צריכים להתגייס. או לשירות צבאי, או לשירות אזרחי. וכולם צריכים ללמוד לימודי ליבה, וכולם צריכים לעבוד. ואיש לא ימכור לי שיש פה אמירה אנטי חרדית. זו לא אמירה אנטי חרדית. אני לא מבקש מהם לעשות שום דבר שאני לא מבקש מהילדים שלי או מעצמי. ומי שלא ירכיב את הממשלה הבאה צריך לדעת. אנחנו לא מבקשים תיקים, אנחנו לא מבקשים כיסאות, לא בשביל זה הקמנו את 'יש עתיד'".

לדבריו, "אלה הערכים שלנו. לא נשב בממשלה שלא תגייס את החרדים ולא תכניס אותם לשוק העבודה. ושלא יגידו לכם שזה בלתי אפשרי, זה אפשרי לגמרי. כל מה שאנחנו צריכים זה שיהיה לנו מספיק כוח פוליטי, וזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully